Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Herinstallatie van laptop problemen draadloze kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Vandaag heb ik besloten mijn laptop te voorzien van een nieuwe windows. Alles netjes geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Tot mijn grote verbazing kan ik geen gebruik meer maken van mijn draadloze netwerkkaart. Heb deze proberen op te zoeken onder "deze computer" > "beheer" > "apparaat beheer" , vervolgens heb ik gezocht naar nieuwe hardware, maar er komt gewoon geen nieuwe bij.. Verder staat er dat alle drivers geinstalleerd zijn..

Kan iemand me helpen?

Krijg toevallig wel de melding dat mijn aangesloten Smart Adapter niet aan de systeemvereisten voldoet..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou handig zijn als je zegt welke laptop (merk, type, hardware etc) het om gaat. Verder is er vaak een Fn+F-toets combinatie om de WLAN aan te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Wat voor laptop heb je?

Heb je geen schuifje/knopje/etc op je laptop zitten waarmee je je draadloze kaart in en uit kunt schakelen. Dit hebben de meeste nieuwe laptops namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de draadloze netwerk kaart gewoon actief zetten door een touchscreen knopje. Ik heb een Business notebook van HP. De 6710b.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:38:
Wat voor laptop heb je?

Heb je geen schuifje/knopje/etc op je laptop zitten waarmee je je draadloze kaart in en uit kunt schakelen. Dit hebben de meeste nieuwe laptops namelijk.
Het heeft niets met in- en uitschakelen te maken, hij komt gewoon niet in de hardware lijst voor. Het is net alsof de kaart plots verdwenen is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Drivers downloaden dan maar. Ik gok dat er misschien wel geen nieuwe drivers zijn voor Vista/Win7, terwijl je laptop wel drivers had voor XP ?

Ey!! Macarena \o/

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

Het heeft niets met in- en uitschakelen te maken, hij komt gewoon niet in de hardware lijst voor. Het is net alsof de kaart plots verdwenen is.
Dan ligt het toch ws. aan een of ander knopje. Wat gebeurt er als je de drivers voor de knoppen (bij mijn Medion was daar een apart programma voor) van HP vandaan haalt ? Of gewoon de drivers installeert (zonder dat het apparaat zichtbaar is).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:43:
Drivers downloaden dan maar. Ik gok dat er misschien wel geen nieuwe drivers zijn voor Vista/Win7, terwijl je laptop wel drivers had voor XP ?
Draai opnieuw gewoon XP, dus daar is niets aan veranderd. Heb de drivers gebruikt die ik voorheen ook gebruikt heb. Ook heb ik nieuwe gedownload van de HP site, zonder resultaat helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:43:
[...]
Dan ligt het toch ws. aan een of ander knopje. Wat gebeurt er als je de drivers voor de knoppen (bij mijn Medion was daar een apart programma voor) van HP vandaan haalt ? Of gewoon de drivers installeert (zonder dat het apparaat zichtbaar is).
De knoppen werken gewoon, kan gewoon muten e.d. Als ik drivers installeer dan veranderd dat helemaal niets..

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:44:
[...]
Draai opnieuw gewoon XP, dus daar is niets aan veranderd. Heb de drivers gebruikt die ik voorheen ook gebruikt heb. Ook heb ik nieuwe gedownload van de HP site, zonder resultaat helaas.
Als je de drivers hebt gebruikt die je voorheen ook hebt gebruikt, en toen werkte alles wel, moet je richting hardware gaan zoeken. Wordt je WLAN dev. ook herkend onder bv. een Live-CD van Ubuntu (of eender welke Linux distro) ?
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:44:
[...]

De knoppen werken gewoon, kan gewoon muten e.d. Als ik drivers installeer dan veranderd dat helemaal niets..
OK, maar ik ben ook niet helderziend en kan niet weten dat de knoppen voor muten ed. volgens hetzelfde principe werken dan het aan en uit zetten van WLAN. Dat is bij mijn Medion helemaal niet zo, net zoals bij een hoop andere laptops.

Kijk misschien eens naar je BIOS-settings.

En gebruik in het vervolg a.u.b. de EDIT-knop, in plaats van je topic de hele tijd te kicken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
1) Installeer de nieuwste chipset drivers (zorgt dat de bus waar je wlan kaart op zit goed wordt ingeschakeld)

2) Ga naar apparaatbeheer. Als je geen onbekende apparaten hebt en je wlan adapter staat niet tussen de netwerk adapters, dan staat je WLAN adapater uit. Het is natuurlijk ook mogelijk dat kaboutertjes hem meegenomen hebben. Check je bios, switch eens met wat hardware knoppen voor WLAN totdat het apparaat verschijnt.

3) Installeer de nieuwste drivers voor je WLAN adapater.

Welk type laptop heb je?
Welk type wlan adapater hoort erin te zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 30-08-2009 20:23 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1