Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Onlangs lag bij mij de Nokia E52 in de brievenbus. Hoog tijd voor een topic en review dus.

Nokia E52 Topic

Welkom bij het Nokia E52 topic. In dit topic kan je alles lezen over de Nokia E52 en het gebruik ervan, daarnaast zijn alle vragen en discussie natuurlijk welkom.

De Nokia E52 is de opvolger van de Nokia E51, beide zijn bedoeld als 'business' toestellen. Dit is vooral merkbaar aan de meegeleverde software en de nadruk op agenda en e-mail gebruik. Daarnaast bezit de Nokia E52 ook een aantal interessante multimedia mogelijkheden. Niet puur business dus.

De officiële Nokia E52 website: Nokia E52

Nokia E52 specificaties
  • Quadband, HSDPA
  • Wifi
  • Bluetooth
  • 2,4 inch TFT kleurenscherm (16m kleuren)
  • 3mp camera
  • FM-radio
  • GPS ontvanger met assisted gps
  • Symbian S60 fp2
  • Mode-switch
  • Standby tot 550 uur, spreektijd tot 8 uur
Specificaties op Nokia website

Nokia E52 applicaties en software
Direct uit de doos bezit de Nokia E52 al een aantal applicaties die het gebruik makkelijker maken en de mogelijkheden van het toestel uitbreiden. De volgende applicaties staan op het toestel geinstalleerd:
  • Ovi Maps (incl. 10 dagen trial, normaal een abonnementsdienst)
  • Files on Ovi (online bestanden opslag, vergelijkbaar met: dropbox/google docs)
  • Quickoffice - Office document viewer en edittor
  • Traveller (weersvoorspelling, wereldklok, wisselkoersen, vluchtschema's, etc.)
  • Messenger
  • Solitaires
  • Advanced Communicatie Manager (o.a. binnenkomende gesprekken filteren)
  • PDF-reader
Nokia E52 foto's en video's

Ik heb zelf een aantal foto's van de Nokia E52, is er een manier om deze naar tweakers te uploaden? Mijn bandbreedte is altijd veel te snel op... De Nokia website zelf is tegenwoordig helemaal flash-dichtgebakken.

Symbian S60 fp2
De Nokia E52 draait op het Symbian S60 (release 3.2) besturingssysteem, voor informatie over Symbian verwijs ik je naar het Symbian topic: Symbian S60 Release 3 topic.

Waarom de Nokia E52?
De Nokia E52 biedt een goede combinatie van pluspunten, elk van deze pluspunten kan een goede reden zijn om de Nokia E52 als volgende telefoon te overwegen:
  • Goede batterij
  • Snelle en accurate GPS
  • Uitgebreide organizer
  • E-mail (gecombineerd met Nokia-mail ideaal om je E-mail direct gepushed op het startscherm van je telefoon te krijgen)
  • Dun en stevig toestel
  • Groot makkelijk bedienbaar toetsenbord
  • Helder groot scherm (slechte zonlicht leesbaarheid)
  • Quickoffice en PDF-reader
Nokia E52 reviews

Dit is mijn eerste startpost, dus kritiek is welkom! En ja, die NL-review is van mij... Reageer wanneer je nog een must-read review weet, dan voeg ik deze toe aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Goede startpost! :)

Ben ook nog even rond aan het kijken voor een nieuwe telefoon en de e52 staat ook tussen mijn rijtje. Mijn oog valt nu alleen meer op de E71/72 gezien het qwerty toetsenbord. Ik heb niks zakelijks te doen met het toestel maar een full-qwerty keyboard typt gewoon lekkerder weg dan vast zitten aan de beperkingen van T9 etc. Toch ga ik deze wel even in een shop bekijken en even flink misbruiken :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier is al een topic over: Nokia E52 en E55

Dit topic is gesloten.