Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10 07:13
Hallo,

Ik heb meer als een half jaar terug een nieuwe telefoon gekocht bij me oude abonement.
Mijn hi abonement liep toen dr tijd af en kon een nieuwe telefoon uitzoeken..

Dit is de xperia geworden, alleen ik ben er nu totaal niet tevreden mee..( Veel problemen mee gehad )
Nu is mijn vraag, kan ik iets doen om een andere Telefoon te krijgen?

Optie:
Ik heb ook nog een verzekering lopen, mijn mobiel is al een aantal keren terug geweest naar de winkel, Zou ik niet iets met de verzekering kunnen afspreken dat ik een andere mobiel kan uitzoeken met eventueel een aanbetaling?

Optie:
Contract afkopen? (Of kan dit niet?)

Zijn er nog meer tips of weten jullie een betere oplossing?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent niet echt duidelijk he. Wat zijn de problemen? Je hebt na een x aantal defecten recht op vervanging van het toestel. De vraag is dus of het echt defecten zijn of problemen die bij het toestel horen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:52:
Je bent niet echt duidelijk he. Wat zijn de problemen? Je hebt na een x aantal defecten recht op vervanging van het toestel. De vraag is dus of het echt defecten zijn of problemen die bij het toestel horen.
De problemen zijn: dat ik een heel vaak niet kan bellen, en dit ligt aan het toestel, ik kan dan niet opnemen, ben al 3 keer terug geweest omdat de batterij te heet werd, of de software niet goed was..

Wat kan je verstaan onder defecten of problemen van het toestel?

Ik heb al een aantal mensen gezien die problemen hebben met het xperia toestel,

Bestaat er zoiets als afkopen van abonement? of iets in die richting.

Want niet gebeld kunnen worden, smsjes die niet verstuurd worden, telefoon die zo uitgaat, batterij die heet word, enz enz is voor mij geen optie meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wat Tsurany zegt. Mocht het toestel keer op keer een defect vertonen, dan kun je een vervangend apparaat eisen. Als je aannemelijk kunt maken dat dat geen zin heeft, dan kun je aanvoeren dat het een ondeugdelijk product is, en dan kun je normaal gesproken de koop ontbinden. Hoe dat zit icm je abonnement weet ik niet.

Maar als het toestel functioneert zoals de fabrikant het bedoeld heeft, maar het doet niet wat je wilt, dan heb je waarschijnlijk pech gehad. Als consument ben je verplicht om jezelf te informeren voor aanschaf of het gekochte apparaat gaat voldoen aan je verwachtingen.

offtopic:
Let ajb op je grammatica. "me telefoon", "abbonement" is gewoon vreselijk irritant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een contract afkopen is doorgaans geen optie. Dat kost doorgaans meer dan gewoon je abonnement uitdienen. Mocht je toch willen proberen om een andere telefoon te krijgen zul je het waarschijnlijk op de garantie en coulance van de shop moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gangster93 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

De problemen zijn: dat ik een heel vaak niet kan bellen, en dit ligt aan het toestel, ik kan dan niet opnemen, ben al 3 keer terug geweest omdat de batterij te heet werd, of de software niet goed was..

Wat kan je verstaan onder defecten of problemen van het toestel?

Ik heb al een aantal mensen gezien die problemen hebben met het xperia toestel,

Bestaat er zoiets als afkopen van abonement? of iets in die richting.

Want niet gebeld kunnen worden, smsjes die niet verstuurd worden, telefoon die zo uitgaat, batterij die heet word, enz enz is voor mij geen optie meer!
Abonnement afkopen kan, dan betaal je eenmalig het gehele bedrag dat je anders in het abonnement zou betalen. Dus duurt je abonnement nog 3 maanden en betaal je 20 euro per maand, dan betaal je nu eenmalig 60 euro. Duurt je abonnement nog een jaar, dan betaal je 240 euro.

En defecten zijn zaken zoals het uitvallen van een toestel, te hete batterij, niet gebeld kunnen worden.
Problemen van het toestel zelf is bijvoorbeeld traagheid, lang moeten wachten voor hij overgaat,...

Als hij defect is heb je na, dacht ik, 5 reparatiekansen recht op een ander toestel of het gehele aankoopbedrag terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2009 15:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Fuzzillogic schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:02:
Wat Tsurany zegt. Mocht het toestel keer op keer een defect vertonen, dan kun je een vervangend apparaat eisen. Als je aannemelijk kunt maken dat dat geen zin heeft, dan kun je aanvoeren dat het een ondeugdelijk product is, en dan kun je normaal gesproken de koop ontbinden. Hoe dat zit icm je abonnement weet ik niet.

Maar als het toestel functioneert zoals de fabrikant het bedoeld heeft, maar het doet niet wat je wilt, dan heb je waarschijnlijk pech gehad. Als consument ben je verplicht om jezelf te informeren voor aanschaf of het gekochte apparaat gaat voldoen aan je verwachtingen.
Als de batterij te heet word, Geen smsjes kunnen sturen, vastlopers, Noem het maar op! Lijkt me dat toch niet iets wat de fabrikant bedoelt met een het goed functioneren van een toestel?

Lees alle fora's maar, overal staan goede klachten..

Maar zou ik zo naar de winkel kunnen lopen en zeggen dat het toestel niet goed is, en een andere kunnen eisen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 30-08-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

En defecten zijn zaken zoals het uitvallen van een toestel, te hete batterij, niet gebeld kunnen worden.
Problemen van het toestel zelf is bijvoorbeeld traagheid, lang moeten wachten voor hij overgaat,...

Als hij defect is heb je na, dacht ik, 5 reparatiekansen recht op een ander toestel of het gehele aankoopbedrag terug.
Stel dat mijn problemen nog niet verholpen zijn na nu nog 2 keer de telefoon wegbrengen, kan ik een andere telefoon eisen?

Mijn zus die dit een andere telefoon had, heeft na 3 keer een nieuw toestel gekregen.. Maar wel dezelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gangster93 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

Als de batterij te heet word, Geen smsjes kunnen sturen, vastlopers, Noem het maar op! Lijkt me dat toch niet iets wat de fabrikant bedoelt met een het goed functioneren van een toestel?

Lees alle fora's maar, overal staan goede klachten..

Maar zou ik zo naar de winkel kunnen lopen en zeggen dat het toestel niet goed is, en een andere kunnen eisen?
Je gaat naar de winkel, je geeft aan hoe vaak je problemen hebt gehad met het toestel, wat er aan gedaan is, of het toen wel opgelost is of niet en dat je het nu wel zat bent en gewoon een ander toestel wilt.
Maar zonder uitgebreide informatie van het aantal keer dat het is mis gegaan, wat er precies is mis gegaan en wat het bedrijf heeft gedaan kunnen wij echt geen goed advies geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Tsurany schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:11:
[...]
Je gaat naar de winkel, je geeft aan hoe vaak je problemen hebt gehad met het toestel, wat er aan gedaan is, of het toen wel opgelost is of niet en dat je het nu wel zat bent en gewoon een ander toestel wilt.
Maar zonder uitgebreide informatie van het aantal keer dat het is mis gegaan, wat er precies is mis gegaan en wat het bedrijf heeft gedaan kunnen wij echt geen goed advies geven.
1ste keer toen ik het toestel bracht was mijn klacht: Batterij te heet, toestel ging niet meer aan.
2e keer kon ik niet meer gebeld worden.
3e keer weer hetzelfde dat de batterij te heet was.

Er zijn ondertussen nog meer problemen met het smsen, opstarten van het toestel duurt lang, kan geen berichten lezen.. (Kan er zo nog meer opnoemen..)

Me zus kreeg na de 3e keer een nieuw toestel, wel hetzelfde type, Dit kreeg ik niet bij de 3e keer en nu vraag ik me het dus af.. Inprincipe kan ik dus naar de winkel gaan, en een nieuwe telefoon Eisen?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Ja, ga naar de winkel, doe je verhaal en zeg dat je een nieuw toestel wilt omdat je niet het vertrouwen hebt, dat het met deze nog goedkomt.. en kijk wat ze zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Gangster93 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:16:
[...]

1ste keer toen ik het toestel bracht was mijn klacht: Batterij te heet, toestel ging niet meer aan.
2e keer kon ik niet meer gebeld worden.
3e keer weer hetzelfde dat de batterij te heet was.

