Toon posts:

Samsung HDD SP2514N (250GB) wordt niet herkend door ESTOOL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de schijf een tijdje niet gebruikt te hebben bleek mijn data weg te zijn, sommige partities werden nog wel herkend, maar de meeste data was weg. Nu bleek dit gelukkig bijna allemaal backup-data te zijn, op een groot rar bestand na, dat ik waarschijnlijk niet meer terug kan krijgen (als iemand daar nog een goede tip voor heeft is die ook welkom).
Maar nu wilde ik de schijf ook echt testen met ESTOOL /HUTIL om zodoende aanspraak te kunnen maken op de garantie. Eerst nog de mbr vernieuwd trouwens, werkte ook niet.
Echter het blijkt zo te zijn dat de schijf niet meer SAMSUNG heet, maar SAISQNC, hierdoor herkent ESTOOL hem in ieder geval niet. HUTIL had ik al geprobeerd voordat ik dit had vastgesteld, maar dat werkte ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of kan ik er nu sowieso wel van uitgaan dat de schijf kapot is ?

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Soms kun je gewoon geen error code krijgen met een tool. Als een HDD bijvoorbeeld helemaal dood is sowieso niet uiteraard. Ik heb met Samsung niet zoveel ervaring met garantie maar de ervaring leert dat fabrikanten niet zo moeilijk doen. Ik zou gewoon voor de optie 'wordt niet herkent' oid opteren als je die hebt in je garantieprocedure. Ik heb naar Maxtor sowieso vaak schijven gestuurd met als omschrijving 'overleden' ofzo als ik geen zin had de tool te draaien en kreeg altijd keurig een nieuwe refurbished terug.

[ Voor 22% gewijzigd door fckgw op 30-08-2009 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na nog wat verder zoeken bleek dat de schijf ook Saesung ofzo kan heten. Dit soort naamsveranderingen kunnen komen door een slechte kabel, en dat bleek waarschijnlijk ook hier aan de hand te zijn. Hoewel ik hem ook op master gezet ipv slave. Maar nu heet hij weer Samsung en kon ik hem gewoon testen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 21:06 . Reden: nieuw bericht ]

Verwijderd

Topicstarter
/edit

komt in nieuwe topic

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 11:24 ]