Toon posts:

Speakers omtoveren tot pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar :)

ff een vraagje. Ik heb van de vriend van me ma wat speakertjes gekregen. En als dit lukt kan ik er nog wat meer krijgen. Maar de vraag is.

Hoe kan ik speakers (die normaal op een versterker aangesloten zitten, maar ik heb geen versterker op dit moment:P) aansluiten op mijn computer ?

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2mqp113.jpg
Dat zijn de speakertjes

Afbeeldingslocatie: http://www.hometech.com/images/gc-1x2zipa.jpg
Zo zien de uiteinde van de speakertjes eruit.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1illyb.jpg
Dit zijn de poorten van mijn geluidskaart

Ik hoor het wel :D

Alvast bedankt :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57

mace

Sapere Aude

Ja versterker eraan hé? Geen andere mogelijkheid. :)

Je kan natuurlijk een klein versterkertje kopen of maken.

Ik zou gewoon een versterker kopen bij de kringloop, of zoiets maken: http://www.circuitsonline...o/10-watt-versterker.html

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 30-08-2009 17:25 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niet, want je onboard geluidskaartje levert genoeg vermogen voor een koptelefoon of speakers met ingebouwde versterker, maar niet voor de gevallen die je nu aan wilt sturen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

niet rechtstreeks maar via de versterker gaat dat wel lukken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003

BHQ

Niet, of er komt zo'n zacht geluid uit dat het onbruikbaar is.

Sloop een versterker weg uit een kringloopwinkel en sluit 'm aan met een 3,5" jack -> 2x tulp kabeltje. Problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, had er ff niet aan gedacht dat pc speakertjes altijd zelf een versterker ingebouwd hebben. Nu ik er aan denk heeft mijn pa er volgens mij nog wel 1 sta.

Dus dat zal wel goed moeten komen.

als ik nog 2 speakers extra krijg is er een mogelijkheid om een soort suround systeem te krijgen ?
Want als ik die dan ook aan de versterker zou hangen dan heb ik 4 boxen met stereo geluid.

• BHQ

BHQ

Als je dat aan elkaar gaat doorlussen (2 speakers per uitgang) ga je impedantieproblemen krijgen wellicht. Anders zou je een andere set op de rear uitgang van je geluidskaart kunnen aansluiten, maar dan mis je het sub/center kanaal nog..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Met een 2e versterker wel ja. 1x versterker plus 2 speakers is dan front l/r en de 2e versterker sluit je dan aan op je rear uitgang van je geluidskaart en dan heb je rear l/r dus heb je in ieder geval 4 kanaals surround.

Aannames zijn fataal.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
GaMeOvEr schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:41:
Met een 2e versterker wel ja. 1x versterker plus 2 speakers is dan front l/r en de 2e versterker sluit je dan aan op je rear uitgang van je geluidskaart en dan heb je rear l/r dus heb je in ieder geval 4 kanaals surround.
Met één klein nadeel: Je moet het volume voor voor en achter apart van elkaar regelen...

Een surroundversterker zou natuurlijk de meest voor de hand liggende oplossing zijn. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 15:45
Als je alle speakers wil aansluiten kun kun je het beste een versterker met A+B speakeraansluiting kopen. Of een 2e hands 5.1 receiver kopen, dat hoeft je de kop niet te kosten. Heb ik ook gedaan en dat is echt wel geweldig geluid voor een PC :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• ID-College
  • Laatst online: 13:24
Idd, een 5.1 receiver is dan het meest logisch. Gewoon 4 speakers, een center en een subwoofer. Koop daarbij een goede onkyo/marantz/denon/enz. versterker en je hebt prima geluid in films en muziek :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat de beste oplossing is om gewoon een 5.1 speaker setje te kopen voor de pc.

Maar tot die tijd, FL FR via de 2boxen + versterker en Rear via 2.1 speaker setje dat ik nu heb.

• ID-College
Miss de Z5500 van logitech?

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:48
Lijkt me wat teveel kosten? Hij wil gekregen spreakers zo op de pc aansluiten, dan kost het het minste. Hij moet gewoon ergens een 2e hands versterkertje zien te kopen. Kijk eens in de V&A of op de bekende 2e hands verkoopsites.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom dat? Hij heeft toch al speakers?

Wat je het beste kan doen is een tweede hands versterker kopen, 5.1 versterker. Als je goed kijkt kan je voor rond de 100 euro al een 5.1 versterker kopen. Dan kan je daar eerst gewoon stereo op aansluiten en later gewoon alle speakers.

Enig probleem is dat je of je pc analoog moet aansluiten of een geluidskaart moet kopen die kan upmixen naar 5.1 DD of DTS.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mace

mace

Sapere Aude

"Hey ik heb een brommer, wat voor benzine moet er in?"

"Misschien is een Ferrari iets voor je?"

Ik snap de logica even niet. :+

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
dit is meer zoiets van "Hey ik heb een brommer, wat voor benzine moet er in?"

"Misschien is het iets om te gaan fietsen?"

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

K0L3N schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:33:
dit is meer zoiets van "Hey ik heb een brommer, wat voor benzine moet er in?"

"Misschien is het iets om te gaan fietsen?"
Dit is meer zoiets als "Hey ik heb een brommer, wat voor stuur moet er op?" "Koop maar een compleet nieuwe brommer!"

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Tsurany schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:35:
[...]

Dit is meer zoiets als "Hey ik heb een brommer, wat voor stuur moet er op?" "Koop maar een compleet nieuwe brommer!"
Dit is meer zoiets als "Hey ik heb een brommer, welk blok moet eronder?" "Koop maar een compleet nieuwe brommer!" en ergens is dat wel logisch...(al verafschuw ik zelf die logitech setjes en brommers)

• mace

mace

Sapere Aude

Dit is meer zoiets als....

Ach laat ook maar. :+

• ID-College
Volgens mij zitten jullie zo lang achter jullie schermpje te computeren dat jullie complete zinnen missen.

Daarom zal ik jullie maar even helpen:
Hmm, ik denk dat de beste oplossing is om gewoon een 5.1 speaker setje te kopen voor de pc.
En daarom zei ik: misschien een Z5500.

Volgende keer wat minder uurtjes achter die pc dus ;)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:35
Ik heb nog wel een scott home cinemasysteempje liggen :D

met dvd speler en nog 2.1 boxen over van de 5.1, kan je je eigen boxen er ook aan hangen, kabeltje van je geluidskaart erop en gaan :P

heb je:

-dvd (met een matig loopwerk maar nog werkend (keek er zat dvd's).
-tuner
-aux (dus je pc geluid over de boxjes)
(en het heeft een ingebouwde versterker)!!!!!

alleen de astandsbediening ontbreekt ;) maar is te bedienen via de set zelf

quanta costa? 0,0 euro, staat hier namelijk in de weg ;)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/f8/eGbyHJbDhzODCzxVm1Rn/g==.jpg

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1