Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik heb voor mijn oom een aantal nieuwe onderdelen in zijn al iets oudere Medion behuizing moeten zetten als upgrade. Maar nu heb ik last van het volgende.

Zodra ik Windows Vista probeer te installeren, kopieert de setup de bestanden gewoon lekker snel en is er geen vuiltje aan de lucht. Enkel wanneer hij begint met het uitpakken van de bestanden geeft hij al snel een error, wat betreft "Install.wim". Vanwege frustratie toch maar voor XP Pro gegaan dan later, met in de hoop dat er wat mis zou zijn met de dvdrom (welke het overigens wel gewoon in mijn dvdbrander doet). Deze installeerd gewoon heel normaal met geen enkele errors, hoewel nadat alles geinstalleerd en geconfigureerd is en service pack 2 is geinstalleerd, reboot de PC telkens zodra hij in het windows loading screen komt. Ditzelfde komt voor bij andere XP cdroms.

Zal ik de harde schijf RMAen? Want voor dat ik de nieuwe schijf aanschafte ging de installatie gewoon goed..

Specs:
Asus M4A78-AM
AMD Athlon 64 X2 5200+
2x 1GB OCZ DDR2-800
Antec Earthwatts 500W
WD Green 1TB
2 DVD branders (IDE), één van Pioneer en één van NEC dacht ik.

Ik hoor het graag.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Op de site van WD kan je als het goed is een tool downloaden om de HDD te testen. Volgens mij hoeft er geen windows te draaien om de HDD te testen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Desktop | Server | Laptop

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 22:02

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Rupie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:50:
Op de site van WD kan je als het goed is een tool downloaden om de HDD te testen. Volgens mij hoeft er geen windows te draaien om de HDD te testen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Bijna alle schijf producenten hebben van dat soort software, gewoonlijk maakt het niet zoveel uit welke je neemt. Voor de WD: http://support.wdc.com/pr...roupid=608&sid=30&lang=en

daar staan meerdere versies, de cd-versie lijkt me het meest handige.

[ Voor 36% gewijzigd door lameeuw op 31-08-2009 09:09 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

johanschr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:48:
. Deze installeerd gewoon heel normaal met geen enkele errors, hoewel nadat alles geinstalleerd en geconfigureerd is en service pack 2 is geinstalleerd, reboot de PC telkens zodra hij in het windows loading screen komt. Ditzelfde komt voor bij andere XP cdroms.
probeer dan eens veilige modus te starten en ipv van veilige modus te gaan onderaan te selecteren normaal opstarten en niet heropstarten wanneer er een fout optreed. Dan krijg je normaal een Blauw scherm met de error, die error post je dan zodat wij kunnen kijken wat het zou kunnen zijn.

En wat gebeurt er al je een geslipstreamde XP met SVP2 probeert te installeren ? Ik heb namelijk eens een probleem gehad bij een asus bordje dat ik XP SVP1 niet kon installeren omdat er te weinig drivers in die versie waren.

Wat je ook nog kan doen is XP installeren met SVP1 en dan een tooltje zoals HD-tune eens laten scannen op BAD sectors of zoals hierboven alreeds is voorgesteld een tool van western Digital zelf, als die fouten geeft moet je een RMA aanvragen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• johanschr
Zelfs kan ik de veilige modus niet inkomen en herstart die ook wanneer deze laad.

Ik zal inderdaad eens die diagnosis test draaien zodra ik thuis ben.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

johanschr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:09:
Zelfs kan ik de veilige modus niet inkomen en herstart die ook wanneer deze laad.

Ik zal inderdaad eens die diagnosis test draaien zodra ik thuis ben.
ja dat is logisch, als windows bij het laden blijft rebooten dan krijg je een bleuscreen

kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.windows-help-central.com/image-files/geavanceerdeopties.jpg

neem de optie Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

en post wat er in die bluescreen staat

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• johanschr
Oke ga ik doen! :).. Hoewel ik net een andere schijf heb geprobeerd.. en deze ook problemen gaf met het installeren van Windows XP.. di is een SATA2 1.5TB

• johanschr
c000021a is de error die hij geeft.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
misschien heb je hier iets aan:
http://support.microsoft.com/kb/318666/

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1