Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb sinds ongeveer een week het Apple Wireless Keyboard. Bevalt goed, maar wat mij opvalt is dat de meegeleverde batterijen abnormaal snel leeg gaan. In een paar dagen tijd is het batterijniveau gedaald naar 66%. Dit lijkt mij wel heel erg snel. Is dit bij meerdere mensen zo? Wellicht slechte batterijen, of is er iets mis met mijn keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
Euh met mijn draadloze kb (wel pc) doe ik minimaal 1.5 jaar dus ik denk dat er ergens een storinkje / sluiting zit.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 16:15

LogiForce

The Black Whole

Die van mij zit na een maand nu (gekocht 24 juni in combinatie met mighty mouse wireless en mac mini) op 79%. Mijn Mighty Mouse geeft nog 100% aan.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Hmm, nu is het alweer gedaald naar 64%. Is er iets dat ik zelf op kan lossen, of wordt het terug naar de APR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Gewoon ermee naar de APR. Nog geen week oud en nu al bijna half leeg, kan nooit gezond zijn.
Het lijkt me gewoon een garantie kwestie aangezien het product niet naar behoren presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De meeste batterijen moet je eerst 3 maal laden en ontladen voordat ze hun maximale capaciteit kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 05:10:
De meeste batterijen moet je eerst 3 maal laden en ontladen voordat ze hun maximale capaciteit kunnen benutten.
De meegeleverde batterijen zijn gewoon wegwerpbatterijen. Ik heb er nu even andere batterijen ingedaan, dat kijk ik even een paar dagen aan. Als deze ook zo snel leeg gaan, wordt het een ritje terug naar de APR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Emile schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:22:
[...]
De meegeleverde batterijen zijn gewoon wegwerpbatterijen.
Yup, die dingen hebben gewoon vrijwel geen capaciteit. Ze gaan er ook geen dure Duracell batterijen instoppen. Ik gebruik zelf altijd random batterijen die ergens in de aanbieding zijn, en doe er meestal zo'n 3 maanden mee, daarna begint ie steeds te hangen. Ik zet 'm verder nooit uit en gebruik 'm vrij veel de hele dag, dus heb geen idee of dit lang is of niet. Maar het blijft een geweldig toetsenbord, dus een paar nieuwe batterijen af en toe maakt niet zoveel uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Als ik kijk naar mijn verbruik lijkt 3 maand zo ongeveer wel te kloppen en normaal. Ik gebruik hem ook de hele dag en zet hem alleen uit als ik de Mac Mini uit zet (wanneer er niemand thuis is of er onweer in de lucht hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Emile schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:22:
[...]

De meegeleverde batterijen zijn gewoon wegwerpbatterijen. Ik heb er nu even andere batterijen ingedaan, dat kijk ik even een paar dagen aan. Als deze ook zo snel leeg gaan, wordt het een ritje terug naar de APR.
Wat zat erin? Zink/kool (zinc/carbon) of alkalines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Bij mij zitten er in ieder geval 3x Energizer Alkaline AA batterijen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
LogiForce schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:00:
Bij mij zitten er in ieder geval 3x Energizer Alkaline AA batterijen in.
Deze heb ik inderdaad ook. Gisteravond andere batterijen ingedaan. Deze waren nog voor 50% vol. Nu zijn ze nog steeds 50%. Het lijkt er tot nu toe dus op dat die batterijen gewoon niet helemaal goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Dat kan misschien, maar blijf het voor de zekerheid (zoals je al eerder aan gaf) toch maar even de komende week een vinger aan de pols houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had het probleem ook. Niet een paar dagen, maar wel binnen een paar weken weer tijd voor nieuwe batterijen!

