Win7 upgrade installeren met win95 cd, mogelijk en legaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel zegt het al denk ik..

Ik heb een tijd geleden een winXP upgrade cd aangeschaft via surfspot, met een clean instal vraagt hij dan even naar de cd van je versie waarvandaan je upgrade. Dit was bij mij een win95 licentie.

Nu wil ik ditzelfde trucje met Win7 uithalen, maar mijn vraag is dus: mag dit? en kan dit?

Voor de duidelijkheid het betreft hier een andere win95 licentie als die ik gebruikt heb voor de eerdere winXP upgrade aangezien ik die pc als tweede pc met winXP wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 20:31
Kortgezegd:

Win95 -> WinXP -> Win7 kan wel
Win95 -> Win7 kan niet

Wat licentie betreft, that is. Het is mogelijk met upgrade key + media een clean install te doen, op dezelfde manier als dat bij Windows Vista kon.

[ Voor 52% gewijzigd door doeternietoe op 31-08-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een upgrade kan ook zonder een XP/win95 cd. Je moet wel een licentie hebben, maar bent niet verplicht de vorige versie eerst te installeren. Je kunt ook op een lege partitie installeren.

http://www.computerhope.com/issues/ch000926.htm
http://blog.kevindonahue....grade_version_without_xp/

Staat ook ergens op MSDN en is niet illegaal op zich.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke het kan dus wel... iig bij vista, even afwachten dus of win7 deze loop ook pikt...
maargoed als het uiteindelijk illegaal is, heb je nog niet veel gewonnen...

al heb je dan wel het voordeel dat je wel gewoon kan activeren en updates en support hebt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:12:
maargoed als het uiteindelijk illegaal is, heb je nog niet veel gewonnen...
Of het legaal is of niet moet je de licentie nalezen. Ik weet niet exact wat je gekocht hebt, en wat je hebt liggen, en welke licentie er al geupgrade zijn. Mag je lekker zelf uitzoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.