De meeste 3-kolommen sites proberen. 2 menu's (links en rechts) met een vaste grootte, en dan in het midden met de overige ruimte. (css-holy-grail)
Ik wil het omgekeerde bereiken zonder tabellen. Ik heb een vast midden (960px) en 2 zijkanten die groter/kleiner worden aanvankelijk van de pagina grootte.. (ik snap dat een main tabel met margin-left/right: auto; makkelijker is, maar dit is noodzakelijk voor mijn idee, omdat ik de zijkanten moet kunnen stylen)
in een html tabel gaat dit vrij gemakkelijk:
maar de uitdaging is het werkend in css te krijgen, en daar blijf ik hangen
en als stylesheet:
en krijg je als resultaat dit, http://www.smcextra.com/site/?t=smcextra_new.
In firefox (3.5.2) is de rechter kolom een regel naar beneden, en zijn zowel links als rechts niet op de juiste (variabele) grootte. Om nog maar te zwijgen over IE.
Hoe krijg ik dit werkend?
Ik wil het omgekeerde bereiken zonder tabellen. Ik heb een vast midden (960px) en 2 zijkanten die groter/kleiner worden aanvankelijk van de pagina grootte.. (ik snap dat een main tabel met margin-left/right: auto; makkelijker is, maar dit is noodzakelijk voor mijn idee, omdat ik de zijkanten moet kunnen stylen)
in een html tabel gaat dit vrij gemakkelijk:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <table border="0" width="100%"> <tr> <td>test</td> <td width="960">test2</td> <td>test3</td> </tr> </table> |
maar de uitdaging is het werkend in css te krijgen, en daar blijf ik hangen
HTML:
1
2
3
| <div id="left">links</div> <div id="main">main</div> <div id="right">right</div> |
en als stylesheet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| body{ background: #fff; } #left{ float:left; width:auto; clear:none; border: 1px dashed red; } #main{ width:960px; clear:none; margin:0; margin-left:auto; margin-right:auto; border: 1px dashed red; } #right{ float: right; clear:none; width:auto; border: 1px dashed red; } |
en krijg je als resultaat dit, http://www.smcextra.com/site/?t=smcextra_new.
In firefox (3.5.2) is de rechter kolom een regel naar beneden, en zijn zowel links als rechts niet op de juiste (variabele) grootte. Om nog maar te zwijgen over IE.
Hoe krijg ik dit werkend?