Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

Topicstarter
Ik wil de duet alleen gebruiken voor het afspelen van Wave bestanden, althans geen compressie gebruiken.

Is het vermoeden dan juist dat je geen tags ed kunt mee geven aan bestanden? Dus het zoeken op artiest en album is dan niet mogelijk. Of kan je dat verpakken in de bestandsnaam bij het rippen? (ik gebruik EAC ripper).

Veel vragen maar ik kan ook geen uitgebreide handleiding vinden bij Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad is er voor wav bestanden geen goede tag standaard. Als alternatief zou ik adviseren om FLAC te gebruiken. Dat is lossless compressie, waarbij de audio data bit-voor-bit gelijk is aan pcm wav. Flac files kun je wel prima taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Ik ben dus bezig mijn muziek om te zetten voor gebruik met de DUET.
Losless dus FLAC is prima.

Op filename zoeken is niet echt handig omdat je dan dus niet zoals bij MP3 tags op album of op artiest kunt zoeken.

Hoe pak ik dat dan goed aan? Ik heb EAC voor rippen en APE voor FLAC, maar hoe tag ik die het beste? Kan dat automatisch via EAC via Bestandsnaam via Namen schema bijvoorbeeld?

Iemand met praktijk ervaring of een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zelf gebruik ik meestal Tag & Rename, maar die is niet gratis.
Er zijn legio gratis alternatieven, zoals:
meuk: Mp3tag 2.44
Je kunt in het vervolg ook rechtstreeks vanuit EAC laten taggen, zie daarvoor bijvoorbeeld deze guide

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 30-08-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen zoek eens een goede EAC guide.

Kort gezegd zijn dit de belangrijkste stappen:
Eerst zal je je drive goed moeten instellen bij drive options, zodat je geen read errors krijgt en je de juiste offset hebt. De accuraterip plugin voor EAC kan je hiermee helpen.
Meestal is het beste als je accurate stream aanvinkt, drive caches aanvinkt en C2 uitvinkt.

Daarna is het wel handig om een duidelijke bestandsnaam voor je muziek te hebben. Dus ga naar EAC options -> filename. Ik gebruik dit voor "name scheme" %A (%Y) %C\%N %A - %T.
Op deze manier kan je je muziek al heel goed vinden met een file search.

En tenslotte moet je de encoder instellen. Met deze command line voor flac worden de tag velden netjes gevuld.
-8 -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %s %d

Zorg ook dat freedb instellingen juist zijn zodat de informatie over de CD automatisch door eac opgevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
En EAC kan ook automatisch FLAC files aanmaken, dan hoef je die niet achteraf zelf om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:23:
En EAC kan ook automatisch FLAC files aanmaken, dan hoef je die niet achteraf zelf om te zetten.
Ik neem aan dat je dan doelt op de integratie van bijvoorbeeld de FLAC-Free Lossless Audio Codec convertor?

Overigens ben ik door eerder bovengestelde aanwijzingen enorm geholpen werkt zoals verwacht bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 181502 op 30-08-2009 21:24 ]

Pagina: 1