Hercules Gforce 2MX retail problemEN

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hallo, ja ik heb even gesearch, maar kon mijn antwoorden er niet in vinden!

ok ik heb dus vandaag een Gforce 2 mx gekocht, nah fijn, ding erin, win2k opstarten, drivers installeren (6.34, had ik gelezen dat die best waren) en hoppa, even 3dmark 2000, alles gaat lekker snel, score=1400! in hw. TnL... danm, zoveel haalde me Viper 2 zelfs!!!!!

systeem=

Celly500@566
192 ram pc133
Sblive
mobo=abit VA6

project igi draait ook klote,

heb net ook de det. 7.52 geprobeert, die waren slechter als 6.34 evenals de nieuwste 10.40 drivers!

besturingssysteem is dus Windows 2000!
heeft iemand enig idee?

of weet iemand hoe ik hem kan overklokken?! (een goeie tweak util, ik had al op www.3dfiles.com gekeken, maar daar zag ik nix goeds bijzitten..alleen die hercules tweaker, maar dan moet je de hercules drivers hebbe, en niet die detonator dingen)

hij is trouwens al voorzien van een CPU heatsink+Fan dus de cooling is no prob, hij is nou erguh koud zelfs.

dit is trouwens wel bizar, heb je een VIPER 2! denk je van nou, dat zal lekker een boost geven, hoppa, draait die viper 2 nog beter dan me gforce mx 2.

alleen die viper is sinds eergisteren dood :(

• Mister_X
ow jah uiteraard heb ik de Via 4in1 drivers geinstalled, (4.29a geloof ik)

• Mister_X
deze melding komt als ik de hercules tweaker wilt gebruiken naar het klikken op de OK button:

Unable to set AGP transfer rate

• Mister_X
jemig, dan help je heel vaak andere, maar als jezelf eens hulp nodig heb, homaar...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hebbie bijvoorbeeld al andere Via drivers geprobeerd (4.25a is laatste officiële, en 4.28 heeft Final meegekregen, al heb ik IDE-drivers daarvan niet installed, maar dat terzijde)

Misschien niet onbelangrijk: heb je je oude video-kaart goed un-installed (drivers en utils) en ook echt verwijderd als device ? (My Computer -> Properties -> Hardware(tab) -> Hardware Wizard... -> Next -> Uninstall/Unplug Device -> Next -> Uninstall a device -> Next -> Show Hidden Devices -> ff wachten, je oude videokaart opzoeken en aanklikken -> Next -> ff zeggen dat je dat idd wil -> Next)
ok die uitleg is te uitgebreid, maar zo snapt iedereen het (hopelijk), het is niet persoonlijk bedoeld :+

Als je bijvoorbeeld met SiSoft Sandra of WCPU-id kijkt, wat zeggen die over je AGP ?

Heb je ook bepaalde AGP-settings in je BIOS (en zo ja, die al geprobeerd te wijzigen?)

Verwijderd

als referencie heb ik een asus v7100 onder w2k die 4500 3dmark punten scoort. Deze geklokt op 175@188 en 166@182 ( hoger kan het asus progje niet, en powerstrip doet raar ), en de proc(t-bird) 800@999 ( 9x111 :7 )
er moet dus zeker een 3500+ score in zitten zonder te oc-en en met een oude proc onder w2k.

Ik haalde echte, meteen na de install al een score van 2500 ( geen via 4in1, en de standaart drivers van asus (3.50 d8 ik))

uit je hercules moet bovendien meer te halen zijn, ik heb ook een duron 600@900 en die haalt wel 5700 punten ( hercules gf2mx 210/205 (dit keer wel powerstrip :P ) ) maar dan onder w98.

Als ik jou was zou ik lekker winhoos opnieuw installeren, en het dan nog eens proberen. en gebruik a.u.b. de officiele drivers, de beta's zijn maar een paar % sneller ( vaak ook niet trouwens ), maar hebben vaak nog teveel problemen ( het zijn niet voor niets beta's, mensen vergeten dat wel eens )

p.s. ik gebruik de 6.31 drivers, en de nieuwste 4in1 driver ( direct van de via website ) Als het dan nog niet lukt weet ik het ook niet meer.

