Toon posts:

P2 400 na 2 maanden @496 onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi !

Ik had mijn p2 400 overklokt @496 en dat liep erg stabiel voor 2 maanden, maar sinds een paar weken crashed hij @496 terwijl ik nix heb veranderd aan de configuratie.
Heeft iemand hier een verklaring voor ?

Grtz Loys

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het komt vaak voor dat op de lange termijn zonder goede koeling bepaalde elementen ingebrand kunnen raken. Dit kan voor- en nadelen hebben. Een voordeel is dat de elementen die ingebrand zijn (mobo, geheugen)op die manier zonder problemen op de overclockte snelheid stabiel kunnen werken. Aan de andere kant kunnen daardoor onderdelen voor een gedeelte zo beschadigen dat ze op deze snelheid niet meer stabiel kunnen functioneren, omdat de warmte sneller door de chips geleid. Dit komt doordat bijvoorbeeld de draadje dunner worden. Een goed voorbeeld hiervan is de Geforce. De Geforces uit Duitsland hebben dunnere contactdraadjes waardoor ze eerder warm worden en dus onstabiel zijn. Dit probleem heb ik zelf ervaart. Klock je FSB maar terug naar 112. Dit zal wel zonder problemen werken. Zorg er wel voor dat je goede koeling gebruikt. Dit kan er namelijk voor zorgen dat je misschien toch op 496Mhz stabiel kan blijven draaien.
Mijn excuses voor de zinsopbouw, maar ik wilde dit effe snel typen..

succes

• Ivke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-01-2003
Tja Marco,

Dan maar 'n nieuwe kopen(hehehe ;)).

Lijkt me inderdaad het beste om de boel maar een tandje lager te klokken(voorlopig).

greetzz Ivke

"I'd change the world but God won't give me the source code"

Verwijderd

Het zou ook nog kunnen dat de koelpasta verandert is in koelcement. Ik had namelijk hetzelfde probleem en nadat ik de uitgedroogde koelpasta had vervangen liep ie weer superstabiel op de overklokte snelheid.
ff controleren dus. succes.

Verwijderd

Volg de wijze raad van Frits maar op,even schoonmaken en nieuwe pasta erop.
4*133 wil dan ook prima.

Verwijderd

Volg de wijze raad van Frits maar op,even schoonmaken en nieuwe pasta erop.
4*133 wil dan ook prima.
Pagina: 1