Er zijn ondertussen nog meer problemen met het smsen, opstarten van het toestel duurt lang, kan geen berichten lezen.. (Kan er zo nog meer opnoemen..)

Me zus kreeg na de 3e keer een nieuw toestel, wel hetzelfde type, Dit kreeg ik niet bij de 3e keer en nu vraag ik me het dus af.. Inprincipe kan ik dus naar de winkel gaan, en een nieuwe telefoon Eisen?

Met vriendelijke groet.
Had jouw zus drie keer dezelfde klacht? Voor zover ik weet moet een apparaat vervangen worden na 3 maal een reparatie met dezelfde klacht. Bij jou ging het de tweede keer om een andere klacht daar kan dat dus goed mee te maken hebben.
Ik zou uiteraard wel even gaan kijken wat ze in de winkel voor je kunnen betekenen (verwacht er echter niet teveel van en al helemaal niet dat je een ander type toestel zult krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat een apparaat vervangen mag! worden na 3 of 4x hetzelfde probleem, en wanneer dit probleem daarna nog steeds voortduurt.

Echter is dit niet alleen zomaar naar de winkel lopen.

Het apparaat moet eenzelfde aantal keren ter reparatie aangeboden zijn. Deze reparatie rapporten heb jij nodig om jou zaak te staven.

Heb je dit allemaal, dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Het ligt eraan bij wie je het toestel verzekerd hebt. Als je het toestel helemaal niks vind, kan je 'm 4x ter reparatie op laten sturen voordat je een nieuw toestel krijgt (je moet dan bij de 4e keer melden dat 't ook de 4e keer is). Vaak wordt dan een boardswap of een nieuw toestel vanaf de reparateur gegeven. Dan krijg je dus een nieuwe Xperia.

Je kan ook eerst de polisvoorwaarden goed nakijken. Vaak staat hier ook dekking tegen waterschade in. Bij waterschade (bijvoorbeeld per ongeluk meegewassen met de was) is het toestel niet meer te gebruiken. De printplaat gaat kromtrekken, oxideren en je kan er dan een witte aanslag op zien. Zeker met het wasmiddel is het dan een verloren zaak. Je betaald dan meestal rond de 50 euro Eigen Risico en je krijgt dan een heel nieuw toestel. Voordat je dit doet zal ik eerst met de verzekeringspapieren langs de winkel gaan. De ene winkel/verzekering is hier makkelijker mee dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
@brrrt: dus je zegt: als het toestel je niet bevalt, flikker hem maar in het water en claim het dan bij de verzekering? Dat is op zijn minst "niet netjes"... Maar je bedoelt hopelijk wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Fuzzillogic schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:15:
@brrrt: dus je zegt: als het toestel je niet bevalt, flikker hem maar in het water en claim het dan bij de verzekering? Dat is op zijn minst "niet netjes"... Maar je bedoelt hopelijk wat anders?
Nee hij bedoelt niet iets anders... is inderdaad een kwestie van je toestel slopen en vervolgens een nieuwe krijgen. In sommige gevallen wordt dat eigen risico niet eens in rekening gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aanzetten tot fraude stellen we hier niet op prijs. Graag dat achterwege laten vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 02:01
jelle. schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:28:
[...]

Nee hij bedoelt niet iets anders... is inderdaad een kwestie van je toestel slopen en vervolgens een nieuwe krijgen. In sommige gevallen wordt dat eigen risico niet eens in rekening gebracht...
En in veel gevallen dekt de verzekering helemaal niets! Volgens de reclames en afsluitfolder dekken ze alles en loop je geen enkel risico.
In de praktijk pakken de vaak zo kleine lettertjes heel anders uit en wordt er heel veel uitgesloten. Elke verzekeraar gaat stiekem in de kleine lettertjes ervan uit dat jij zorgvuldig met je dure product omgaat, precies het tegenovergestelde als waar hij je voor verzekert!

Het ligt aan de maatschappij ( en hoe jij bekend staat bij ze eventueel ) hoe het afloopt. Legio voorbeelden van mensen die per ongeluk ( of frauduleus! ) hun toestel lieten sneuvelen die uitgekeerd kregen. Net zo veel die nooit een cent zagen; ook in het geval "per ongeluk".

