Mac Mini 2008 optisch out plots geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:23
Heb ik net de mac aangesloten op een receiver. Optische audio ging meteen goed. Ik speel een aantal nummers via plex.....

En nu geen geluid meer. Optisch staat wel aan, want ik zie de lampjes branden en in audio setup en midi setup staat alles op digitaal.

Ik snap er helemaal niets meer van. Alleen dat het WEER een goede reden is om alleen digitale in en uitgangen middels coax te doen, omdat die in mijn ervaring altijd werken...

Iemand een idee waar het mis kan gaan?

Overigens had ik zowel geluid van plex als van Itunes die op de achtergrond ook meedeet.

Hop,hop,hop!

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Paar opties:

- Je kabel heeft een breuk, zie je nog gewoon normaal licht in de aansluitingen?
- Sluit alles af, herstart de boel en probeer alleen iTunes of Plex
- Hoe zit het als je een film start, ook geen geluid?

Verder zouden digitale in- en uitgangen ook gewoon altijd moeten werken, om nu te zeggen dat ik daar ooit problemen mee heb gehad... nee, wel met optisch.

• basset
punishedbrains schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:
Paar opties:

- Je kabel heeft een breuk, zie je nog gewoon normaal licht in de aansluitingen?
- Sluit alles af, herstart de boel en probeer alleen iTunes of Plex
- Hoe zit het als je een film start, ook geen geluid?

Verder zouden digitale in- en uitgangen ook gewoon altijd moeten werken, om nu te zeggen dat ik daar ooit problemen mee heb gehad... nee, wel met optisch.
Ja ik zie gewoon een rood lampje. Hoewel ik wel moet zeggen dat het minder fel lijkt dan het licht dat uit mn digitale decoder komt. Maar een optische kabel werkt wel of werkt niet. Hij klan volgens mij niet zomaar, maar een beetje licht doorlaten. Ik moet ergens een optische kabel vandaan halen om te testen. Die van mn kabeltuner heeft een gebroken plug.

Herstarten etc al geprobeerd.

Film opstarten nog niet, maar als I-tunes en plex het niet doen, waarom een dvd dan wel.

Hop,hop,hop!

• punishedbrains
basset schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:00:
[...]

Ja ik zie gewoon een rood lampje. Hoewel ik wel moet zeggen dat het minder fel lijkt dan het licht dat uit mn digitale decoder komt. Maar een optische kabel werkt wel of werkt niet. Hij klan volgens mij niet zomaar, maar een beetje licht doorlaten. Ik moet ergens een optische kabel vandaan halen om te testen. Die van mn kabeltuner heeft een gebroken plug.

Herstarten etc al geprobeerd.

Film opstarten nog niet, maar als I-tunes en plex het niet doen, waarom een dvd dan wel.
Film opstarten, ik dacht misschien aan een software-manco in combinatie met de muziek. Ik zou eerst gewoon een andere optische kabel proberen, een beetje licht kan ook het is gewoon licht door glasvezel, maar hoeveel invloed dit heeft weet ik ook niet.

• basset
punishedbrains schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:35:
[...]

Film opstarten, ik dacht misschien aan een software-manco in combinatie met de muziek. Ik zou eerst gewoon een andere optische kabel proberen, een beetje licht kan ook het is gewoon licht door glasvezel, maar hoeveel invloed dit heeft weet ik ook niet.
De mini is inmiddels naar een apple service provider.

Het licht dat uit een andere mac mini komt is veel feller. Na 2 schone installaties van Leopard en snow leopard geloof ik het wel. Die output is gewoon defect.

Het feit dat er nog licht uitkomt zegt niet zoveel. Het kan best zijn dat er licht uitkomt, maar dat er geen signaal meer naartoe gestuurd wordt.

Of dat een losse kabel/soldering is of een kapot onderdeel merk ik dan wel.

Hop,hop,hop!

• punishedbrains
Precies, vandaar mijn tips. ;) Succes!
Pagina: 1