Ik weet niet of het hier thuishoort, maar het gaat om een A: station. (als het verkeerd is, is er dan een aardige mod die het wil fixen?)
Mijn moeder heeft in het Stenen tijdperk (lees: DOS-tijdperk) heel dom gedaan.
Als ze in DOS een bestand had gemaakt, heette dat niet: voorbeeld.doc, maar: voorbeld.1.
Ze heeft dat op een A-schijf opgeslagen.
Heden: Mijn moeder krijgt (eindelijk) voor het eerst in haar leven een nieuwe (ja, de andere waren tweedehandse afdankertjes
). Nu wil ze dus de bestanden van de A-schijfjes afhalen, maar ze kan die niet openen. Nu heb ik uitgevonden: ze moet het bestand renamen en er gewoon .doc achter zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ze heeft bakken vol met die krengen.
Ik dacht: daar zijn we eeuwen mee bezig. Ik heb de oplossing wel, (tenminste, het idee) gewoon een notepad-bestand aanmaken, daarin zetten dat hij alle bestanden op de A-schijf moet renamen door er .doc achter te zetten, maar ik heb geen programmeer-ervaring. Ik zou niet weten hoe die code eruit moet zien, en google helpt me ook niet.
Tweede probleem, als je al die bestanden hernoemt naar: .........doc worden groter van formaat en passen niet meer op de a-schijf. Dus in die code moet ook het commando zitten dat hij de bestanden overbrengt naar bijv. de C: nadat hij ze heeft renamed. Is er iemand die zo'n code heeft/kan maken??
Mijn moeder heeft in het Stenen tijdperk (lees: DOS-tijdperk) heel dom gedaan.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI