• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb een 7950 GX2. Tot een week of drie/vier geleden geen probleem. Sindsdien regelmatig strepen door mijn beeld tijdens het opstarten. Tijdens Post en het laden van Windows. Verder start hij niet door naar windows maar springt mijn beeld op zwart. Ik kan daarna alleen verder in veilige modus nadat ik opnieuw opstart. De drivers van mijn videokaart verwijder ik dan in veilige modus. Als dat gebeurt is zijn er geen problemen met opstarten. Als ik de drivers weer installeer begint het weer van voor af aan. Ik heb al mijn andere hardware al getest; geheugen is ok, harde schijven zijn in orde. Moederbord heb ik ook nog even verdacht, maar van de lijst geschrapt nadat alles weer functioneerde na het verwijderen en opnieuw installeren van de drivers van de videokaart. Ik vrees dus dat mijn videokaart stervende is... Zeker na het lezen van dit topic: linkje . Ik heb een 600 watt Enermax-voeding, deze is verder ook in orde.

Is er nog een stuk hardware dat eventueel het probleem kan veroorzaken?? geluidskaart, losse usb-dongle? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar wie weet.

Verdere relevante gegevens:
Proc: E6600
Mobo: P5W DH Deluxe

offtopic:
Als mijn videokaart kaduuk is, kan iemand mij een aantal suggesties doen voor een vervanger. Meeste bang voor mijn buck. Zelf heb ik al gedacht aan een 8800 GT(S).

Edit: Ik gebruik op dit moment versie: 190.62

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Heb je al een oudere driver geprobeerd?

Ps. Zet er even bij welke versie driver je gebruikt..

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik ga eens een oudere versie proberen. Versie 177.66 that is.

[edit]

Geprobeerd om nieuwe drivers te installeren, geen succes. Tijdens de installatie beeldscherm op zwart, en niets meer mee te beginnen. Helaas, VGA definitief overleden....

[ Voor 83% gewijzigd door BigFast op 31-08-2009 17:27 ]