De keus is aan jou, het risico ook, maar ik ging voor mijn garantie. Je goed voorbereiden en de zaak duidelijk gearticuleerd brengen in een overvolle zaak, waarbij jij redelijkheid laat zien maar ook doortastend bent. Je hebt een duur apparaat waar je iets van mag verwachten, maak ze duidelijk dat ze met een goed voostel gaan komen om het op te lossen en als dat weer repareren is vraag ze dan duidelijk wat ze gaan doen als het daarna nog niet goed is.
Daar kan je ze later aan proberen te houden. Een doortastend ( lees brutaal? ) mens gaat nu eenmaal eerder met een nieuwe telefoon de zaak uit dan een slecht voorbereide aardige en verlegen gozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
@ RoD: mijn excuses voor het ongemak. zal niet vaker gebeuren.

Het was niet mijn bedoeling om aan te zetten tot fraude, het is gewoon iets wat je heel vaak ziet/hoort, waar veel mensen ook mee weg komen. Die handeling wordt gewoon omschreven als je houden aan de kleine lettertjes (waar ik ook naar verwees), al moet ik wel toegeven dat het alles behalve netjes is. En je wilt natuurlijk niet dat, wat robbvdb al omschreef, je in de categorie valt waar je niks terug ziet.

Je kan dan misschien wel het beste aangeven dat je het zat bent met dit toestel, desnoods schrijf je zelf een mooie brief met alle mankementen, dat het na opsturen telkens erger wordt. Ook zal het je 4e keer worden, wanneer ze dus al drie keer de kans hebben gehad je toestel te repareren en ze het toestel dus moeten vervangen als 't niet goed blijkt. Wees doortastend/brutaal, zoals robbvdb al zei, zo krijg je het snelst op een nette manier een goed toestel terug!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Doortastend is prima. Maar met brutaal gedrag kun je wel eens rekenen op de onwelwillendheid van de betreffende medewerkers om jou niet met je botte kop om de geformaliseerde stroom van processen te leiden. ZO kun je dus zelf je brieven gaan schrijven, wachten op hun antwoord, etc. etc. Je kunt het beste in de winkel gewoon aangeven dat het al de derde keer is. De vraag is echter maar of je een ander toestel kan kiezen dan het toestel dat je al had. Daar komt de coulance waarop je moet rekenen om de hoek kijken. En als je dan een medewerker hebt die jou niets gunt....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je hebt dus 2x te maken gehad dat de batterij te heet werd. Als je dat nog 1 keer laat repareren heb je 3x op rij je toestel ingediend ter reparatie om te voorkomen dat de batterij nog langer te heet wordt. Dus nog 1x repareren omdat je batterij te heet wordt en je mag afhankelijk van de winkel, de hoogte van wat het toestel waard is gebruiken om een ander toestel uit te zoeken. Of ze bieden je dezelfde weer aan, maar dan gloed nieuw. Kan ook.

Zo staat T-Mobile er iig tegenover. Heb zelf problemen gehad met de SE K850i, heb me naar de dichtsbijzijnde T-Mobile winkel gewend en die vertelden me het verhaal over 3x reparatie tegen hetzelfde euvel. Ik had 3x verschillende dingen, dus kwam ik niet in aanmerking tot vervanging van het toestel. Ik heb vervolgens de K850i 2de hands verkocht en een ander toestel gekocht.

Maar als ik jouw verhaal zo lees wil je enkel een ander toestel niet? Waarom is de titel dan: andere telefoon, abonnement wijzigen? Wil je dat zodra jouw Xperia exemplaar 3x te kampen heeft gehad met een te heet worden batterij je abonnement ontbinden? Dat zal niet lukken, want je abonnement doet het gewoon, het is enkel de telefoon die te maken heeft met mankementen. Dus telefoon vervangen na 3x reparatie: ja, na 3x reparatie: onder contract uit? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Nouja bij KPN/Hi is een "ander toestel komen uitzoeken" in ieder geval niet van toepassing, dat kan ik je zo al vertellen. Maar na 3 reparaties heb je wel recht op een vervangend toestel ja, echter gaat dat vanuit de reparateur, en niet vanuit de winkel.
Pagina: 1