Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista start niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer, Waar windows Vista op draait.
Hij start op maar nadat je dat logo van vista ziet krijg je een melding van:

"Updates configureren: fase 3 van 3 - 0% voltooid"

Erna krijg ik een zwart scherm en start hij opnieuw op, Ook al geprobeerd via veilige modus, laatste bekende instellingen.. Maar dat werkt ook niet want elke keer krijg ik die melding.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik toch nog in mn pc kan komen, Want de data die er op staat zijn zeer belangrijke gegevens! die ik niet kwijt wil!!

[ Voor 0% gewijzigd door xehbit op 30-08-2009 19:36 . Reden: Spel foutje verwijderd :$ ]

Verwijderd

Zet je meest recente backup terug? Je hebt toch wel een backup? ;)

• xehbit
Ook geen backup's nee.

EDIT:
Er zit wel een RAID systeempje op, dat alles op 2 hardeschijven zet, Maar op alle 2 staat de fout. (best logisch)

[ Voor 74% gewijzigd door xehbit op 30-08-2009 19:42 ]

Verwijderd

RAID-1 is dan ook geen backup. Het wordt tijd voor echte backups vind je niet? ;)

Probeer eens op te starten vanaf een Knoppix-CD oid. Misschien vandaaruit bestanden naar een externe schijf kopiëren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 19:45 ]

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:21
ik hoop dat je het aan de gang krijgt. ik neem aan dat je vanaf nu wel backups maakt?

• xehbit
Ja ik maak zeker backup's vanaf nu!!
Maar er is geen optie om de data terug te halen?

Verwijderd

Nogmaals: start op vanaf Knoppix. Of een andere live-cd. Dan kun je kijken of de bestanden nog op je PC staan en in orde zijn. Pak een usb-stick of een externe schijf of een diskette, of .. whatever .. en kopiëer de belangrijke bestanden daarnaartoe. Dan heb je dat iig. Dan kun je daarna nog wel gaan klooien om te kijken of je Vista weer aan de praat kunt krijgen.

• xehbit
Aha ik heb heel geen ervaringen met live-cd's heeft iemand een beetje (dutch) informatie er over?

Verwijderd

Google ;)

www.knoppix.net bv.

• xehbit
Ik heb hem op mn exteren HD gezet dat knoppix, en dan ge-boot van USB
Maar krijg de volgende melding:
"Selected boot device not available -
strike F1 to retry boot, F2 for setup utility
F5 to run onboard diagnostics"

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-10 07:41
Het is de bedoeling om knoppix te branden op een cd(dvd).
En dan daarvan af te booten. Dan werkt het 9 van de 10 keer.

• xehbit
Hmm als ik de ISO file heb uitgepakt staat er in de autorun een index.html wat hij start, Dat is denk ik niet juist?

Als ik verder kijk in de map /KNOPPIX/ staat er in die map ook een bestand van ongeveer 700mb dat heet KNOPPIX (geen extensie) maar geen idee hoe ik dat open :S

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:57
Dragon707 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:53:
Hmm als ik de ISO file heb uitgepakt staat er in de autorun een index.html wat hij start, Dat is denk ik niet juist?

Als ik verder kijk in de map /KNOPPIX/ staat er in die map ook een bestand van ongeveer 700mb dat heet KNOPPIX (geen extensie) maar geen idee hoe ik dat open :S
Je moet de ISO branden op cd/dvd. Dit kan heel gemakkelijk met Nero of een ander brand programma.

Edit:

Waarom lees je ons advies niet ? Er is nu al tig keer vermeld dat het op een cd gebrand moeten worden :/

[ Voor 10% gewijzigd door hhoekstra op 30-08-2009 21:55 ]

• xehbit
Advies gelezen, ISO gebrand, werkt voor geen meter.. hij boot niet vanaf CD :(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dragon707 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:
Advies gelezen, ISO gebrand, werkt voor geen meter.. hij boot niet vanaf CD :(
Staat de DVD wel als eerste bootdevice? Je moet wel een beetje moeite doen, alleen zeggen dat het 't niet doet gaat je er niet brengen. Er zijn ook zat tutorials om BartPE Windows LiveCDs vanaf USB-sticks te laten runnen (niet van een USB-harde schijf!).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
en niet het iso bestandje een dvd opslepen en gewoon als een bestand laten staan he ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iceheart schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:55:
en niet het iso bestandje een dvd opslepen en gewoon als een bestand laten staan he ;)
Ja, dat is ook nog iets.

@TS: geef precies aan wat je doet, welk brandprogramma, welke optie, DVD of CD, etc. Niet alleen maar iets roepen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xehbit
Ik heb de ISO file uitgepakt en gebrand met Windows XP,
Als ik wil booten vanaf cd (F12, dan boot iets kiezen, staat alleen geen CD/DVD rom tussen :().

