Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Hallo,
Weet iemand wat er met MaxPC is gebeurt? Ik heb een PC die ik voor garantie wil aanbieden, maar de website(www.maxPC.nl is al enkele dagen ingesteld op een admin panel, de mailserver ligt blijkbaar ook plat, want ik krijg telkens "too many hops" terug van een tussenserver die de webhosting blijkt te leveren.
Deze winkel staat niet meer in de pricewatch,wat eerst wel zo was, maar geen informatie over was, enkel de website URL.
Bellen heb ik nog niet geprobeert, dit zal ik morgen nog eens proberen. Maar ik vind het erg vreemd dat er absoluut niks meer over het bedrijf te vinden is van de afgelopen paar maanden.

Heeft iemand anders nog ideeën/nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Ze bestaan volgens KvK nog wel ( 20105591 ) maar de symtonen lijken om eerlijk te zijn wel op dat dat niet lang meer gaat duren...

Als je site eruit ligt, terwijl dat een groot deel van je doelgroep is, is dat toch wat opvallend. En ook al is ie langer down, dan nog zet je er toch iets van 'wegens een storing'. Zeker als ie al dagen plat ligt, incl je mailverkeer. Desnoods verhuis je 'm als bedrijf zijnde, zeker mail is redelijk onmisbaar.

En dan de rest, uit pricewatch enz? Bellen, en dan proberen wat zekerheid te krijgen.
Overigens kun je nu ook gewoon bellen, als ie overgaat heb je iets, antwoordapparaat geeft iets meer duidelijkheid, idem voor faxnr (die moet ook gewoon oppakken). Als je een afgesloten-lijn krijgt.... dan weet je genoeg ;)

"Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik, is het niet toegestaan om de inhoud van deze website, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de KVK, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken."

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 11:01 . Reden: Info uit KVK is niet toegestaan (moet je wel KVK schrijven Mig29... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
bedankt,
Ik heb onderhand even een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar hun hosting is geregeld en een mobiel nummer weten te achterhalen.
Ik hoop dat ik zo na het weekend wat meer te weten kom.

Anders gaat t me een boel geld en moeite kosten om zelf de problemen te isoleren en dit op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
Persoonlijke info

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 23:21 . Reden: Plaatsen van persoonlijke info is niet toegestaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ja, dat is m, Ik weet ook dat het het nummer van de eigenaar is(waarmee ik nog heb gemaild en gebeld de vorige garantie-aanspraak)
Ze hebben namelijk mijn moederbord vervangen, maar waarschijnlijk niet gekeken of het probleem daarmee was opgelost... dus mag hij nog een keer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nummer van de eigenaar moet je bij voorbaat maar niet posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:06:
Het nummer van de eigenaar moet je bij voorbaat maar niet posten....
Hmmm... dacht dat het wel kon: het is openbare info waar iedereen bij kan - kwestie van de 'whois' gegevens van het domein opvragen. Excuses als ik dat verkeerd heb ingeschat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Wordt dit nu weer zo'n 'ZOMG website X is uit de lucht, nu gaat bedrijf X vast failliet'-topic?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
nare man schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:31:
Wordt dit nu weer zo'n 'ZOMG website X is uit de lucht, nu gaat bedrijf X vast failliet'-topic?
Persoonlijk hoop ik dat niet. Wat ik wel opmerkelijk vond aan dit topic was trouwens dat de TS wel redelijk netjes gevormd was en gewoon concrete vragen stelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:50:

Persoonlijk hoop ik dat niet. Wat ik wel opmerkelijk vond aan dit topic was trouwens dat de TS wel redelijk netjes gevormd was en gewoon concrete vragen stelde...
Als je naar de OP kijkt dan zie je dat de TS nog geen contact heeft opgenomen. Ik zie zelf liever dat dat de eerste stap is voordat men een topic opent. Wij kunnen met name alleen maar speculeren, terwijl de winkel zelf direct duidelijkheid kan verschaffen.

Ik hoop dat ook van harte dat de TS zich nog even meldt in dit topic met het resultaat van de communicatiepogingen, maar ik neem aan van wel, gezien het feit dat hij zich hier regelmatig vertoont. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik heb even contact opgenomen met de host,
hallo,

Ik had een vraag over het domein maxpc.nl, ik zou graag willen weten wat er aan de hand is dat deze site al enkele dagen/weken op een admin panel staat.
Als U hier iets meer van weet zou ik dit graag willen horen.

alvast bedankt,
mijn naam
Waarop ik het volgende terug kreeg:
Hoi,

Wegens een betaling geschil is hij offline.

Met vriendelijke groet,

Netbuy Hosting
Ik denk dat MaxPC inderdaad op het eind van zijn leven is.
Ik zal vanmiddag even bellen met de eigenaar wat er nou aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die shop is al in 2006 uit de PW verwijderd, ze leverden toen schijnbaar niet meer aan particulieren. Dus van een 'ZOMG website X is uit de lucht, nu gaat bedrijf X vast failliet'-topic lijkt me niet echt sprake.

Verder mogen dergelijke opmerkingen sowieso achterwege blijven. Als je het idee hebt dat een topic de verkeerde kant uitgaat, maak dan gewoon even een TR aan, of geef het via andere wegen door aan de crew :)

Edit: Opvallend dat die hosting toko zo open is over de reden waarom ze zo'n actie ondernemen :o

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2009 12:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, een betalingsgeschil kan natuurlijk nog meerdere redenen hebben... Feit blijft dat het vreemd is dat er een tipje van de sluier wordt opgelicht (<--- opgelicht bedoel ik als onderdeel van het spreekwoord :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
DJSmiley schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:27:
....

