Extra HDD plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Hier even een gigantische n00b-vraag:

Ik heb in mijn computer een Western Digital Caviar Green 1TB zitten. Deze zit al aardig vol en daarom heb ik een extra schijf bijgekocht (ook een Western Digital Caviar Green 1TB). Deze heb ik aangesloten in mijn computer en tijdens het opstarten vind ie hem wel, alleen in Windows 7 zie ik hem nergens terug. Volgens mij hoef ik geen jumpers te plaatsen (zijn beide sata schijven), maar voor de rest heb ik geen flauw idee hoe dit zit. Kan iemand mij vertellen wat ik zou moeten doen?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je ook al in de disk manager gekeken?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Henk heeft waarschijnlijk gelijk. Windows herkent de schijf wel, maar er staan nog geen partities op. Daarom zie je hem niet terug in de verkenner.

Gewoon naar disk management gaan (Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management in het Engels), daar dan een partitie aanmaken (of meerdere) en die formatteren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De harde schijf moet je in disk management formatteren voordat je hem bij deze computer ziet.

Verwijderd

Even partitioneren en formatteren en je ziet hem :)

Verwijderd

In Vista.
rechtsklikken op mijn computer, en dan beheren.

in windows 7 weet ik het niet, maar denk hetzelfde...

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Helemaal top! Het is gelukt dankzij jullie hulp!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste pipo01, goed dat het je gelukt is, maar dit alles is toch erg basic en met een beetje zoek werk of de FAQ's lezen had je jouw antwoord al vrij snel kunnen vinden. Eigenlijk is dit een topic niet echt waardig. Hier op GoT gaan wij er vanuit dat een ieder ook enig eigen initiatief toont, ik mag aannemen dat jij hiervan op de hoogte bent aangezien jij hier al langer komt. Daarom gaat dit topic als nog op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.