In de bios kan ik niks vinden over het boot menu helaas.
ik zal ook even mijn systeem melden wat ik heb: DELL XPS 420

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dragon707 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:04:
Ik heb de ISO file uitgepakt en gebrand met Windows XP,
Je moet ISO's niet uitpakken, zo krijg je de bootsector niet mee. Je moet hem met een brandprogramma (Nero, Daemon etc) branden als image/ISO.

• xehbit
Aha is dat dus wat ik fout heb gedaan :$

Sorry dat wist ik niet, helaas ben ik nu door mn lege cdtjes heen :'(
Morgen even nieuwe kopen,

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dragon707 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:26:
Aha is dat dus wat ik fout heb gedaan :$

Sorry dat wist ik niet, helaas ben ik nu door mn lege cdtjes heen :'(
Morgen even nieuwe kopen,
Als je een USB stick hebt die geformatteerd mag worden, zoek dan op Google naar "BartPE boot USB stick", met PE2USB. Werkt uitstekend en scheelt CDs.

• xehbit
Oke en hoe zit het dan om via USB een boot te maken?
is er software voor om een bootUSB te maken?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je zou Pe2USB kunnen proberen, kan je vinden via google of in deze post: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"

niet die handleiding gaaan gebruiken, die is voor iets anders, enkel en alleen pe2usb downloaden en gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 31-08-2009 14:00 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Dragon707 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:50:
Oke en hoe zit het dan om via USB een boot te maken?
is er software voor om een bootUSB te maken?
Dat antwoord heeft gambieter je al gegeven:
gambieter schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

Als je een USB stick hebt die geformatteerd mag worden, zoek dan op Google naar "BartPE boot USB stick", met PE2USB. Werkt uitstekend en scheelt CDs.

• xehbit
Het is gelukt, ik heb bartPE opgestart vanaf USB,
Maar!!

Nu wil ik mijn data kopieren van de interene harde schijf naar een exterene, Maar ik zie de interene hardeschijven niet :S

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dragon707 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:47:
Nu wil ik mijn data kopieren van de interene harde schijf naar een exterene, Maar ik zie de interene hardeschijven niet :S
Staan die 2 schijven in RAID0? Heb je de RAID drivers geintegreerd in de Windows/BartPE installatie?

Zoals gezegd: geef nu eens volledige en nauwkeurige informatie.

Verwijderd

Doe aub eens wat meer zelf zoeken en uitproberen. We zijn er niet om je bij elke stap aan het handje te houden ;)

• xehbit
ik heb bartPE geinstaleerd op mijn USB stick,
En opgestartd, dat lukt dus.

Het volgende probleem is dan nu dat ik niet mijn interne hardeschijven kan zien, Ook de externe hardeschijven die ik inplug in de USB ziet hij niet. Ik heb verder geen software er op geïnstalleerd.
gambieter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:50:
Staan die 2 schijven in RAID0? Heb je de RAID drivers geintegreerd in de Windows/BartPE installatie?
En hoe bedoel je dat :$?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dragon707 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:55:
Het volgende probleem is dan nu dat ik niet mijn interne hardeschijven kan zien, Ook de externe hardeschijven die ik inplug in de USB ziet hij niet. Ik heb verder geen software er op geïnstalleerd.
[...]
En hoe bedoel je dat :$?
Wat denk je? Waar heb je zelf al naar gezocht?

Wanneer geef je nu eens volledige informatie over je systeem en de problemen? Zelfs de simpele vraag "RAID0 of niet?" beantwoord je niet. Ik krijg bijna het idee dat we je op de pijnbank moeten leggen om informatie uit je te krijgen, of dat je denkt dat we helderziend zijn.

Als je hulp wilt moet je echt zelf inzet gaan tonen :) .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat we best wel willen helpen, maar nu lijkt het wel een beetje op een handje-vasthoud-verhaal en dat is niet echt handig.
Voor jou niet, maar ook voor ons niet.

Bij het aanmelden op het forum heb je kunnen lezen in de aanmeldingsvoorwaarden dat we het hier op prijs stellen als je zelf ook moeite doet om een oplossing te vinden.
Dat betekent meestal dat er een bepaald basisnivo qua kennis wordt verwacht; dat hoeft niet persé in te houden dat je op het specifieke terrein alles moet weten, maar wél dat je tenminste weet hoe je via eigen onderzoek (zoekmachines of documentatie) een houvast hebt in je probleemoplossing.

Wat daar helaas niet bij hoort is dat we alles letterlijk moeten gaan voorkauwen, uitleggen en voordoen.
Dan zit je eigenlijk verkeerd op dit forum ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.