[mbr]"Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik, is het niet toegestaan om de inhoud van deze website, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de KVK, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken." [/mbr]
@mig: Ik had deze info niet van KvK (aangezien dat idd (c) gedoe is, ze mogen het alleen zelf gebruiken om ondernemers te spammen >:)
Was afkomstig van google cache van de eigen site van MaxPC.

Ik had (en mogelijk heb je dat per ongeluk ook mee ge-edit) het telnr van de site van MaxPC gebeld, en kreeg daarop een nr-onbereikbaar. Dat was dus hun nr waarmee ze zelf publiceerden.

Ik ben benieuwd of TS ze wel telefonisch te pakken gehad heeft.
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:37:
Och, een betalingsgeschil kan natuurlijk nog meerdere redenen hebben... Feit blijft dat het vreemd is dat er een tipje van de sluier wordt opgelicht (<--- opgelicht bedoel ik als onderdeel van het spreekwoord :P )
Voor ons wel een duidelijke reply (geeft aan dat er IETS niet klopt, ongeacht de reden, maar om eerlijk te zijn, als tent verhuis je desnoods toch je domein?), maar ik vind het persoonlijk niet netjes. Als je als eenmanszaak je faktuur niet betaald zou hebben omdat je even op vakantie was komen zo wel vreemde gedachten (failliet, bijna failliet?) in de wereld terwijl dat nieteens zo hoeft te zijn. De reply van de hostingtoko verdient wmbt geen schoonheidsprijs.

Een reply van "Wij kunnen derden geen informatie geven over individuele klanten en raden u aan contact op te nemen met MaxPC hiervoor." lijkt me een stuk professioneler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:14:

Ik had (en mogelijk heb je dat per ongeluk ook mee ge-edit) het telnr van de site van MaxPC gebeld, en kreeg daarop een nr-onbereikbaar. Dat was dus hun nr waarmee ze zelf publiceerden.
Aangezien dat nummer dus toch onbereikbaar was, hoef ik het dus niet terug te zoeken ;)
Voor ons wel een duidelijke reply (geeft aan dat er IETS niet klopt, ongeacht de reden, maar om eerlijk te zijn, als tent verhuis je desnoods toch je domein?), maar ik vind het persoonlijk niet netjes.
Een geschil kan ook zijn dat er onenigheid is over een afgesloten pakket diensten, de hoogte van een stapel facturen of de lengte van een contract. Afhankelijk van de naamsbekendheid van een website kan de eigenaar van de shop achter de site besluiten dat het voor hem economischer is om met een ander in zee te gaan. Kortom, speculeren heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
En de telefoonlijn loopt ook over de webhosting? :P
Dat zou wel erg toevallig zijn als ze tegelijkertijd overstappen van provider voor de telefoon en hosting(daarbij niet erg handig voor de zaken)

[ Voor 58% gewijzigd door Gammro op 31-08-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ben ik de enige die het een schande vind dat de hoster informatie verschaft die een buitenstaander helemaal niets aangaat?
Een antwoord als "we kunnen hier helaas geen mededelingen over doen" had een nettere manier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammro schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:41:
Hallo,
Weet iemand wat er met MaxPC is gebeurt? Ik heb een PC die ik voor garantie wil aanbieden, maar de website(www.maxPC.nl is al enkele dagen ingesteld op een admin panel, de mailserver ligt blijkbaar ook plat, want ik krijg telkens "too many hops" terug van een tussenserver die de webhosting blijkt te leveren.
Deze winkel staat niet meer in de pricewatch,wat eerst wel zo was, maar geen informatie over was, enkel de website URL.
Bellen heb ik nog niet geprobeert, dit zal ik morgen nog eens proberen. Maar ik vind het erg vreemd dat er absoluut niks meer over het bedrijf te vinden is van de afgelopen paar maanden.

Heeft iemand anders nog ideeën/nieuws?
Ik zelf heb daar ook een pc gekocht deze moet terug wegens defect en geen aktiverings code gekregen voor vista .Heb vrienden daar in hulst laten kijken of de zaak dicht was daar ik zelf in limburg woon,er was een telefoonnummer op de deur geplakt:0114371329 maar dit is gewoon van een andere computer zaakík heb gevraagd of hun wisten wat er aan de hand was ook toen kreeg ik ontwijkende antwoorden,ze meenden dat er problemen waren met Microsoft,ook werd mij een Haft case geleverd in plaats van een Antec case wegens leverings problemen.Voor mij is allles duidelijk deze zaak zien we nooit meer terug.Ook nog kamer van koophandel gebeld of ze wisten of deze zaak misschien failliet was,niets bekend.Voor dat hier ooit een curator aangesteld word is onze computer overjarig,mijn lesje is weer geleerd.Groet Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Gelukkig heb ik mogelijk het probleem al bijna opgelost en valt dit te verhelpen via Western Digital de garantie aanspraak te doen.
Jammer voor jou ja, aangezien er ook een verkeerde case is geleverd. Ik hoop dat er snel een definitieve uitspraak komt of dat ze er permanent uitliggen of een tijdelijke domper hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsterpcl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-08 16:25
maxpc is failliet sinds 29-09-2009, check curatoren.nl en de kvk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bericht toegevoegd aan de ShopReview:
http://tweakers.net/shopreview/3081/maxpc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien ik voor faillissementstopics toch vast wil houden aan de standaard structuur, mag de discusssie (voor zover daar behoefte aan is) verder in: Faillissement MaxPC

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.