Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Herstelpartitie verwijdert, wel licentie, geen DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond beste Tweakers,

Ik ben een nieuw lid omdat ik er zelf niet meer uit kom, en het hier dus vraag:

Mijn probleem:

Ik heb vorig jaar (maart 2008) een laptop gekocht (Acer Aspire). En daar heb ik een hele tijd prettig op gewerkt. Tot dat ik de afgelopen paar maanden problemen kreeg ermee, programmas die vastlopen, windows explorer die heel vaak vast zit en dan opnieuw moet starten.

Ik heb toen mijn gegevens (documenten van school) en data (muziek , opgeslagen spellen etc) gebackupped naar mijn externe HDD.

Toen heb ik de hele laptop geformateerd. En daarna Windows XP erop gezet, om daarna de RC van Windows 7 daarover heen te installeren. (Aangezien Vista niet werkte meer en ik Windows 7 wou proberen). Nu had ik dus Windows 7 aan het draaien, maar dat was niet zo prettig (kon niet omgaan met de veranderde layout etc ten opzichte van Windows Vista.

Nu wil ik dus graag terug naar Windows Vista, maar nu mijn vraag:

Ik heb gewoon nog mijn Windows Vista Home Premium licentiecode (sticker zit onder op de laptop). Maar ik heb dus geen DVD bij de laptop geleverd gekregen, omdat er een partitie met systeembestanden op de laptop stond. Maar omdat die verwijdert is (eigen stomme schuld). Kan ik die niet recoveren.

Wat is nu het verstandigste om te doen (ook met het oog op de portomonnee)? Ik wil dus graag wel Windows Vista blijven gebruiken, moet ik nu een nieuwe DVD met licentie afnemen bij Microsoft, of kan ik op een of andere manier toch nog mijn oude licentiecode opnieuw gebruiken als ik alleen een Windows Vista Home Premium DVD koop?

Als ik toch een nieuwe DVD + Licentie moet kopen, wat is dan verstandig? Voor Home Premium blijven gaan of upgraden naar Vista Ultimate?

Het betreft een 32 Bit systeem, met 1,9 Ghz dualcore processor, 3 GB RAM en een 256 MB Videokaart en 160 GB interne HDD (+ 320 GB die ik er zelf bij in heb gezet).

Misschien dat iemand hier een oplossing weet voor mijn probleem / vraag?

Dankuwel bij voorbaat.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Wat ik zou doen in jouw geval, is vragen bij een kennis om een Home Premium cd (moet dan wel OEM zijn) en installeren met jouw code. Dan blijft hij legaal en heb je geen kosten!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan via torrents of nieuwsgroepen gewoon Vista downloaden en installeren met je eigen serienummer. Dat is gewoon legaal omdat je in het bezit bent van een serie nummer en dus ook recht hebt op het gebruik van Vista.

Echter zou ik je toch aanraden om Windows 7 een kans te geven en het even een tijdje te proberen. Zodra je het gewend bent zal het een stuk fijner werken denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op maarud: Dankuwel voor de tip, maar dit heb ik al gedaan, veel van mijn kennissen draaien op nog op Windows XP of ze hebben ook alleen maar een herstelpartitie. 1 iemand had een Windows Vista Ultimate install DVD , maar daar heb ik niks aan omdat ik een Windows Vista Home Premium licentie heb.

Reactie op Tsurany: Bedankt voor de tip over torrents/nieuwsgroepen, ik zal er is naar kijken. Windows 7 vind ik echt niet fijn. Ik wou deze wel gaan aanschaffen eventueel als deze officieel uit komt dit najaar, maar ik geef toch de voorkeur aan Windows Vista (ook al weet ik dat Windows 7 meer geoptimaliseerd is, maar ik vind bijvoorbeeld de taakbalk al irritant, en zo zijn er nog een aantal kleine dingen die ik als irritant/lastig ervaar).

Ik ga nu dus even kijken of ik via nieuwsgroepen een .iso van Windows Vista HP kan downloaden en dan met mijn eigen licentiecode activeren.

Ik denk dat het probleem is opgelost, dus kan hier een slotje op?
(sorry, ben nog nieuw op GoT, dus weet nu even niet hoe ik een moderator insein hierover?)

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:50
Die Vista Ultimate dvd had waarschijnlijk ook wel gewerkt want normaal gesproken (ie. legale..) staan alle versies van Vista er op.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Cena: de DVD's zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, er zijn alleen taalversies, en 32/64 bit versies. De code bepaald wélke versie je daadwerkelijk installeerd. Voer je je eigen Home Premium code in op een Ultimate DVD, dan installeer je home premium. Welke taal- of bitversie maakt niet uit, dezelfde code werkt voor een 64 bit versie bijvoorbeeld.

Hoewel je W7's taakbalk kan aanpassen naar de vista-stijl, en er zat extra 'verbeteringen inzitten', kun je dus in principe gewoon je eigen home premium installeren door op te starten vanaf elke vista DVD die je maar kunt vinden, inclusief de Ultimate van je kennis. Niks geen XP-pre installatie of iets dergelijks nodig.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:36
1) ISO downloaden via "de bekende weg" is niet legaal maar werkt wel. Je hebt immers een licentie en recht op gebruik van vista home premium. Let wel op dat je een OEM iso gebruikt, anders werkt het niet. Drivers kan je van de acer website halen.

2) Als je de 100% legale weg bewandeld dan zal je acer moeten benaderen en een recovery disk moeten bestellen. Volgensmij vragen de meeste fabrikanten daar 80 euro voor. In dat opzicht kan je net zo goed een OEM versie in de winkel halen.

3) In de catagory nasty, als je er nog garantie op hebt. Formatteren, naar de winkel brengen en aangeven dat de recovery niet werkt. Krijg je hem vast en zeker terug inclusief recover partitie. Ben je hem wel 4 tot 6 weken kwijt en je hebt de kans op een rekening.

Persoonlijk zou ik lekker met de windows 7 release canditate werken en windows 7 aanschaffen eind oktober.

[ Voor 12% gewijzigd door Terror op 30-08-2009 19:56 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar goed, dat het kan wil niet zeggen dat we dat hier gaan lopen adviseren om vooral maar standaard uit NG's weetikveelwat te trekken.

Geloof dat we daar onderhand wel zo verrekte vaak over gepraat hebben: desalniettemin ook voor Tsurany:
Hulp bij warez doen we niet aan - ook niet adviseren om aan de warez te gaan want dat is letterlijk aanzetten tot het schenden van auteursrechten zonder escape mogelijkheid.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 30-08-2009 20:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.