Ik heb binnen Vista password protected sharing uigezet. Het is dan toch onmogelijk dat mensen via het Internet bij die shares kunnen toch? De shares zijn toch alleen benaderbaar (zonder wachtwoord) via het lokale netwerk? M.a.w. er is dus geen security risico? Tenzij iemand mijn wlan wachtwoord raadt natuurlijk en zo het netwerk opkan vanaf de straat is er verder toch geen enkel risico?
Ik hoop toch ook dat je router/firewall niet windows filesharing toelaat vanuit het internet
Als je netwerk achter een NAT zit, met een firewall is uitgerust, en je WLan beschermd is, zou het afdoende moeten zijn.
Nee. In de router heb ik niks van dien aard geforwarded. Ik heb trouwens ook begrepen dat veel ISP's poorten blokkeren die gebruikt worden in het lokale netwerkprotocol (SMB, Netbios). Dus ook al zou je het forwarden in je router, het komt niet eens binnen. Althans dat begreep ik. Deze thread is om 100% zekerheid te krijgen dat het geen risico is, i.p.v. de 90% zekerheid die ik nu heb.punisher007 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:23:
Ik hoop toch ook dat je router/firewall niet windows filesharing toelaat vanuit het internet
Risico blijft er altijd. Ook als je niks shared in windows
En als je 110% zekerheid wil, dan zou ik password protection aanzetten, maar dat ben ik
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
wat je ook zou kunnen doen is bv een share voor je media (films MP3 ect) op every one te zetten.
de wat gevoelige data zou ik een user aan maken in vista bv user "share" met password
en dan je gevoeilge informatie alleen deze user rechten toekennen voor die share.
nog beter is dat je gevoelige data niet shared. en nog beter is op een cd of zo
zorg wel voor backups.
de wat gevoelige data zou ik een user aan maken in vista bv user "share" met password
en dan je gevoeilge informatie alleen deze user rechten toekennen voor die share.
nog beter is dat je gevoelige data niet shared. en nog beter is op een cd of zo
zorg wel voor backups.
Pagina: 1