Mijn systeem: win XP professional, sp-3. sinds kort een vreemd probleem: als ik b.v. Excel open heb, en dan mijn Pc afsluit en weer opstart, start hij ook Excel weer op. Hetzelfde geldt voor services die ik handmatig start( SABNZBd b.v.), die starten ook 'automatisch' op. Het vreemde is ook, dat als ik de stroom er tussentijds afhaal, hij wel weer 'schoon' opstart. Het lijkt dus wel alsof hij in hibernate gaat.
Heeft iemand mogelijk een idee ?
Het probleem is namelijk dat met Google je letterlijk verdrinkt in de voor mij niet relevante info als je XP Restart of iets dergelijks probeert ... er zijn nogal wat problemen met ongewenste reboots of niet-opstartende Pc's, en dat is mijn probleem niet.
Dus ook een beter zoek criterium zou erg welkom zijn.
Een virus of zo lijkt me niet heel waarschijnlijk: ik gebruik al jaren Antivir (met uiteraard de meest recente updates) en tot op heden doet die braaf z'n werk.
Heeft iemand mogelijk een idee ?
Het probleem is namelijk dat met Google je letterlijk verdrinkt in de voor mij niet relevante info als je XP Restart of iets dergelijks probeert ... er zijn nogal wat problemen met ongewenste reboots of niet-opstartende Pc's, en dat is mijn probleem niet.
Dus ook een beter zoek criterium zou erg welkom zijn.
Een virus of zo lijkt me niet heel waarschijnlijk: ik gebruik al jaren Antivir (met uiteraard de meest recente updates) en tot op heden doet die braaf z'n werk.