Vraagje over mijn GPU en artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik had laatst op mijn desktop en 5 tellen in l4d artifacts, ik starte mijn pc opnieuw op en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad.

kan dit door drivers komen of komen artifacts uitsluitend door een hardware defect/fout?

ik had al een reinstall van vista gepland dus mocht er een log zijn van het een of ander is dat nu niet meer te achterhalen :)

woensdag ga ik een nieuwe router + GPU voor m'n broertje kopen (wiens GPU 2 dagen voor de mijne overleed) in de zelfde zaak waar ik mijn kaart gekocht heb, dus mocht ik het voor die tijd weten kan ik hem gelijk RMA'en

het gaat hier over een EVGA GTX285

overige hardware misschien van belang is:
Core i7 920
Asus P6T Deluxe (v1)

m.v.g,

AbbadoN

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vast gewoon een softwarematige glitch geweest als je het verder nergens hebt. Als de boel hardwarematig defect is zul je de artifacts kunnen reproduceren. Aangezien dat niet het geval is verwacht ik dus gewoon een bugje.
Mijn HD4850 produceerde altijd artifacts in Assasin's Creed in DX10 mode. Geen enkele andere game. Totdat ik andere DX10 apps ging proberen. In mijn geval was elke DX10 app focked. Toen kon ik het dus reproduceren en die kaart heb ik pas weer terug van de RMA.
Ik dacht eerst dat het software was omdat alleen Assasin's Creed het deed, maar mijn andere apps en games waren DX9 of OpenGL...

Maar houd het in de peiling zou ik zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 31-08-2009 13:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Je kan misschien een poging doen om de artifacts te reproduceren, bijvoorbeeld met AtiTool of OCCT.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Horizons
bedankt voor jullie snelle replies

atitool gaat niet lukken omdat het natuurlijk een nvidia kaart is, ik zal 3dmark even installeren en die kaart flink stressen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

niet zo kortzichtig, atitool werkt prima met nvidia vga's ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Horizons
ok, ik heb die tool 10 minuten op artifacts laten scannen en geen errors gevonden...

kan ik bij deze vernemen dat het een software fout was?

Verwijderd

Kwam je toevallig uit slaaptoestand? Bij mij laad hij dan de fanprofielen niet goed waardoor de kaart te warm wordt en artifacts geeft.

• Horizons
als ik af en toe uit sleep kwam stond de beeld resolutie op 640x480.

dat is ook weer een mysterie opgelost :p
Pagina: 1