• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-01 04:47
Na half jaar stilstand wou ik men budget 775 pctje (bijna 2 jaar oud) terug gaan gebruiken.
Het eerste wat ik dus deed was HDD er in die geformat is en een Win XP SP2 cdtje dr in.
Nadat de files van de cd geladen waren wou hij dus de installer van windows 'bootten' maar ik kreeg een blue screen dat men moederbord niet APCI compatibel zou zijn. Dit was voor het eerst en ik keek dus wat de oplossing kon zijn. Microsoft zelf zegt dat je F7 oid moet ingedrukt houden wanneer hij aan het begin van het laden van de files is. Dit deed ik ook en kreeg geen blue screen meer.
Het schermpje press F2 to install etc kwam te voorschijn maar dan reageert mijn ps2 toetsenbord niet meer. (ook getest met usb , zelfde resultaat) .
Vervolgens ben ik mijn pc gaan strippen . Heb beide ramlatjes er uit gehaald en een per een getest , geen van die oplossingen wou werken.
Als ik een pre installed XP (zonder enige drivers etc) op de schijf gooi dan geraakt hij niet eens in Windows.

Kan ik hierbij concluderen dat het moederbordje zijn geest heeft gegeven?

Vanavond kan ik evt nog een live dvd binnen hengelen en die uitproberen maar et lijkt mij niet softwaregebonden. Zowel vista als XP falen om te installeren

EDIT : booten vanop usb sticks wou hij ook al niet doen , een werkende bootdisk om zijn bios te updatzen gaf gewoon niets , alsof er niets aanwezig was in zijn usb poorten.
Ik vraag me af of een grafische kaart deze problemen ook kan veroorzaken. De dvdrom is al uitgesloten omdat hij het bij 2 verschillende doet (zowel sata als ide)

[ Voor 12% gewijzigd door sleepwalkerbe op 31-08-2009 09:59 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Verwijderd

Probeer het eens met een linux cd, als dit wel werkt kun je de hardware waarschijnlijk uitsluiten.
Edit: Probeer ook eens een andere harde schijf, deze zou bij mij meteen de verdachte zijn aangezien dat volgens jou het enige is dat niet in de orginele setup aanwezig was. :P

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 17:57 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Kijk op het mobo ook eens naar bolle en/of kapotte condensatoren, als linux niet werkt.
Soms worden er inferieure condensatoren gebruikt, welke na verloop van tijd gaan lekken.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• sleepwalkerbe
Ik heb zonet proberen ubuntu booten met een live cdtje. Ook dat was een no go...
Ik heb nu men gfx uitgetest in andere pc dus daar kan het ook al niet aan liggen. Mijn conclusie is dat idd dit moederbordje dood is. Morgen er mee naar de winkel en een rma aanvragen.
Ben is benieuwd wat ik terug ga krijgen van MSI. Want die p965 lijken me niet meer op stock te liggen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik zou nog even proberen je BIOS op safe defaults te zetten alvorens je het mobo afschrijft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• sleepwalkerbe
bios is al gereset , load fail safe settings , defaults , etc .

Er is nooit oc-ed met het bordje dus de slechte bios settings betwijfel ik of het de oorzaak zou zijn.
Maar goed had maar duidelijker moeten wezen ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
sleepwalkerbe schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:27:
Ik heb zonet proberen ubuntu booten met een live cdtje. Ook dat was een no go...
Ik heb nu men gfx uitgetest in andere pc dus daar kan het ook al niet aan liggen. Mijn conclusie is dat idd dit moederbordje dood is. Morgen er mee naar de winkel en een rma aanvragen.
Ben is benieuwd wat ik terug ga krijgen van MSI. Want die p965 lijken me niet meer op stock te liggen.
Wat deed je Ubuntu CD ? Meestal is hij redelijk uitvoerig wat foutmeldingen betreft...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• sleepwalkerbe
freezede met blauw lijntje alsof hij beeld wou opbouwen maar niet meer kon

• Petervanakelyen
sleepwalkerbe schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:13:
freezede met blauw lijntje alsof hij beeld wou opbouwen maar niet meer kon
Heb je de Ubuntu-load-balk helemaal zien vollopen, en kwam het daarna pas ? Dan zou het kunnen dat Ubuntu om de een of andere reden niet overweg kon met je GPU.
Je kan altijd eens switchen naar niet-grafische modus met Ctrl + Alt + Backspace, en dan het commando: "/etc/init.d/gdm stop" uit kunnen voeren (om te verhinderen dat je Gnome Display Manager toch wilt opstarten).

• sleepwalkerbe
Ja ik vermoedde ook gpu , toen ik die testte in andere pc werkte die wel. Daarom zou ik het raar vinden als het gfx gedeelte ineens oorzaak zou zijn. gpu is trouwens een 2900gt dus niet zo'n oude

• Petervanakelyen
sleepwalkerbe schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:39:
Ja ik vermoedde ook gpu , toen ik die testte in andere pc werkte die wel. Daarom zou ik het raar vinden als het gfx gedeelte ineens oorzaak zou zijn. gpu is trouwens een 2900gt dus niet zo'n oude
Het kan ook zijn dat Ubuntu je GPU verkeerd heeft gedetecteerd, daarom hoeft die niet per se kapot te zijn.

Pagina: 1