Toon posts:

reconnecting HDD in 3,5" USB behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4 tal externe behuizingen voor 3,5" harddisks die via usb zijn aangesloten.
Waar ik last van heb is dat vooral wanneer je ze net heb aangezet er wel 1 of 2 random reconnect. Dus alsof de usb plug eruit word getrokken, en er meteen weer in word gedaan. Je hoort ook dat USB disconnect-connect geluidje van windows.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de oude lange USB kabels lag, maar ik heb nu 2m en 3m nieuwe USB kabels, maar lijkt niet te helpen.
Als ik bv. alle 4 de schijven tegelijk aan zet, dan komen ze 1 voor 1 in windows, maar meestal dan 1 niet, die moet ik weer een paar keer handmatig reconnecten, en dan komt die wel weer.
Meestal na een paar minuten klooien blijven de schijven meestal wel online zonder te reconnecten.
Ik heb best dure USB behuizingen gekocht, de Enermax esata/usb sata hdd behuizing EB307ES.
Niet één van de goedkoopste. Ik had ooit ook een mapower behuizing gehad, maar daar ben ik uiteindelijk wel 4 keer voor teruggegaan naar de winkel, steeds weer andere problemen met die verschikkelijke behuizingen. Dus ik wilde geen mapower meer. Maar misschien dat dat nu wel weer een optie is, het is jaren geleden. Maar ik vind het zonde om weer 4 nieuwe behuizinge aan te moeten schaffen.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Hebben die behuizingen externe voedingen? Zo niet, dan is het probleem waarschijnlijk dat je PC niet genoeg stroom (vermogen, whatever ;)) levert aan de USB schijven. Dit probleem kan zich ook voordoen met externe voedingen overigens.

Ik heb hetzelfde met een Toshiba schijf (met eigen voeding). Zodra er een andere USB schijf bij komt dan valt hij simpelweg uit, en gaat de status LED op rood. Zodra ik dan de andere schijf loskoppel en de USB stekker van die Toshiba er weer in stop dan doet hij het weer prima. Zijn kleinere broertje heeft daar ook last van.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Alle schijven hebben externe voedingen, ik gebruik ook twee verschillende type harddrives, dus aan de schijven kan het ook niet liggen.
Zou dit probleem op alle behuizingen van toepassing zijn?
Werkt het gewoon nooit goed met veel usb schijven tegelijk?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:09
Ligt het misschien aan je usb poort? :)

Verwijderd

Luqq schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:31:
Ligt het misschien aan je usb poort? :)
Dat kan idd ja, ik heb zelf een Antec 300 en als ik 2 WD Portables (ook 3,5) aansluit op de front-aansluiting vooraan dan valt er één ook geregeld uit. Alleen een rechtstreekse aansluiting met het moederbord achteraan lost het probleem op. Maar omdat de behuizingen van de TS een aparte voeding hebben vind ik het toch maar raar ...

Misschien moet de TS eens zoeken naar nieuwere chipset drivers van zijn moederbord die het USB geheel aansturen, het kan dat in de huidige drivers wel een foutje zit ...