Ik heb een watergekoelde kast , puur vanwege het kabaal wat ik niet meer wilde... Maar de ventilator van de Radeon 4870 gaat enorm tekeer. Ik heb via catalyst center al de fan teruggedraaid naar 30% en hij is dan stiller, maar schiet ook in temperatuur richting de 80 graden... Lijkt me ook niet helemaal goed. Is er iets tegen te doen? Is het automatisch in te stellen dat hij boven een bepaalde temperatuur harder gaat blazen? Momenteel maakt alleen die ventilator kabaal de rest is lekker stil..
Met Rivatuner een fanprofile aanmaken. Google weet wel raad met de zoektermen 'Rivatuner' en 'Fanprofile'
80 graden is absoluut geen probleem voor die kaart. Boven de 100 moet je je eens zorgen gaan maken. Ik zou de fan dus lekker op 30% laten draaien.
Maar ik heb mijn videokaart opnieuw geinstalleerd met de drivers via www.ati.com maar nog steeds geeft ie aan geen forceware.. Welke forceware moet ik naar op zoek? Dankje alvast!
heb je een nvidia kaart gehad hiervoor op dezelfde OS installatie? forceware is zoals hierboven vermeld van Nvidia, niet van ATI. misschien is je OS beetje de weg kwijt?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Vista 64bits staat er sinds 3 dagen op, en tegelijk met een nieuwe videokaartje. Volgens mij heb ik nog helemaal geen forceware geinstalleerd. Hoe kan ik dat krijgen dan?
Ik heb rivatuner 2.24 geinstalleerd..
Er staat nu bovenaan ATI Radeon HD 4800 series / generic pnp monitor
no additional information available
En bij Customize kan ik ook geen videokaart kiezen zoals in veel uitleg staat! eronder staat:
Driver settings -
No supported drivers detected for this display adapter:S
Ik heb rivatuner 2.24 geinstalleerd..
Er staat nu bovenaan ATI Radeon HD 4800 series / generic pnp monitor
no additional information available
En bij Customize kan ik ook geen videokaart kiezen zoals in veel uitleg staat! eronder staat:
Driver settings -
No supported drivers detected for this display adapter:S
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 19:00 ]
waarschijnlijk is rivatuner niet compatible met de drivers van je gpu.
probeer anders een ATI tray tools te downloaden, hiermee kun je ook fan profielen aanmaken.
probeer anders een ATI tray tools te downloaden, hiermee kun je ook fan profielen aanmaken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
haal de drivers eens hier vandaan:
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Pagina: 1