Router als Accespoint, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54
Ik heb misschien een bijzondere vraag welke ik op internet en op het forum niet kan vinden. Misschien omdat ik niet de juiste benamingen/zoekwoorden gebruik, dit hoor ik dan graag.

Mijn situatie:

Beneden in de woonkamer komt de telefoonlijn binnen op een Fritz!Box welke de adsl verbinding verbuigt tot een draadloos netwerk. Hiermee kan ik dus verbinding maken met mijn draadloze laptops.
Nu heb ik op zolder een XBOX en PC staan welke niet beschikken over een (werkende) draadloze verbinding. De Xbox omdat hij de middelen niet heeft en de PC omdat Vista mijn Senao ext-362 usb niet herkent.

Nu heb ik nog een Linksys router liggen en is mijn vraag de volgende. Kan ik het draadloze signaal van beneden via de FritzBox doorzenden aan de Linksys, en op deze manier de Linksys bedraad koppelen aan de Xbox en PC? Zo ja, hoe?

Hieronder een geimproviseerde schematische weergave:

code:
1
2
BBBBBBBBBBBBBBBB Fritzbox WWWWWWWWWW Linksys BBBBBBBBBBBBBBBBB PC
Binnenkomst telefoonlijn               Draadloze verbinding               Bedrade verbinding richting PC

Uiteraard hoop ik dat dit mogelijk is, indien dit niet het geval is zit er denk ik niets anders op dan alsnog gaten boren?

mvg,

Carl

Verwijderd

Bridge mode aanzetten op de linksys :)

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:34:
Bridge mode aanzetten op de linksys :)
Dat is alles? :) Ik heb overigens een Linksys WRT54GL

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Llewy schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:43:
[...]

Dat is alles? :) Ik heb overigens een Linksys WRT54GL
Dan kun je er Tomato opzetten, welke je uitgebreide functies geeft voor bridging en WDS.

Er is veel over te vinden op internet, mits de juiste termen worden gebruikt in google ;)
Zoek maar eens met WDS of bridging, echter kan dat soms niet altijd goed werken tussen verschillende merken.

Zo zullen 2 linksyssen vlekkeloos WDSen, maar een Linksys en een Belkin kunnen bijvoorbeeld soms problemen geven.
Bedenk ook wel dat je snelheid sterk daalt bij het gebruik van WDS, kan me herinneren iets van een daling van 50%.