printer aansturing meerdere laden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
we hebben hier een nieuwe printer met 4 lades, nu heb ik gewoon vier printers aangemaakt, 1 per lade.

1 blanco a4
2 cmr
3 vrachtbrieven
4 facturen

nu werkt het allemaal prima, alleen als er een lade zonder papier zit pakt hij dus automatisch een andere lade.
dit is een probleem omdat de blaadjes genummerd zijn, en als er dus ineens uit een andere lade word geprint klopt het systeem niet meer.
echter kan ik nergens en instelling voor vinden, en ik vraag me uberhaubt af of dit mogelijk is.

het doel is dus als een lade geen papier meer heeft dat de printer gewoon de job in de wachtrij houd, niet print en niet het papier automatisch aan een andere lade toewijst....

het gaat om een kyocera 4020DN, ik heb al wel bij printerinstellingen "onjuist documenten in wachtrij houden" aangevinkt maar volgens mij gaat dit niet de oplossing zijn.
op google kan ik ook niets vinden, maar misscihen zoek ik niet goed.

is dit wat ik wil uberhaubt mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:59
Kun je niet connecten op de webinterface? Daar staat vaak een instelling in de vorm van "Als lade leeg is dan automatisch andere lade pakken" Bij HP printers staat deze vaak standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet in de default instellingen per lade aangeven dat er een ander soort papier in ligt.

Dan geef je bij de printopdracht aan op welk soort papier je het wil hebben, en dan gaat het goed.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
--Mulder-- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:36:
Kun je niet connecten op de webinterface? Daar staat vaak een instelling in de vorm van "Als lade leeg is dan automatisch andere lade pakken" Bij HP printers staat deze vaak standaard aan.
ik zal maandag eens kijken of dat bij deze ook zo is,thx.
RaZ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:41:
Je moet in de default instellingen per lade aangeven dat er een ander soort papier in ligt.

Dan geef je bij de printopdracht aan op welk soort papier je het wil hebben, en dan gaat het goed.
het is allemaal a4, dus dan hou ik volgens mij hetzelfde probleem. ook willen we niet bij elke printopdracht papierformaat moeten specificeren, dat lijkt me nogal inefficiënt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar met soort bedoel ik niet het formaat.

Aangezien ik niet in jouw printer kan kijken, weet ik ook niet welke soorten er beschikbaar zijn. Zo hebben diverse printers gewoon de optie om te zeggen dat er in Tray 1 glossy zit, en in Tray 2 mat, Tray 3 weer wat anders.

Zodra je dan zegt dat je printopdracht op glossy moet, zal er geen tray-linking plaatsvinden. Dan kapt ie simpelweg, omdat er in een andere tray iets anders ingesteld is.

Lijkt me pas inefficient als je ipv op blanco op voorbedrukt briefpapier gaat staan printen. Is allemaal in te stellen.

Lees je handleiding er maar eens op na.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 16:33

Ethirty

Who...me?

Ik heb zo'n situatie bij een klant ingericht waar nog 2 van dat soort printers staan met in totaal 12 verschillende soorten papier. Ik heb gewoon voor elk formulier-soort een aparte printer gemaakt en die mbv de driver ingesteld alleen die ene la te pakken. Kan de gebruiker ook niks fout doen als hij vergeet de instellingen aan te passen.

In 1 bak zit zelfs gesorteerd gekleurd papier als vervanging van het oude doordruk papier. In de driver staat dan ingesteld dat er automatisch 4 exemplaren uit moeten komen. Voor zover ik weet is het nog geen 1x fout gegaan en de gebruikers zijn nou niet echt handig met technologie zeg maar :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
RaZ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:00:
Maar met soort bedoel ik niet het formaat.

Aangezien ik niet in jouw printer kan kijken, weet ik ook niet welke soorten er beschikbaar zijn. Zo hebben diverse printers gewoon de optie om te zeggen dat er in Tray 1 glossy zit, en in Tray 2 mat, Tray 3 weer wat anders.

Zodra je dan zegt dat je printopdracht op glossy moet, zal er geen tray-linking plaatsvinden. Dan kapt ie simpelweg, omdat er in een andere tray iets anders ingesteld is.

Lijkt me pas inefficient als je ipv op blanco op voorbedrukt briefpapier gaat staan printen. Is allemaal in te stellen.

Lees je handleiding er maar eens op na.
ik denk dat ik heb gevonden wat je bedoelt, ik hoop dat het gaat werken. ik heb nu alle printers/lades gezet op voorbedrukt papier. ik hoop dat hij het dan doet. wel raar trouwens want in de manual staat:

Unspecified (default setting): Media is selected based on the Source selection. The driver does not switch to another source tray if the selected tray is empty.

de enige source van deze printer is de lade die ik er aan toegewezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan snap je het niet ;)

Een printer zal, indien de lades op 1 soort staan, automatisch tray-linken.

Dus alles op voorbedrukt, is exact de zelfde situatie. Je moet je juist allemaal ANDERE toewijzen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OH

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
bovenstaande tips hebben ook niet de oplossing gegeven die we zochten, heb dus maar eens gebld met kyocera.

het bleek dus dat dit type printer gewoon had moeten werken met Unspecified (default setting): Media is selected based on the Source selection. The driver does not switch to another source tray if the selected tray is empty.

echter was volgens de kocera helpdesk bij de 4020DN vanuit de fabriek deze instelling anders dan gebruikelijk, en klopt de handleiding dus niet met de feitelijke werking.
onderstaande stappen brachten wel de oplossing, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Parameters veranderen in een Wisecore machine
Maak in een folder een tekstdocument aan, bv. in C:\test met de naam FRPO.txt
( Het kan zijn dat bekende extensies niet worden getoond, in dat geval staat er alleen FRPO. Als type document staat in
beide gevallen ‘tekst document’ met daarbij het tekst icoontje )
Open het tekstdocument en type het commando voor het veranderen van parameters.
Als voorbeeld is de parameter X9 gebruikt en wordt deze op waarde 1 gezet.
Indien het commando correct is, bestand opslaan.
-------------------------------------------------------------------------------------
-
Uitleg over het commando!
-
-
!R! = Enter Prescribe
-
-
FRPO X9,1 = Verander parameter X9 naar waarde 1 -
-
Stat1 = print een uitgebreide status pagina
-
-
Exit = verlaat Prescribe
-
-------------------------------------------------------------------------------------
Op de uitgebreide statuspagina is de waarde X9 terug te vinden en kan gecontroleerd worden of de
instelling inderdaad is veranderd. Hou er rekening mee dat niet alle waarde en/of parameters in alle
machine aanwezig zijn. Deze kunnen van model tot model verschillen.
Een uitgebreide omschrijving van alle parameters en de betekenis van alle waarden, zijn te vinden in
het FRPO manual 2.3. Deze is te vinden op de volgende locatie ftp://klantdl:klantdl@193.79.181.45/
In de folder FRPO is ook dit document te vinden.
Pagina: 1