Batterij laptop laad niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb sinds kort een nieuwe laptop maar nu laad de batterij er niet meer van op het gaat hier om een Asus G60VX-JX001K van ongeveer 2 weken oud nou lijkt mij dat tog wel heel snel om een kapotte batterij te hebben dus heeft iemand nog een ander idee?

heb al batterij der uit gehaald en opnieuw ingedaan maar dat hielp ook niet

het is natuurlijk ook een mogelijkheid om een garantie aanvraag te doen maar als het niet hoeft liever niet natuurlijk :)

ik hoop dat iemand mij kan helpen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
is de batterij toevallig helemaal leeggelopen? Ik heb daar bij een Acer problemen mee gehad, bleek op te lossen met een BIOS update.

Wat geeft Windows trouwens aan? Geeft die aan dat hij aan het opladen is of is hij volgens Windows 100%

Desktop | Server | Laptop

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Persoonlijk zou ik even de winkel bellen en even het verhaal uitleggen. Ook dat het vrij snel is en zo. Met een beetje geluk is de winkel coulant en hoef je niet je hele laptop op te sturen.

Alhoewel je wel eerst moet kijken of het niet aan je moederbord of adapter ligt. Dit kun je inderdaad onder andere doen door te kijken wat Windows aangeeft.

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
het probleem is opgelost

hij bleef op 50% hangen en laade daarna niet meer op (hij zij wel aan acustroom maar niet aan het opladen) maar toen ik hem op school aan het stopcontact legde laade die gewoon weer op nu weer thuis laad die ook weer gewoon op (zelfde stopcontact) dus geen idee wat nou het probleem was maar hoop dat het niet meer voorkomt :)

alsnog iedereen bedankt die gereageerd heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lupadi op 31-08-2009 16:44 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2025
Hmm klinkt als een slecht contact ergens. Klinkt misschien stom maar ik zou er eens flink mee schudden terwijl de laptop aan de stekker zit, kijken of ie dan ineens wat anders zegt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
!null schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:47:
Hmm klinkt als een slecht contact ergens. Klinkt misschien stom maar ik zou er eens flink mee schudden terwijl de laptop aan de stekker zit, kijken of ie dan ineens wat anders zegt.
Ja en dan is zijn harde schijf het volgende wat de geest geeft ;)

Heb je de batterij al eens helemaal leeg laten lopen sinds je deze gebruikt?
Dit zou je 1 keer per maand moeten doen, en ook bij het in gebruik nemen ervan.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
Cleyman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:37:
Heb je de batterij al eens helemaal leeg laten lopen sinds je deze gebruikt?
Dit zou je 1 keer per maand moeten doen, en ook bij het in gebruik nemen ervan.
Nee. Nooit doen bij Lithium accu's tenzij je echt een calibratie wil uitvoeren (niet te vaak doen).
Juist volledig opladen of ontladen stresst Lithium cellen en moet je zoveel mogelijk voorkomen om de levensduur te vergroten. Bij Ni-Mh mag je wel volledig op- en ontladen en bij Ni-Cd accu's moet je regelmatig volledig op- en ontladen.
Verdiep je maar eens in de natuur-/scheikunde daaromtrent voor de redenen. :)

Laptop accu's zijn tegenwoordig allemaal Lithium-Ion accu's en zouden dan naar mijn mening ook standaard met 90/10% grenzen moeten komen voor respectievelijk op- en ontladen. Dit kan je overigens voor de meeste power management modules in laptops instellen. Je laptop stopt gewoon met opladen op een gegeven vermogen of percentage en volledig ontladen wordt geprobeerd te voorkomen.
Daarnaast zijn er nog wat tips om de levensduur te vergroten.

Je kan heel veel lezen op BatteryUniversity.com

[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 01-09-2009 02:15 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2025
Cleyman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:37:
[...]

Ja en dan is zijn harde schijf het volgende wat de geest geeft ;)
Zo hard hoef je nou ook weer niet te schudden :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1