Toon posts:

Pioneers, HDMI upscaling nodig? ...alweer twijfel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik voor mezelf heb gekozen om voor een denon 1910 te gaan met q acoustics speakers zie post elders ben ik toch nog even verder gaan kijken en zag de pioneer vsx1019, ben wat verder gaan kijken op internet en zag dat er ook een pioneer 919 is nu ging ik deze vergelijken op de pioneersite en ik zie alleen een verschil in het upscalen van HDMI signalen en 1 HDMI poort meer. Wat ik een heel groot voordeel vind van de pioneers is dat ze een usb poort aan de voorkant hebben.... ( voor memory sticks met muziek en eventueel films volgens mij). Maar zie ook een adviesprijs verschil van 300 euro is, is dat upscalen en die ene poort het verschil waard? En hoe klinken de pioneers in verhouding met de denons? Zou het een domme zet zijn om te switchen tussen de denon en pioneer? Ben al gaan luisteren maar die winkel had weer geen denon 1910 staan :s En het klonk naar mijn idee ook goed... Oh ben ik nou de enige die altijd maar twijfelt aan zijn keuzes....

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Even offtopic.

Ik weet niet of je de Q-acoustic speakers al hebt gekocht en waar je dit gaat doen. Maar Concept-AV in de UK is een hele goede en goedkope shop in verhouding tot bijvoorbeeld de media markt in NL.

Wij hebben daar:
1020i als fronts
1000Ci als center
1010i als rears
plus 2 setjes muurbeugels

Totaal voor 430 euro incl verzendkosten. Na ongeveer 10 dagen na betaling hadden we alles netjes binnen. Bij de media markt betaalde je over de 850 euro voor dit samen. En een PAIR speakers is ook inderdaad 2 stuks.

Dit alles draait samen met een Denon 1909 (voor 400 euro uit Duitsland), een Panasonic DMP-BD35 Bluray speler en een BK XLS 200—DF MK 2 als subwoofer. Prima set.

Succes met je zoektocht

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

Of die ene HDMI-poort het verschil voor jouw waard is kan je alleen zelf zeggen. Ik weet niet hoe veel apparaten jij hebt die met HDMI worden aangesloten en welke er nog allemaal bij gaan komen. Ik heb zelf een Denon AVR-2809 gekocht omdat deze toen vier maal HDMI in had en ik wist er drie nodig te hebben. Dus voor de zekerheid maar eentje extra.

Dat upscalen is naar mijn inziens best wel overrated. Voor (oude) game consoles welke nog over RCA gaan kan je het niet gebruiken aangezien de textures dan veelal niet meer kloppen. En als je een beetje een goede tv hebt dan zal die goed genoeg upscalen. Ik moet wel zeggen dat ik het beeld van mijn afgespeelde DVD's strakker vond nadat ik ze eerst door de Denon heb laten upscalen. Maar ook dat gebruik ik niet meer omdat mijn Blu-ray speler (Pioneer BDP-320) een kei is in upscalen en deinterlacen.

Dus lang verhaal kort:
HDMI ingangen kan alleen jij zeggen hoeveel je er nodig hebt en of het er dus 4 of 5 moeten zijn.
Upscalen door een receiver is imho best overrated...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:10

GekkeR

key = key

Muzikaal gezien zullen ze niet ver van mekaar liggen.
Welke "beter" is kan je toch echt alleen zelf over beslissen.
Door inderdaad naast mekaar te testen.

Voor zover upscalen, zal weinig uitmaken.
Bijna alle goedkopere (lees sub 1000-1500 euro) receivers hebben een Faroudja scaler.
Deze scalen dus allemaal hetzelfde, verschil met deze scalers ivm de duurdere scalers heeft met name te maken met de hoeveelheid artifacts ze geven etc.
HDMI erbij kan handig zijn (again, you be the judge).

Als je liever de Pioneer hebt zie ik geen reden om dat niet te doen iig.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga ze ook bestellen in engeland en laat ze meenemen door een kennis die daar woont, scheelt inderdaad een berg met geld dat had ik ook al gezien. En mocht het te lang duren dat hij weer naar NL komt dan kan ik ze inderdaad bij concept AV bestellen... het bestel lijstje staat al klaar in mijn favorieten. :-p

Nou ik zat net wat verder te lezen en het blijkt dus om een upscaling te gaan van de lagere resoluties van interlaced naar progresive niet eens 1080i naar 1080p dus dat maakt niet gek veel uit denk ik.

Zoals het er nu naar uitziet alleen een ps3 slim die ik nog moet kopen hahaha en misschien later als het HD pakket van upc beter wordt een voor upc HD kastje.