Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden is Windows XP Pro op mijn computer geïnstalleerd. Vanaf vanochtend wilde de computer niet verder opstarten dan het welkomsscherm. Ik kreeg nog net het woordje 'welcome' te zien, daarna gebeurde er niets meer en was voor mij de enige optie om de computer handmatig uit te zetten.

Na wat googelen kwam ik erachter dat de oorzaak de usb aansluitingen waren. Ik heb dan ook de usb aansluiting van het toetsenbord en muis, plus de usb aansluiting van het netwerk adapter uitgeplugd en de computer opnieuw opgestart.

Tot mijn verbazing kwam ik gewoon in mijn bureaublad en werkte alles naar behoren. Na het inpluggen van die twee usb stekkers kon ik ook weer gebruik maken van mijn toetsenbord, muis en het internet.

De maat die mijn pc gebouwd heeft, heeft mij geholpen om de driver van mijn moederbord up to date te krijgen, plus mijn bios te updaten en te flashen. Dit heeft ook niet geholpen.

Het is dus voor mij zeer vervelend dat ik, om mijn pc goed werkend te krijgen, de usb apparaten steeds moet in en uitpluggen. Ik wil graag weten wat ik nog meer kan doen om mijn pc gewoon goed te laten werken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 19:37
dus .. enkele dagen heeft het gewerkt? en plots niet meer? wat was er geinstalleerd vlak voordat het niet meer werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die maat van mij heeft drie dagen geleden XP geinstalleerd, ik heb gisteravond de computer opgehaald, thuis even aangezet of hij goed werkte, weer afgesloten en verder niet aangeraakt. Vanochtend heb ik de pc aangezet om de zaken zoals msn messenger, mozilla firefox etc, te installeren. Dit ging allemaal prima.toen ik daar mee klaar was, heb ik mijn computer gereboot, en toen bleef hij hangen in het welkomsscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Waarschijnlijk heb je dus iets slechts geinstalleerd. Weet je nog wat je precies geinstalleerd hebt? Je kan eventueel met systeemherstel terug naar het moment dat je de computer had opgehaald, waarschijnlijk werkt 'ie dan weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:56
Laatste drivers downloaden van je chipset, en Win Update doen, sws alle essentiële updates.

Edit: dit draaien kan ook goed helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door pennywiser op 30-08-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 13:14
Ik ben dus die maat. ;)

Wat aanvullende info:

Oorspronkelijk stond er Windows Vista op, dit heeft altijd zonder problemen gedraaid. Bij het formatteren van de HD en het installeren van XP Pro begonnen de problemen die al omschreven zijn. (eerst wisten we niet dat het door de USB kwam)

Bij het installeren van Windows was altijd te zien dat er twee vreemde, kleine ongepartitioneerde ruimtes waren. Ik heb toen met Killdisk de harde schijf helemaal leeggehaald en deze waren toen ook weg.

Ik heb toen XP Pro weer geïnstalleerd (zoals verteld is) en hier werkte alles prima.

Het moederbord is de welbekende P5Q-E van Asus. Hardeschijf de welbekende F1 Samsung.
Net de nieuwste bios succesvol geflashed, evenals de chipset driver.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om even bovenstaande post van Neo aan te vullen, de enige geinstalleerde programma's zijn:

Mozilla firefox
Safari
Hamachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Heb je ook al eens geprobeerd om met 1 van de 2 apparaten op te starten. Misschien is het je muis OF je toetsenbord die lastig doet.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toetsenbord en muis zijn van Logitech Mx 5000, die draadloos verbinding maken met een ontvanger die in de usb poort is gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Tja je werkt niet echt mee. Heb je al geprobeerd om met systeemherstel terug te gaan naar het moment voordat je die programma's geinstalleerd hebt? Als je de programma's dan opnieuw gaat installeren: herstart na elke installatie. Zo weet je welk programma het probleem veroorzaakt. Ik vermoed dat dit Hamachi is, omdat deze een virtuele netwerkkaart aanmaakt en virtuele apparaten vaak problemen veroorzaken (denk aan DaemonTools).

Over de USB-apparaten: je zegt niet welke USB-apparaten je allemaal hebt en je probeert duidelijk ook niet om uit te zoeken welke van deze apparaten er voor zorgt dat je pc niet goed opstart. Het is voor je eigen bestwil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Staat er nog iets van interesse in het eventlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn eerste post al vermeld dat ik enkel een aansluiting heb voor mijn toetsenbord+muis, en een aansluiting voor de adapter voor mijn netwerk.

Ik zal hamachi eens de-installeren om te kijken of dit verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-07 13:02
Zoals andere het al hebben gezegd: Test uit welke USB apparaat/apparaten die de pc niet laten opstarten, als we dat weten, kunne we misschien als iets beter helpen.

Edit: Dat zijn nog altijd 2 USB kabels en je hebt nog altijd niet getest welke problemen opleverd. Onze hulp vraagt ook jouw inzet!

[ Voor 29% gewijzigd door Death1ord op 30-08-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rebooten met alleen muis en toetsenbord werkt prima, dus de netwerkadapter is de boosdoener. Ik kwam met beide usb stekkers erin wel iets verder dan het welkomstscherm, ik kreeg namelijk het bureaublad te zien. toen hoorde ik het geluid wat bij het opstarten hoort. De computer bevroor en bleef het geluid afspelen.

edit: Het is dus de Linksys Wireless-G adapter. versie wusb54g die voor problemen zorgt.

edit2: ik heb de driver geupdate en het probleem is gelukkig verholpen. Iedereen bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 12:17 ]

Pagina: 1