• Mister_X
ah bedankt voor jullie reacties.

ok, ik heb gisteravond weer win98se geinstalled (dual boot) en de 7.52 drivers van nvidia geinstalleerd, UT opgestart, spelen, en bam, weer 15FPS, toen begon ik eventjes terug te denken, en jahoor, aangezien ik hiervoor een Viper 2 had, gebruikte ik nooit direct3d maar s3 metal (die ik mis) wat bleek nou, ik had die nieuwste direct3d driver voor UT een keertje erbij gegooit, samen met die openGL van loki!, dus ik weer even de patch van UT (436) installen zodat de andere (oudere..) driver erbij kwam, UT opgestart en ja, eindelijk een fatsoenlijke Framerate

nah, daarna effe winhoos98se verder instellen enzo...(gebruik het alleen voor gamen dus alleen cache instellen/swap file, etc icq...) en 3dmark eens gedaan

1024*768 16bit, hardware TnL aan:
2640!

toen ging ik nog even die Serious Sam Test 2 draaien...instellingen: 1024*768 speed/normal/quality <- die had ik maar gedaan.

affijn, dat draaide dus lekker...nah, in iedergeval goed speel baar zeg maar (weet niet hoe je die fps counter erbij haalt vanuit console)

vanmiddag ga ik even de 10.50 driver proberen en kijken wat die dan doet

btw ik heb uiteraard wincpu-id, en de AGP staat op X2...(kan niet hoger)

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 09:46 schreef Mister_X het volgende:
btw ik heb uiteraard wincpu-id, en de AGP staat op X2...(kan niet hoger)
Ik had ook niet anders varwacht, dan dat je cpu-id had :)
En verschil tussen AGP 4x en 2x merk je nauwelijks (alleen in 3dmark kan je geloof ik wel zien, maar weet ik niet zeker), 't is alleen handig om te weten dat ie niet op 1x of PCI-compatible mode staat (laatste had ik een keer, toen had ik dus minder dan 2000 3dmarks met een MX en duron@800)

Is die Unable to set AGP transfer rate al weg ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
BTW: Er is al een nieuwe detonator 10.70. Kwam ik gisteren tegen op www.savagenews.com (ja, een S3 site, maar bakken vol andere hardware aanwezig). Jammer dat S3 Metal niet vrijgeeft, dan had het ook onder w2k kunnen werken... En natuurlijk met een geforce, want metal is een API die veel beter ondersteund wordt door UT dan welke andere dan ook (glide misschien beter, maar het verschil is klein)

edit:

K*T, verkeerd gezien, was 10.40

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 11:20 schreef _JGC_ het volgende:
edit:

K*T, verkeerd gezien, was 10.40
Ik(en ieder ander) kan er zo 10.70 van maken hoor >:)

• Mister_X
Op zaterdag 03 maart 2001 10:26 schreef Jake het volgende:

[..]

Ik had ook niet anders varwacht, dan dat je cpu-id had :)
En verschil tussen AGP 4x en 2x merk je nauwelijks (alleen in 3dmark kan je geloof ik wel zien, maar weet ik niet zeker), 't is alleen handig om te weten dat ie niet op 1x of PCI-compatible mode staat (laatste had ik een keer, toen had ik dus minder dan 2000 3dmarks met een MX en duron@800)

Is die Unable to set AGP transfer rate al weg ?
nee, maar hij doet het al wel wat beter

Verwijderd

Ik zou nog maar ff verder gaan kloten met je systeem. 4000 3dmarks moet makkelijk te halen zijn.

Alle mobodrivers geinstalled?
Det 6.50 loopt bij mij het lekkerst op HerculesMX.
draai DXdiag en kijk wat die allemaal te melden heeft.

Als dat gelukt is dan zou ik met GTU (staat in meuktracker) ff verder gaan kloten. Je kan hem namelijk wel tot 210/210 klokken als je wilt.

Gr. Dracoon.

• Mister_X
ok thx, zal es kijken

zoiezo ben ik een bench test voor een site aan het doen, dus ik loop alle drivers al na,

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
je hebt een bord met de via 693 chipset, da's de test versie van de 694, super slechte chipset. :'( werkt voor geen meter met geheugen etc..

dan..die celeron, kan je leuk klokken maar zonder FPU kom je niet ver..
(ik heb nu tijdelijk ook een via 693 bord met een celly 366@550, geloof me het is huilen)
doe maar eens die multimedia benchmark voor je cpu in sisoft sandra.. :r

geen agp 4x ondersteuning, execute mode en fast-writes support... :? apetarue size op 256mb voor een iets hogere 3dmark score

wat nog meer...geheugen zal wel op cas-3 draaien.. :'(
oh ja..bij direct3d opties voor je kaart staat anti aliasing standaard op 2x2, zet op OFF, geloof me.. :)

nou dat was het zo'n beetje denk ik..oh ja, installeer gewoon de laatste officiel drivers van nvidia, fuck detornator 7.xx en 10.xx enzo..pff :(

maar ik zeg het, die combinatie is de ergste die ik ooit heb meegemaakt, helemaal fout :(

Verwijderd

antwoord is heel kort.
je hebt de win2000 patch van amd nodig.
staat op de amd website, dit was ook mijn probleem!!!
Pagina: 1