• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 17:04
Hallo

Ben van plan een file servertje (nasje) te bouwen mat het volgende moederbord : GA-MA74GM-S2.
Hierop wil ik een sempron 140 plaatsen vanwege Thermal Design Power 45W, eigenlijk wou ik de AMD Athlon X2 5050e of de X2 4850e maar die zijn niet meer te verkrijgen.

Nu heb ik al op de gigabyte site gekeken naar de CPU Support List maar daar staat hij dus niet bij.
Gaat dat nu wel werken dan die sempron 140 op dat GA-MA74GM-S2 bordje ?

Verwijderd

45 watt versies van dual, tripple en quad core van de nieuwe generatie van AMD komen er aan. Beetje zonde om dan voor een single core te gaan...

• Truffeltje
Ik weet het maar dan kan ik nog een maand wachten.
En wat heeft het voor nut, 4 cores in een servertje ?

[ Voor 35% gewijzigd door Truffeltje op 30-08-2009 01:19 ]

Verwijderd

Nee, maar ik zou 2 wel minimaal 2 doen. En sowieso een CPU nemen die virtualisatie ondersteund. Ik weet niet of dat bij de Sempron 140 wel het geval is.

En nieuwe generatie heeft (bij gelijke snelheid en cores) sowieso nut, omdat de IPC hoger ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 01:22 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:21:
En nieuwe generatie heeft (bij gelijke snelheid en cores) sowieso nut, omdat de IPC hoger ligt.
Bij AMD wel, maar Intel P4 vs P3 werd op IPC toch echt door de P3 gewonnen.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-02 18:12
Ik zit in een soort gelijke situatie, maar dan net even iets anders :P

Ik wil ook een homeservertje maken. Ik wilde ook deze sempron 140 nemen, maar ik heb uiteindelijk toch besloten om te wachten op de 235e, die heeft ook een TDP van 45 watt. In de praktijk zal hij toch wat meer gebruiker als de sempron, maar daarvoor krijg je wel veel terug in mijn ogen. Het wachten waard. Hij zou trouwens in september uitkomen, dat duurt al niet lang meer.

Ik neem alleen een ander moederbord, bij die keuze ben ik afgegaan op deze review op hardware.info. Daar komt de MSI K9N2GM-FIH lekker zuinig uit de test. Aangezien de prestaties niet ver uit elkaar liggen kies ik dan liever voor het meest zuinige moederbord :) Dat wordt dus mijn moederbord.

Maar nu even on-topic ;)

Stuur gewoon de support van Gigabyte een mailtje met deze vraag, ik heb hetzelfde gedaan bij de MSI variant. Hun kunnen je vertellen wanneer er een nieuwe BIOS uitkomt, of dat het helemaal niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-08-2009 13:06 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als de TS. Iemand enig idee wanneer precies die nieuwe amd proc's beschikbaar zijn?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-02 18:12

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Aanstaande oktober dus. Mooi moment om te upgraden naar quad + SSD :*)

• Truffeltje
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik denk dat ik toch maar even ga wachten.
Pagina: 1