Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Canon MX850 draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Canon MX850 op de zolder staan. Deze staat nu verbonden met een desktop welke via wifi verbonden is met de router beneden in de meterkast. Maar omdat ik via het netwerk vanaf elke pc/laptop wil kunnen printen, wil ik de MX850 graag op de router aansluiten. Dit kan alleen als ik de printer van zolder haal en rechtstreeks op de router in de meterkast aansluit.

Heeft er iemand ervaring met het draadloos aansluiten van de Canon MX850? Ik heb op google gezocht maar kwam geen antwoord tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 08:33 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zie dat er een ethernetpoort op de printer zit. Dat betekend dat je hem ook rechtstreeks op het netwerk kunt aansluiten. Dan heb je een aantal mogelijkheden.
1) lange kabel naar boven trekken en die in de printer stoppen. Dit wil/kan je waarschijnlijk niet
2) Power adapters kopen. Kan je een netwerk via het stroomnet gebruiken. Een adapter beneden en 1 adapter boven voor de printer. NB officieel moet het op dezelfde groep zitten volgens mij. Maar iemand bij Devolo vertelde mij ooit dat het ook over verschillende groepen kan werken (zelf geen ervaring mee).
3) Je hebt ook ethernet to wifi dongles. Deze zijn (speciaal) voor printers e.d. Je kan dan een ethernet kabel vanaf je printer naar de converter toe brengen. En deze zend dan weer een Wifi signaal uit.

Optie 3 is volgens mij redelijk duur. Maar optie 2 is ook niet goedkoop, en misschien wel makkelijker omdat je bv ook een switch kunt gebruiken waardoor je meerdere devices kunt gebruiken,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.