Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb een klein probleempje met Illustrator. Bij een aantal shape tools (spiral, rounded rectangle, star/polygon) kan je tijdens het tekenen met de pijltjestoetsen een aantal parameters aanpassen (zoals het aantal punten aan een ster). Echter, met één korte druk op een pijltjestoets ga ik in één keer ca. 10 stappen verder, waardoor ik vrijwel nooit het resultaat krijg dat ik wil.

Ik ervaar dit probleem vaak, maar soms werkt het wel opeens (en ik heb geen idee wat ik dan anders doe). Ook heb ik dit probleem op verschillende computers.

Mijn toetsen lijken verder in orde, ook binnen de rest van Illustrator (ik kan wel de waarde van bijv. transparency normaal veranderen met pijltjestoetsen).

Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor als mensen dit nog willen weten:

Dit ligt blijkbaar aan het gebruik van een tablet. Met de muis gaat alles wel gewoon goed. Waarom dit zo is weet ik niet, ik heb op internet gezocht. Het probleem komt blijkbaar bij meer mensen voor, maar niemand heeft een oplossing. Adobe zegt dat het aan Wacom ligt, Wacom zegt dat het aan Adobe ligt... dus ja... De enige work around is je muis te gebruiken voor het tekenen van shapes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

jammer dat je dit gebeurd. Het is een kleine moeite om even van pen naar muis te gaan, maar tijdens je workflow kan het knap irritant zijn.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
is het misschien een optie om in de driver oid uit te zetten dat je tablet meet hoe hard je op de pen drukt? dit lijkt me een van de enige dingen die verschillen tussen tablet en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Klopt, nu je het tweede berichtje hier neer hebt gezet, herken ik het ook. Ik werk online met de Unity player, een soort van Flash applicatie die 3D-objecten kan renderen in een Flash-plugin. Ik kan ook textures op die 3D-objecten laden, dus wat doe ik:

-> Maak in Photoshop een texture (gebruik tablet & pen)
-> Load de texture in in de 3D-omgeving, bedien daar knoppen met tablet en pen
-> Klik de 3D-preview aan en... *spinnnn* het model draait rondjes als een bezetene.

Als ik vervolgens gewoon zelf met m'n toetsenbord het model draai, gaat dat langzaam. Maar de tablet lijkt zoveel input te geven - zelfs al bij hele lichte druk - dat Windows begrijpt dat hij heel extreem moet reageren.

Ik heb er ook geen oplossing voor - ik leg ook regelmatig mijn pen weg, want sommige programma's reageren er gewoon als een bezetene op.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs