Welke laptop merken zijn het meest betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316309

Topicstarter
Deze vraag stelde ik mij toen ik onlangs een nieuwe laptop zocht. Er bleken op internet ranglijsten te vinden van de storingsgevoeligheid van laptops (notebooks). Er waren ook gebruikerservaringen te vinden. Wat opviel was dat de gebruikerservaringen van de minder degelijke laptops toch vaak heel positief waren. Ook bleek dat een laptopmerk in de ene lijst beter scoorde dan in de andere lijst. Ook waren de verschillen tussen de merken niet zo groot. Al met al kun je dus geen betrouwbare uitspraak doen over de degelijkheid van de verschillende laptops. Dit is ook niet verwonderlijk:

Ongeveer 80% van alle laptops worden geproduceerd in Taiwan door Original Design Manufacturers (ODM) die laptops niet onder eigen merk aan de eindgebruikers aanbieden. De grootste hiervan is Quanta Computer Incorporated die laptops bouwt voor onder andere Dell, Compaq, Apple, Hewlett Packard, IBM, Sony, Fujitsu Siemens, Toshiba, Acer, Gericom en Sharp.
Conclusie:
Veel Laptops worden gefabriceerd door dezelfde fabriek waardoor de kwaliteit onderling nauwelijks verschilt.

Wil je een laptop die lang meegaat dan kun je dit dus niet bereiken door een "goed" merk te kiezen. Wel heb ik wat tips om zolang mogelijk met je laptop te doen, zie hiervoor mijn andere topic; "Levensduur laptop verlengen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
Mijn ervaring (als verkoper bij een electronica retailer) is dat het niet zozeer merk gebonden is, maar serie gebonden. Af en toe komt er een bepaald type laptop binnen waarvan 15% terug komt en in vrijwel alle andere gevallen zie je niemand terug komen. Weleens meegemaakt dat van een batch toshiba's van één type alle schermen dode pixels hadden.

Vertekend beeld kan ook ontstaan door onvermogen van mensen. Ik ben van mening dat acer vaker door nOObs gekocht wordt ivm hun scherpe prijsstelling. Dit zijn ook de mensen die eerder een service punt opzoeken met een wissewasje. Niks mis met acer btw (tegenwoordig)

Overigens willen mensen niet horen dat de kwaliteit nauwelijks verschilt. Ze willen namelijk naar huis gaan met het gevoel dat hun laptop de beste is en niet één van de velen. Meeste verkopers zullen dan ook antwoorden met "deze"laptop hier heeft een hele goei bouwkwaliteit (vraag omzetten in product).

Ik denk dat er op die manier toch veel mythes ontstaan over goede en slechte merken.

[ Voor 36% gewijzigd door Terror op 30-08-2009 20:14 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Kwaliteit van het product zelf zal veelal worden bepaald door de ontwerpers ervan, die bepalen hoe iets eruit ziet en hoeveel geld een onderdeel mag kosten.
Kwaliteit in de zin van eenduidigheid, dus de eerste die van de band komt is net zo goed/slecht als de tienduizendste zal wel veelal aan de fabriek liggen. Al zullen de merken hier ook eisen aan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

1: lenovo thinkpad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 316309 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:56:
Conclusie:
Veel Laptops worden gefabriceerd door dezelfde fabriek waardoor de kwaliteit onderling nauwelijks verschilt.
En wiens conclusie is dat? Want puur op bovenstaande feiten kan je dat absoluut niet maken. Het is sterk materiaal afhankelijk, ontwerp afhankelijk, onderdelen afhankelijk,...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:12

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Zakelijke modellen hebben de focus vaak liggen op andere zaken als een model dat qua specificaties duidelijk een gezinsmens beoogt. Ikzelf heb erg goede ervaringen met de (zakelijke) Vostro-serie van Dell, maar ik kan je nu alvast verklappen dat in de reacties hieronder -nog meer- meningsverschillen zich zullen openbaren. ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20
Inderdaad, dat kun je niet concluderen. De merken leveren zelf het design aan en zij zorgen dus ook voor de bouwkwaliteit. Als een huis niet stevig staat, is dat dan de fout van de bouwvakkers die de tekening volgen, of een rekenfout van de architect?

Maar ik ben het eens dat het voornamelijk samenhangt met de serie. Ook lenovo heeft slechte series, zo heeft iedere fabrikant dat. Sure, de Acers zullen doorgaans wel iets eerder (zeker in het verleden) kapot gaan omdat ze gewoon minder kosten en dat merk je gewoon. Maar zelfs het beste merk kan een fout maken en een hele serie die uitvalt.

Het beste merk? Volgens een recent onderzoek is dat Asus. Ik kan me er best in vinden, de notebooks zijn erg goed voor hun geld en steken in de consumentenmarkt er toch wel bovenuit. Maargoed, ook de Asus A6T, welke ik zelf had, was één en al ellende met de zwarte ziekte. Toch, mijn Asus F3Sc en Eee PC T91 zijn goed gebouwd en geven me toch wel de indruk dat ik voor weinig geld veel kwaliteit in huis heb gehaald, al blijft alles relatief. Een dikke HP workstation is veel steviger, maar kost ook het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Los van de hardware is er vooral het probleem van ondersteuning. Zelf heb ik een Acer en daar werden 3 maanden naar introductie al geen nieuwe drivers meer voor uitgebracht, geen firmware updates voor de OEM DVD-brander. Laptop doet het verder wel, maar toch zou ik graag C2 error correctie hebben bij het rippen van CD audio. Ook kan ik geen generieke drivers voor de videochip installeren omdat blijkbaar alleen Acer drivers voor de ATI X1600 mag uitbrengen.

Betrouwbaarheid is ook commitment naar klanten om gedurende een periode van 5 jaar (zeg de afschrijftermijn) drivers up to date te houden, maar daar is Acer beslist niet goed in.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
In de catagorie meest betrouwbare laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.ruggednotebooks.nl/Getac/M230PhotoGallery/images/M220-01.jpg

Regentest
Val test met metalen Bal welke op het scherm valt

Design for Harsh Environment

3 Feet free drop survival
On concrete
/ steel plate on each surfaces,corners and edges, Total 26 times survive

Special rugged design
Full magnesium alloy case with high-end corner rubber protection

Shock/Vibration survival
Specially anti-vibration rubber and anti-shock housing for HDD

IPx4 Water Proof:
Survival in rainy conditions outdoors
Survival in liquid spilling on the notebook

IP5x Dust:
Survival in the high levels of airborne debris environments
no contamination can occur to damage internal components

[ Voor 47% gewijzigd door Terror op 30-08-2009 20:33 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ari3 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:24:
Los van de hardware is er vooral het probleem van ondersteuning. Zelf heb ik een Acer en daar werden 3 maanden naar introductie al geen nieuwe drivers meer voor uitgebracht, geen firmware updates voor de OEM DVD-brander. Laptop doet het verder wel, maar toch zou ik graag C2 error correctie hebben bij het rippen van CD audio. Ook kan ik geen generieke drivers voor de videochip installeren omdat blijkbaar alleen Acer drivers voor de ATI X1600 mag uitbrengen.

Betrouwbaarheid is ook commitment naar klanten om gedurende een periode van 5 jaar (zeg de afschrijftermijn) drivers up to date te houden, maar daar is Acer beslist niet goed in.
Dat is bij alle fabrikanten haast zo, of je moet een echt business beest hebben twv €1500 of meer. Die drivers kun je overigens zelf modden hoor, zoek maar eens op de ATI Modtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17

tijmeng

Panasonic 7J

Ik ben al jaren te spreken over de zakelijke serie van HP zoals de HP 8530 enz. Erg degelijke en goede machines die zeker het geld waard zijn. Zit ook 3 jaar garantie op, standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Ook 'n kwestie van hoe netjes op je spullen bent, waar bij sommige mensen de spullen na 5 jaar nog als nieuw zijn verampeneren anderen het binnen 'n 1/2 jaar. Mijn laptop (Acer) is bijna 5 jaar oud en heeft alleen 'n lichte kras op de bovenkant waar ik 'n keer 'n laptop moest repareren van 1 jaar oud die totaal vol met krassen en vol beschadigingen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06
Anoniem: 19137 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:45:
Ook 'n kwestie van hoe netjes op je spullen bent, waar bij sommige mensen de spullen na 5 jaar nog als nieuw zijn verampeneren anderen het binnen 'n 1/2 jaar. Mijn laptop (Acer) is bijna 5 jaar oud en heeft allen 'n lichte kras op de bovenkant waar ik 'n keer 'n laptop moest repareren van 1 jaar oud die totaal vol met krassen en vol beschadigingen zat.
Sja, maar de ene persoon koopt een laptop die hij op zijn bureau neerzet en nooit meer weghaalt, en de andere persoon sleept zijn laptop elke dag mee naar school waarbij hij 2 uur moet reizen in de trein. In principe moet een beetje gebruiksschade aan de buitenkant van de laptop niet uitmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Dersan op 30-08-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Dersan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

Sja, maar de ene persoon koopt een laptop die hij op zijn bureau neerzet en nooit meer weghaalt, en de andere persoon sleept zijn laptop elke dag mee naar school waarbij hij 2 uur moet reizen in de trein. In principe moet een beetje gebruiksschade aan de buitenkant van de laptop niet uitmaken.
Ik sjouw hem niet altijd overal mee naar toe maar heb wel voor 'n goeie rugzak gezorgd met de nodige watering (en vakken tbv) als ik er mee op sjouw ga. Ik eet en drink bv ook niet boven m'n laptop, bovendien is het 'n 15" ipv 'n logge 17". Allemaal dingen die de levensduur verlengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 30-08-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Vind de nieuwe Acer Aspire's erg fijn. Heb zelf een 5920G (is al bijna 2 jaar oud), maar is nog prima!
Had ook een Asus A6v ofzo, maar die is echt kroepoek. Scharnieren en omlijsting van scherm zijn gewoon aan het afbreken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:52
Het bouwen in dezelfde fabriek is niet een garantie op dezelfde kwaliteit. Het is een kwestie van materialen ( welke hd, welke schermen etc. )

Ik moet zeggen dat Toshiba toch heel veel slechte reeksen heeft gehad, net zoals de oude HP laptops, maar sinds de overname van Compaq weer zeer deftig zijn.

Acer heeft bij mij altijd verkeerd gezeten, lelijk design, veel klachten etc. MacBook Pro is voor mij de winnaar van de beste laptop. Qua design ( Unibody! ) en kwa mteriaal keuze!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Ik gebruik nu mijn lenovo thinkpad t61p zo'n 3 jaar;

Naar mijn mening is het een zeer betrouwbare en robuuste laptop. De bouwkwaliteit is super en de laptop voorziet in allerlij handige snufjes (water-proof toetsenbord, stevig scherm;kan mijn laptop zonder problemen optillen aan men scherm, aluminium scharnieren, duurzaam toetsenbord, makkelijk vervangbare onderdelen mocht iets toch stuk gaan of versleten zijn, etc, etc)

Zeker.. een "Goed merk" is zeker geen qualiteitsgarantie. De basis modellen van de nieuwe Lenovo reeks zijn ronduit bagger te noemen, en alleen de op zakelijke (en studenten; surfspot.nl) gerichte thinkpad reeks is oerdegelijk. Dit geld ook voor dell met zijn verschillende reeksen.

Ik heb destijds mijn laptop gekocht voor 1400 euro, met het oogmerk de laptop 5 jaar voor school te kunnen gebruiken. Na 3 jaar is de batterij toe aan vervanging(Heeft nog wel 2.5 uur in zich.. maar t.o.v de 4 uur is het minder). Dit staat binnenkort in de planning. Ik heb er geen twijfel ver dat deze laptop het nóg 5 jaar prima gaat doen.

PS:
Ik ben een intensieve computer gebruiker. heb geen desktop pc. Ik neem de laptop dagelijks mee naar college. Fiets, Bus, Trein. Heen en weer naar men ouders. Laptop staat gemiddeld 8-10 uur per dag te draaien.

Stabiel, Degelijk, Veel garantie, Robuust, Lelijk(Vinden de meeste mensen) en oerdegelijk : Thinkpad - Serie.

[ Voor 8% gewijzigd door W.Zijlstra. op 30-08-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
kipusoep schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:11:
Vind de nieuwe Acer Aspire's erg fijn. Heb zelf een 5920G (is al bijna 2 jaar oud), maar is nog prima!
Had ook een Asus A6v ofzo, maar die is echt kroepoek. Scharnieren en omlijsting van scherm zijn gewoon aan het afbreken :(
Ik bedoel maar, het is zo tegenstrijdig allemaal. Een buurjongen heeft ook een gemstone Acer en die is zo brak kwa koeling dat ie op een koelpad moet en zn audiochip is al direct aan het begin gefrituurd ofzo... Dat terwijl de A6T die ik had kwa bouwkwaliteit echt een stuk beter is imho.... Er is geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dersan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

Gaat dagelijks mee naar school, de enige gebruikers schade is 3 zaagsnedes toen ik met een groot kartelmes een kartonnen doos van zijn flappen ontdeed om een zonnewering te hebben voor m'n laptop. Had m'n laptop niet in de doos moeten laten staan tijdens het 'zagen'. Maar verder, hij zit altijd in een sleve en dan nog eens in m'n tas. Gewoon netjes met je spullen omgaan scheelt veel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 17:16
Ik heb op dit moment een Toshiba van ongeveer 2 jaar oud. En hij is al op. Dat ding heeft veel meegemaakt:

- nachten lang in de lader downloaden
- elke dag gebruikt voor school/ stage (ook veel aan de lader, was meer een mobiele PC)
- nagenoeg elke dag hardgelopen ermee (het OV is goed voor de conditie)
- hij is een keer gevallen van 30 cm oid

De gevolgen van deze mishandelingen zijn:

- met accu erin werkt hij niet meer
- zonder accu wel
- webcam werkt vaker niet dan wel
- valt soms spontaan uit als je hem onder de verkeerde hoek houdt

Ik ben nu dus toe aan een nieuwe laptop. Ik wil een laptop met redelijke specs en een losse GPU. En het liefst niet te duur. Nu is mijn oog gevallen op de, Toshiba Satellite L500-128, uit het aanbiedingen topic.

Ik twijfel een beetje om weer een Toshiba te kopen gezien de defecten van mijn huidige Toshiba. ZIjn de defecten die de mijne heeft normaal na zo een mishandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik gebruik al heel wat jaren een Dell Latitude C600 uit november 2001 en hij doet het nog steeds perfect.
Het is niet de snelste (P3 750 Mhz/512 MB) maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. :)

Hij heeft de mogelijkheid om op twee accu's te draaien en dat doe ik dus ook.
De rechter bay heeft plaats voor een tweede accu, een cd/dvd-speler of een diskdrive.

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 30-08-2009 23:32 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Mja het heeft niet veel zin om hier een ik-heb-al-zoveel-jaar-een-xxx-en-ben-er-tevreden-van opsommingstopic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 17:16
Anoniem: 144949 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:31:
Mja het heeft niet veel zin om hier een ik-heb-al-zoveel-jaar-een-xxx-en-ben-er-tevreden-van opsommingstopic van te maken.
Daarom heb ik mijn mishandeling en resultaat geplaatst met de vraag: is dit normaal? Of zijn de mankementen te danken aan slechte bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Anoniem: 144949 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:31:
Waarom niet?
Blijkt wel uit hoe betrouwbaar bepaalde merken zijn.

Als enkeling kan ik ook niet zeggen wel merk het betrouwbaarst is daarvoor zou je toch bij de Consumentenbond of een andere instantie moeten zijn.
Misschien is het wel iets voor de heren van Tweakers.net om dit een keer te onderzoeken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Mijn HP-DV5 is al een jaar oud.

Ik heb hem al een heel schooljaar elke dag meegenomen.
Wel altijd in een degelijke rugzak.
Maar soms wel overladen met boeken, dus druk op scherm enzo...

Hij is ook al eens van mijn nachtkastje gevallen O-)

Voor de rest onderhoud ik deze goed en nu ziet hij een jaar later er nagenoeg als nieuw uit ;)
Ook het batterij gebeuren werk nagenoeg nog gelijk nieuw. Ik denk ongeveer 10min werktijd verlies...

Een vriend van mij heeft de zelvde en is ongeveer even oud.
Ook elke dag mee naar school genomen en laatste keer dat ik hem zag , zag die laptop er ook nog mooi heel uit...

Dus ik beschouw HP als een betrouwbaar merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
Persoonlijk beschouw ik Dell nog steeds als een goed en betrouwbaar merk. Vooral met de XPS serie.

Het grote voordeel van Dell vind ik persoonlijk nog altijd de service, aangezien deze vaak goed geregeld wordt. Is bijvoorbeeld je harde schijf kapot, krijg je meestal een nieuwe gewoon opgestuurd. Daarnaast heb ik persoonlijk de ervaring dat toen mijn scherm kapot was, er binnen 24 uur een monteur met een nieuw scherm op de stoep stond.

Qua durability heb ik deze laptop ook een jaar lang mee naar school gehad en dat is ook goed gegaan. Echter is één keer in mijn tas mijn flesje water lek geweest, wat ervoor zorgde dat de voorkant van mijn laptop in een laagje water van ongeveer 1cm stond. Dit heeft echter geen effect gehad op de prestaties of iets dergelijks. Erg goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:49
Zoals al eerder gezegd, je kunt niet echt spreken van een betrouwbaarst laptop merk.
Dit verschilt per model maar ook per doelgroep, er zit een groot verschil tussen consumenten laptops en zakelijke modellen. Het is ook nog eens zeer persoonlijk, sommigen zweren bij HP en moeten niets van Dell hebben en andersom net zo.

Ik heb zelf bij mijn keuze niet direct naar een bepaald merk gekeken maar naar de prijs kwaliteit verhouding.
Wel heb ik mij beperkt tussen HP en Dell, en enkel gekeken naar de zakelijke modellen.
Het is natuurlijk ook beetje een gok, vooral bij nieuwe modellen waar nog weinig reviews van zijn te vinden.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Dell heeft inderdaad zeer goede service, zeker als je XPS Premium of Next Business Day garantie hebt.

Zelf heb ik vrijwel alle actuele modellen van Dell in handen gehad, de zakelijke Latitude serie is echt de beste die ze aanbieden. Zeer mooie volledig metalen behuizing, makkelijk "serviceable", laag gewicht, lange accuduur en standaard 3 jaar NBD garantie (ook goedkoop te verlengen naar 5 jaar)
Als er zich een garantiegeval voordoet, staat er de volgende dag een engineer op de stoep.

De Inspiron en Studio series hebben een plastic behuizing, maar voelen nogsteeds zeer stevig en kwalitatief goed aan. Geen speling en doorbuigen van de behuizing bij optillen, zelfs niet bij 17 inch modellen.
Als je kiest voor In-Home garantie, is de service identiek aan die bij NBD garantie, behalve de responsetijd van maximaal 5 dagen. Het wordt dan ook wel Fifth Business Day genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 23:33
hp, maar geen 2710p serie maar bv 6730
baseer het meer op hoeveel krijg ik er terug om te laten maken op mijn werk. zijn zoiets als 50 hp laptopjes in omloop voornamelijk nc6120 en 6320, nu een paar 6730 en heb er nu 1 teruggehad omdat het stekkertje van het scherm los zat intern (moest wel laptop opsturen naar polen), terwijl het over het algemeen best wel vernielzuchtige mensen zijn (ze zien er vaak niet netjes meer uit).

[ Voor 83% gewijzigd door bastian433 op 31-08-2009 00:29 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Nou, laat ik zo zeggen. Een laptop die ik in ieder geval NIET wil nemen is een Acer. Heb daar hele slechte ervaringen mee. Vage klachten en zo. Verder maakt het me niet zoveel uit. Zelf heb ik een Dell laptop en ben er zeer over te spreken. Vooral ook de service. Heb onlangs de garantie van mijn 3 jaar oude Dell met twee jaar laten verlengen. Gewoon uit voorzorg. :) Hoef ik alleen maar een belletje te doen en ze komen langs en repareren hem de volgende dag thuis.

Al moet ik zeggen dat ik hem ook wel een weekje kan missen. Van de HP's heb ik twee keer meegemaakt dat ie vrij snel stuk ging. En hij naar net een jaar er mee kapte. En natuurlijk zit er maar een jaar garantie op... Moet zeggen dat ze niet van me zelf waren. En het was de goedkope thuisgebruikersserie..

Daarnaast hadden ze op mijn stage adressen ook allebei Dell systemen, en de kwaliteit en service vielen me in positief zin op. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-09-2009 13:48 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn fujitsu siemens van 2 jaar oud doet het nog prima zonder problemen, terwijl dat volgens mij echt een ramp merk is. - maw, wat vaker is gezegd. valt allemaal wel mee zolang je maar zuinig bent

[ Voor 24% gewijzigd door Adames op 03-09-2009 13:55 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Mijn persoonlijke ervaring als verkoper en thuis klusser en systeembouwer en laptop bouwer

