[WIN NT 3.51] Hoe een driver manueel overzetten

Pagina: 1
Acties:

• Bicky
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 20:58
We hebben hier een oude Tower simulator van 1994.
De hardware en software zijn nooit geupdate geweest.

in de simulator zijn er 3 virtualisatie servers die de grafische berekeningen doen en verwerking naar de projectoren.
De grafische kaarten in deze systemen wordt rechtstreeks aangesproken door de software.

nu willen we de hardware vervangen door nieuwere waarvan we wel nog spare parts hebben.
De grafische kaarten zouden in deze nieuwe systemen komen want deze zijn nodig voor de software.

Het systeem draait op win NT 3.51.
We willen in eerste instantie het terug werkend krijgen op nt 3.51 en dan misschien later proberen te upgraden naar NT4.

We vinden jammergenoeg geen drivers voor deze kaart.
we hebben wel enkele nodige dll files kunnen identificeren.

Nu de vraag
Is er een mogelijkheid om de driver manueel naar het nieuwe systeem over te zetten?
via aanpassen registers, dll's kopiëren, .... ??
waar beginnen we best en hoe gaan we te werk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoewel ik zelf geen ervaring heb met Nt3.51 (begon bij NT4, en dat is al erg ver weggezakt :P ) zou je kunnen proberen of je de .INF file van het device op de server zelf terug kan vinden.

In deze .INF file staan normaal alle files die de driver nodig heeft om te werken en zou je het gemakkelijker moeten maken om handmatig de driver over te zetten.

• Bicky
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 20:58
Ik vind geen inf file terug die te maken heeft met de video kaart in kwestie.
enkel de eerste video kaart driver vind ik terug.

ik heb wel de drivers voor win 3.11. Maar deze is niet compatibel met NT

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bicky schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:54:
De grafische kaarten in deze systemen wordt rechtstreeks aangesproken door de software.
Het systeem draait op win NT 3.51. We willen in eerste instantie het terug werkend krijgen op nt 3.51 en dan misschien later proberen te upgraden naar NT4.
Houd er even rekening mee dat in NT 3.51 de videokaart driver niet bij de kernel hoorde en in NT4.0 deze (ondanks veel commentaar) verplaatst is naar de kernel.

Ik vraag me dan ook wel af of de software met NT4 nog wel rechtstreeks de grafische kaarten aan mag sturen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B