Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Blijft oneindig lang laden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Een bekend probleem volgens de search, echter heb ik nog geen werkende oplossing gevonden. Ik heb hier een pc met windows xp die bij normal boot blijft laden (met het balkje) en niet verder komt. In safe mode startte hij wel, toen heb ik proberen rebooten zonder dat er applicaties geladen werden (msconfig). Geen succes.

Toen heb ik chkdsk proberen uitvoeren onder safe mode, maar dat lukt enkel als je reboot. Gezien die niet verder komt dan het laadscherm lukt dat ook niet. Dan maar de schijf in m'n (windows 7) pc geplaatst en daarop chkdsk uitgevoerd, die heeft wel enkele bestanden herstelt. Nu plaats ik de schijf terug; zelfde probleem. Maar hij start ook niet meer naar safe mode!

Er komt telkens een zwart dos scherm met cursor. Niets van tekst...

De harde schijf is nog geen maand oud, een WD caviar blue. Ik heb die ook nog gecontroleerd met HD Tune, geen bad sectors gevonden...

Iemand nog een idee zodat ik op z'n minst in safe mode raak en nog kan proberen diagnostisch opstarten? Ik zit in ieder geval zonder... :/

Verwijderd

Ik had inderdaad hetzelfde probleem, alleen heb ik een powerline adapter. Heb jij ook zo'n ding?

Verwijderd

ik denk toch dat het ligt aan je windows instalatie. ik zou proberen om een nieuwe kopie erbij te instaleren of eroverheen en dan kijken wat er gebeurt. anders kan je bartPE oid gebruiken om te checken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen powerline adapter. Wat betreft een nieuwe kopie erbij installeren; dat zou ik toch liever willen doen als laatste nood... Het is nog maar opnieuw geinstalleerd een maand geleden.

edit: kan die cursor de chkdsk opdracht zijn die ik eerder gaf?
Hoewel het erg vreemd blijft dat er totaal niets van tekst op staat dan...

edit part deux: na een lange tijd in dos-mode rebootte de pc uit zichzelf. Nu kan ik terug in safemode. Toch al bedankt voor de replies, als ik nog issues heb zal ik ze hier posten! :)

edit 3: nee... zelfs op "diagnostisch" blijft hij hangen. Ik begin toch een herinstallatie te vrezen, hoewel ik niet snap wat het probleem veroorzaakte.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 14:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:36:
Nee, geen powerline adapter. Wat betreft een nieuwe kopie erbij installeren; dat zou ik toch liever willen doen als laatste nood... Het is nog maar opnieuw geinstalleerd een maand geleden.

edit: kan die cursor de chkdsk opdracht zijn die ik eerder gaf?
Hoewel het erg vreemd blijft dat er totaal niets van tekst op staat dan...

edit part deux: na een lange tijd in dos-mode rebootte de pc uit zichzelf. Nu kan ik terug in safemode. Toch al bedankt voor de replies, als ik nog issues heb zal ik ze hier posten! :)

edit 3: nee... zelfs op "diagnostisch" blijft hij hangen. Ik begin toch een herinstallatie te vrezen, hoewel ik niet snap wat het probleem veroorzaakte.
reactie@edit3,
heb je soms iets nieuwe geïnstalleerd wat er voordat je hem een maand geleden opnieuw installeerde niet op stond? misschien ligt het daar aan. ik heb al talloze (best wel dure) software gehad waar een virus in zat dat je PC ernstig kan beschadigen