Zijn de duurdere series van Hp erg goed
Dell vanwege Service en ondersteuning bij de XPS series de Inspirions zijn vaak simpler en brak en gaat de ondersteuning ook stuk langzamer.
Acer nooit goed gevonden snel defect en niet een te sterke constructie
Toshiba bepaalde series wel altijd goed gevonden, maar tegenwoordig zien ze eruit als Plastic
MSI ook aardig jammer ze de laptops helemaal vol plakken met Stickers

Denk elk merk wel ze ditjes en datjes heeft als ik eerlijk ben :)

mijn favo een Macbook Pro

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:11
Tjah, iedereen heeft wel slechte ervaringen met notebooks. Ikzelf heb een PB Easynote R0900 (jah, vrij oud) van 3 jaar oud... 2 jaar lang mee naar school geweest en nu ong. een jaar elke dag mee naar het werk. Ding staat denk ik gemiddeld zo'n 20 uur per dag aan.. (dan tellen de dagen dat die helemaal niet aan staan tenminste ook mee..) in een werkweek staat die ong. 1.5 uur per dag miss/ 2 uur per dag (reistijd) niet aan. Behalve dat de accu verrot is ondertussen, werkt die nog prima. Al begint het beeld nu soms wat mankementen te vertonen. Beetje heen en weer bewegen en ik heb weer normaal beeld.

De één zweert bij het ene merk terwijl een ander het niets vind. Als je op zoek bent naar een stukje zekerheid, zou ik als ik jou was gewoon eens zoeken hoe het met garantie van verschillende fabrikanten is gesteld en op basis daarvan kiezen.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Ik heb sinds een paar maanden een Mabook 13 inch aluminium. Ik moet zeggen: dit is echt een laptop waar ik blij mee ben, zelfs na enkele maanden. Hiervoor heb ik een Dell XPS gehad en daarvoor een Sony F. Allemaal laptops van rond de 1100 euro. De Sony voelde toen wel stevig aan, maar na 2 jaar voelde alles zo sloom en kraakte het aan alle kanten. Na 3 jaar dus weggedaan. De Dell XPS was ook stevig....de eerste week. Door de videokaartproblemen ben ik er steeds negatiever naar gaan kijken. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik het voor een schijntje verkocht op marktplaats. Toen overgestapt op Apple vanwege het mooie uiterlijk. Dat uiterlijk blijkt naast mooi ook zeer stevig en STIL. Vooral dat laatste is belangrijk voor mij, ik reis dagelijks met de trein van Utrecht naar Rotterdam. In de trein maak ik veel werk af.

Ik ben geen fan van osx of wat dan ook, maar over de bouwkwaliteit van de macbook ben ik meer dan tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ben na 2,5 jaar nog steeds heel tevreden over mijn eerste laptop, heeft al veel meegemaakt en is overal geweest en nachtenlang mee gegamed en gedownload, maar ik ben er erg zuinig op, leen hem niet uit, en heb een goede rugzak, zodoende nog nooit problemen gehad en hij ziet er nog uit als nieuw.
Het is een Toshiba A100-727 met X1600 graka, inmiddels wel geheugen verdubbeld en HD vervangen
(80 GB -> 320 GB) wegens plaats tekort.

Afhankelijk van hoe je ermee omgaat, is Toshiba betrouwbaar.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01
kipusoep schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:11:
Deze ervaring kan ik benadrukken. Ik heb hiervoor een Acer Aspire 1601LM gehad, daarna een Asus F3JP en nu een Acer Aspire 5920 en een Asus M50SA. Van alle Acer laptops heb nog geen enkele probleem gehad, zoals brakke scharnieren of overhitting. Terwijl de duurste (Asus) laptop van 1515 euro na anderhalve jaar spontaan een scheur van 2 cm in de behuizing had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Voor wie hier ook terecht komt na zoeken: mijdt HP, koop Asus of Toshiba: :p
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1258544992.png
Toevallig juist ook hierop gezocht na een gevalletje stukraken van een HP net na garantieperiode, waarbij HP 'support' wel mijn tijd heeft verspilt, maar uiteindelijk geen coulance heeft toegepast. Ook bedrijfsmatig hoor ik verslechtering: gaan ze bij HP support voor een stukke harde schijf vragen om eerst een firmware-update erop uit te voeren. Ja, systeembeheer heeft vast niks beters te doen.. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door pedorus op 25-03-2010 11:33 . Reden: T.net heeft bericht zelf ook :) ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1