Ik ben van plan om via Ebay een Via NSD700 Nas te kopen. Inclusief verzending en BTW ben ik daar ongeveer €465 euro voor kwijt.
In Nederland is deze nas pas half september leverbaar en hij gaat hier €600+ euro kosten.
Maar ik wil eigenlijk eerst weten wat ik van deze nas mag verwachten. Ik heb me suf gezocht op internet maar ik kan er zo goed als niets over vinden. Ja, het persbericht van Via maar daar heb ik natuurlijk weinig aan.
Ik ga WHS op deze nas draaien en hij wordt alleen gebruikt als fileserver; opslag voor mijn media center, opslag voor mijn netwerkcomputers en backup van mijn netwerkcomputers.
Weet iemand hoe de Via C7-D processor in deze nas performt icm 1 GB geheugen? Is dat voldoende om WHS lekker soepel te laten draaien en fatsoenlijke transferrates te halen?
Wat kan ik verwachten van het energieverbruik? Zeker niet onbelangrijk want hij staat 24/7 aan.
Kan ik WHS op een CF kaart draaien?
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5