Toon posts:

Marantz SR6003 en verschillende zones werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit. Volgens de (matige) gebruiksaanwijzing van de Marantz zou ik het een en ander kunnen doen op het gebied van zone aansturing op de SR6003. Ik krijg het echter niet ingesteld zoals ik het wil.

De situatie;

5.1 set in de woonkamer
2 luidsprekers in de keuken
2 luidsprekers bij het terras

De wens;

5.1 set gebruiken voor films
Het geluid van de 5.1 set over de 2 luidsprekers in de keuken. (niet altijd aan)
Op het terras een andere zone, met andere woorden; een zelf te kiezen bron (bijvoorbeeld FM) terwijl bij de 5.1 set gewoon naar een film gekeken kan worden.

Hoe aangesloten;

5.1 set zoals iedereen dat zou doen.
Keukenluidsprekers op loudspeaker B (l en r)
Terras luidsprekers op surround back

Afbeeldingslocatie: http://www.bestavreceiver.com/wp-content/uploads/2008/09/sr6003-rear.jpg

Luidspreker A en B schakelen is geen probleem. Dat lukt prima met de A/B toets op de afstandsbediening. maar nu, ik krijg op geen manier de surroundback/terras op een andere bron/volume dan het volume van de 5.1 set.

Ik heb er gisteren een goede middag mee zitten rommelen, maar krijg het dus niet voor elkaar. Hoe langer ik in de manual aan het bladeren was, hoe meer het er op leek dat de zone B alleen maar een line-level was ipv een luidsprekeruitgang.

Heeft iemand ervaring met dergelijke receivers en zone systemen? Ik kom er niet meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Even twee screenshots uit de manual waaruit zou kunnen blijken dat het zone-gebeuren alleen op line level werkt en dus niet naar passieve luidsprekers gestuurd kan worden. Wat wel de bedoeling is. Maak ik een fout in deze redenatie of is het gewoon niet mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/2341/sr6003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6763/sr60032.th.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 12:06 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als ik jouw beschrijving lees heb je helemaal geen Zone B nodig? Je keukenspeakers zijn dan gewoon front-B voor de basis-zone, en je terras is zone A. Maar het lijkt er (iig bij mijn sr5003) op dat Zone B idd niet bijster geavanceerd is.
Overigens heb ik verder geen ervaring hiermee, het is puur de theorie zoals ik die uit de handleiding probeer te abstraheren :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dus dat wanneer ik in de speakersetup zeg dat de surroundbacks zonespeakers zijn, er het volgende gebeurt;

Ik druk braaf op z-spkr op de afstandsbediening en zspa- dvd (bijvoorbeeld) komt er te staan. Volgens de gebruiksaanwijzing kan ik dan de input en het volume van de zone a veranderen zonder dat er iets in de main zone gebeurt. Wanneer ik echter aan de input selector of het volume draai neemt de main set die instellingen over. Met andere woorden, de zones lijken toch dezelfde te zijn of op zijn minst gekoppeld.

Daar gaat het (bij mij) fout..

Iemand een briljante ingeving?

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb zelf een SR5003.

In de setup kun je het volume voor de tweede zone op fixed of variabel zetten.
Check dat eens.
Die instellingen zitten bij mij onder preferences en dan zone A kiezen.

Verwijderd

hoi,

misschien een wat late reactie.
Is het bij deze receiver wel mogelijk om tegelijk naar twee verschillende bronnen te luisteren.
Volgens mij namelijk niet!

Je kunt wel zones gebruiken in verschillende ruimtes, maar je moet overal naar het zelfde luisteren.
Bose heeft de optie om verschillende bronnen op verschillende plaatsen te luisteren.

Mocht het tegendeel waar zijn, zou ik aangenaam verrast zijn.

Gr Karel

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:50:
hoi,

misschien een wat late reactie.
Is het bij deze receiver wel mogelijk om tegelijk naar twee verschillende bronnen te luisteren.
Volgens mij namelijk niet!

Je kunt wel zones gebruiken in verschillende ruimtes, maar je moet overal naar het zelfde luisteren.
Bose heeft de optie om verschillende bronnen op verschillende plaatsen te luisteren.

Mocht het tegendeel waar zijn, zou ik aangenaam verrast zijn.

Gr Karel
Ik heb een SR 5003 en voor zover ik wel is het wel mogelijk. Echter nooit geprobeerd omdat ik het niet nodig heb.
:X

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Shunt

Boe

Ik heb zelf een Marantz ZR-6001 hier kan ik gewoon multy zone aan zetten en dan een bron plus volume selecteren via de menu knoppen (je moet 2x volume aan geven bij mij en een keer een bron selecteren welke daarna vast staat op deze bron.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1