Ik heb nu, zowel in het toetsenbord en muis van Apple, van die nieuwe GP Recyko+ batterijen, oplaadbaar. Ik doe er echt al een paar weken mee en pas 3% gezakt!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Hmm, lijkt me dan gewoon dat die batterijen niet helemaal goed zijn. Die andere batterijen heb ik er 24u in gehad, niet gedaald. Nu de oude weer even teruggedaan, zijn die ineens weer 70% 8)7 . Mijn Muis die ik er een paar dagen later bijkocht is wel gewoon nog 100%. Ik denk dat ik gewoon even goede batterijen ga kopen, en dat een week of 2 aankijk. Het ding heeft natuurlijk nog wel garantie, maar dan moet ik misschien weer wachten op een nieuwe enzo. Als er niks aan de hand is claim ik dus liever geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Emile schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:23:
Hmm, lijkt me dan gewoon dat die batterijen niet helemaal goed zijn. Die andere batterijen heb ik er 24u in gehad, niet gedaald. Nu de oude weer even teruggedaan, zijn die ineens weer 70% 8)7 . Mijn Muis die ik er een paar dagen later bijkocht is wel gewoon nog 100%. Ik denk dat ik gewoon even goede batterijen ga kopen, en dat een week of 2 aankijk. Het ding heeft natuurlijk nog wel garantie, maar dan moet ik misschien weer wachten op een nieuwe enzo. Als er niks aan de hand is claim ik dus liever geen garantie.
Wachten op een nieuwe? Hier zijn ze gewoon op voorraad :? Hier is bij MacMe Groningen ter verduidelijking.

Maar oplaadbare batterijen van GP, misschien een goed idee idd. Kost een beetje meer maar je hebt er langer wat aan voor hetzelfde geld als dat je steeds nieuwe koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Koop dan wel LSD* batterijen.

* Low Self Decharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
Hmm ik kreeg juist toen ik mijn Mac mini kocht met wireless mighty mouse, er super batterijen bij. Het waren wel wegwerp batterijen maar ik heb er maanden mee gedaan. Bleek later dat dat soort batterijen niet te koop zijn in Nederland (is een speciaal soort batterij) en die erg lang mee gaan en erg goed zijn. Later kocht ik IKEA en AH batterijen en daar deed ik een stuk minder lang mee. Daarna heb ik oplaadbare gekocht (GP 2300mAh) die gaan nog minder lang mee... maar wel oplaadbaar tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:27
Ik wou hierover ook net een topic gaan openen.

Wat me opvalt aan mijn Wirless keyboard dat als ik bijvoorbeeld en dag ben weggeweest en ik kon terug hij direct een verbinding heeft met mijn keyboard. Dit zonder dat ik mijn keyboard aanraak.

Hoort dit wel? Moet hij niet eerst weer "aan" springen. (dus een toets aanslaan?)
Ik heb het idee dat me keyboard helemaal niet uitgaat.

Vorige week 3x 2400mA batterijen ingedaan (oplaadbare) en nu 47%. Nu zijn die batterijen wel oud maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Hotel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 09:24
Hmm ik zet het keyboard altijd uit als ik mijn Mac een tijdje niet gebruik. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Papa Hotel schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:19:
Hmm ik zet het keyboard altijd uit als ik mijn Mac een tijdje niet gebruik. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk.
En dan moet je eerst hem aanzetten (door het power knopje?) om hem te gebruiken?

Dit heb ik namelijk nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daros schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:32:
[...]

En dan moet je eerst hem aanzetten (door het power knopje?) om hem te gebruiken?

Dit heb ik namelijk nog nooit gehad.
Wanneer ik weg ga, schakel ik het toetsenbord en muis uit. Als ik terug kom doe ik eerst muis aan en dan toetsenbord en ontsluimer dan pas de Mac (of schakel hem in).

Gisteren deed ik niets met het toetsenbord (vergeten) en zette de muis aan. Ik schakel de Mac aan en tóch direct verbinding. Blijkbaar gaat je toetsenbord automatisch aan, wanneer je de Mac aan doet.

Dat zou goed kunnen i.v.m. het niet fysieke knopje t.o.v. de muis.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
THE_BASE schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:03:
[...]

Wanneer ik weg ga, schakel ik het toetsenbord en muis uit. Als ik terug kom doe ik eerst muis aan en dan toetsenbord en ontsluimer dan pas de Mac (of schakel hem in).

Gisteren deed ik niets met het toetsenbord (vergeten) en zette de muis aan. Ik schakel de Mac aan en tóch direct verbinding. Blijkbaar gaat je toetsenbord automatisch aan, wanneer je de Mac aan doet.

Dat zou goed kunnen i.v.m. het niet fysieke knopje t.o.v. de muis.
Maar hoe doe je hem uit? 1x drukken of lang ingedrukt houden? Miss moet ik dit ook maar is doen dan..

Ben nu ook weer op locatie. Zal als ik thuiskom eerst is kijken ofdat hij uit staat voordat ik me Mac aanzet.
Pagina: 1