Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:13
Ik ben opzoek naar goede codecs voor Windows XP, het liefst gratis. De bedoeling is om een aantal nieuwere formaten dan standaard door Windows XP ondersteunt af te spelen, met name DivX/XviD, MOV (QuickTime) en MPEG2/4. Ik heb zelf Windows XP geinstalleerd, dus de standaard software meuk die je bij een Dell krijgt staat er niet meer op (daar zit soms ook nog iets nuttigs bij :o)
  • ffdshow lijkt niet meer actief ontwikkeld te worden (laatste update in 2006?)
  • ffdshow-tryouts is de opvolger van ffdshow, en speelt alles af. Alleen worden MPEG Transport Streams niet afgespeeld.
  • CCCP lijkt me meer een verzameling van van alles en nog wat waarvan ik me afvraag of het wel goed samen gaat werken
  • Bij K-Lite heb ik hetzelfde gevoel als CCCP.
Zijn er nog andere (mogelijkheden) die ik over het hoofd heb gezien of moet ik maar aan zo'n pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CCCP is juist hiervoor ontwikkeld. Een codec pack die alles af speelt zonder dat er dubbele codecs in voorkomen.

Maar ffdshow tryouts icm Haali splitter en QuickTime alternative. Dat moet in principe alles afspelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:15
Ik heb gewoon K-Lite, werkt al 4 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

K-Lite is echt troep. Het is een enorme lading codecs door elkaar gesmeten die in de meeste gevallen overbodig zijn. Op een normale pc kan het nog wel, maar zeker op een media center pc wil je dat gewoon vermijden.

Even een copy past van de start post in Media Portal topic.
Installeer codecs zoals hieronder beschreven:
Codec setup met gratis codecs, subs en DXVA (laatste update 6 juli 2009)

AC3 Filter
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change).
3. (Bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS) vind onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' aan.

Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) FFDShow Tryout
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec.
4. onder 'Codecs' kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.
5. (optioneel) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.

MPC-HC filter
1. Download de mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip

2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de System32 folder
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'

[ Voor 77% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2009 19:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N