• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:25
Hallo tweakers,

ik heb al enige tijd de popcorn hour A110 in huis, en heb er erg veel plezier van ondanks dat ik nog geen gebruik maak van HD. Over enkele weken gaat daar verandering in komen middels een 46" Full HD tv (er staat nu nog een CRT van iets van 70 cm). Echter wil ik gelijk alles goed gaan aanpakken en ook voor surround geluid gaan.

Ik heb nu nog een oud philips home cinema setje staan, geluid hiervan is prima maar er zitten nauwelijke ingangen op, waardoor mijn popcorn hour er niet op kan worden aangesloten.

Wat ik wil is eigenlijk een reciever die op dit moment mijn home cinema dvd speler kan vervangen maar waar ik wel tijdelijk mijn speakertjes op kan aansluiten (om in de toekomst stap voor stap die speakerstjes te vervangen door kwalitatief betere speakers). Ook zal er een humax 5050c op aangesloten gaan worden. Tv + decoder + reciever is voor nu even duur genoeg.

Echter ben ik helemaal niet thuis in de wereld van hifi en zou hier graag wat advies in krijgen. Mijn budget voor puur de reciever ligt op rond de 300 euro.

Wat een groot vraagteken is, is of TrueHD en dat soort functionaliteit noodzakelijk is om bij HD content ook 5.1 te kunnen luisteren. Of is DTS hierbij al voldoende. En ik ben benieuwd naar of ik voor op dit moment mijn oude el cheapo speakertjes kan aansluiten om een losse reciever.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
Een populaire receiver voor 300 euro is de Onkyo 507. Dan heb je TrueHD en DTS-HD en ook genoeg HDMI ingangen. Of je huidige speakers hierop kunnen durf ik niet te zeggen.

Overigens heb je geen TrueHD en DTS-HD nodig om 5.1 surround te kunnen luisteren, dit kan ook met DTS en Dolby Digital (de formaten die op DVD's staan).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-02 16:37
Ik vraag me ook af wat voor speakers je hebt, omdat je met een nieuwe versterker, (ik weet niet precies hoe dat zit) wel eens problemen kan krijgen met de power van de versterker en van de speakers. (of dat de versterker zelf overbelastingsbeveiliging heeft).
Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar let daar wel even op, beetje jammer als je speakers het begeven, dan moet je ineens wel nieuwe kopen.

Je moet even kijken welke ingangen je nodig hebt voor al je apparatuur die je wilt gaan aanschaffen, dat is ook wel handig om even te vermelden. (maakt het zoeken ook eenvoudiger voor ons)

• BlubberZwijn
Ik heb op dit moment de Philips LX3000D, hoe kan ik zien of deze speakers ook op andere recievers aan te sluiten zijn?

Zowel de popcorn hour als de humax 5050c decoder hebben een hdmi en een optische uitgang.

De Onkyo 507 lijk inderdaad alles te hebben wat ik nodig heb. Nog even wat reviews opzoeken, en als blijkt dat ik ook mijn oude boxjes erop kan aansluiten denk ik dat dit een zeer geschikt exemplaar is, echter heb ik geen idee hoe ik hier achter kom..

[ Voor 53% gewijzigd door BlubberZwijn op 31-08-2009 12:58 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je kan kijken hoeveel OHM je speakers zijn.
Dit moet overeen komen met de receiver, verder neem ik aan dat speakers gewoon een plus en een min hebben en dus niet op de subwoofer worden aangesloten?

Alle proemn in n drek

• BlubberZwijn
Bierkameel schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:11:
Je kan kijken hoeveel OHM je speakers zijn.
Dit moet overeen komen met de receiver, verder neem ik aan dat speakers gewoon een plus en een min hebben en dus niet op de subwoofer worden aangesloten?
Op de speakers zelf staat 4 ohm, en ze zijn inderdaad direct op de dvd speler via plus en min aangesloten. De reciever is 6.. dit gaat dus niet werken? :'(

Volgens dit plaatje kan die 4 tot 16 ohm aan? Past het apparaat zichzelf aan afhankelijk welke speakers er aan hangen of is het dan toch af te raden speakers van 4 ohm aan te sluiten..

update: na enig zoeken lijkt het toch dat het niet officieel wordt ondersteund maar dat het wel werkt.. Zou dus voorlopig wel een oplossing kunnen zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door BlubberZwijn op 31-08-2009 15:57 ]

• BlubberZwijn
Even ter info, ik heb de onkyo 507 gehaald en bevalt erg goed, je kan de impendantie instellen op 4 ohm dus dat is geen probleem :)
Pagina: 1