Beamer problemen na vervangen lamp (Sharp XR-10)

Pagina: 1
Acties:

• xbenderx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05-2023
'middag,

Onlangs heb ik van mijn beamer (Sharp XR-10) de lamp moeten vervangen. Hiervoor heb ik een nieuwe (imitatie) lamp gekocht. Deze lamp was om een heel minimaal detail identiek aan de originele.

Nu speelt het volgende probleem, wat ik niet had met vorige lamp. Als ik beamer aanzet gaat de lamp niet branden. Pas nadat ik een paar keer de beamer uit/aan heb gezet door stroom eraf te halen gaat hij aan. Nadat hij aan is gegaan (duurt doorgaans circa 10 minuten) slaat hij na ongeveer 30 seconden weer af. Vervolgens haal ik er weer een paar keer stroom af en slaat hij na ongeveer 2 minuten definitief goed aan.

Daarna een hele avond plezier en niets meer aan de hand.

Kent iemand dit probleem? En misschien een oplossing? Hulp zeer gewaardeerd...

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Heb je je beamer gereset na het vervangen van de lamp? Ook zodat de branduren weer op 0 staan.

• xbenderx
Yes... normale reset, uren op 0...

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Klinkt als dat je beamer de lamp niet aankrijgt, of niet weet dat deze de lamp aan moet doen.

Hoe weet je zeker dat je vorige lamp stuk was, en niet de ontsteker/ballast van de lamp?

• xbenderx
Vorige was zeker stuk (redelijk ontploft... ;-)

Het klinkt ook alsof de beamer de lamp niet kan ontsteken ofzo. Hij maakt dan om de 30 seconden ofzo een geluid waarmee de lamp aan moet gaan, maar dat doet ie dan niet. Als ie na een paar keer wel aan gaat, valt ie nog vaak 1 of 2 keer uit. Als hij eenmaal even gebrand heeft doet hij het prima.

Enig idee hoe dit ontstaat en verholpen kan worden?

Thanks voor je reacties!!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Je geeft het zelf al aan, de beamer krijgt de lamp niet aan, of opgestart.

Het is raar dat je aangeeft dat de lamp weer uitvalt nadat hij heeft aangestaan...hij KAN dus wel aan.
Het is moeilijker om de lamp aan te krijgen dan aan te houden.

Ik zou even kijken of de ballast of voeding van je lamp nog goed is...
Pagina: 1