Hallo medetweakers,
Het irritante probleem komt zodra ik iatkos of ideneb wil installeren, het systeem boot simpelweg niet op van de dvd.
Wat er gebeurt: De dvd spint op, de cursor knippert (dat ie aan het wachten op het booten ofzo) daarna gaat ie dus zo over naar de grub bootloader. Het lijkt alsof de dvd niet genoeg de tijd krijgt om te booten!
Memtest 86, GParted en Ubuntu 9.04 booten wel allemaal fijn op.
Het "gekke" is dat Iatkos en ideneb met dezelfde dvd drive als hieronder, in een andere systeem wel booten.
Systeem,
Moederbord: Asus K8V-MX
Processor AMD Sempron 2800+ (1.6 ghz - Socket 754)
2* 256 MB = 512 MB ram 333 mhz (memtest stable)
Asus Geforce 6200 256 ram ddr2
CD/DVD-rom: Nec ND-3540A
Wat heb ik gedaan:
Andere kabels geprobeerd.
Alles losgehaald, tijdje zo gelaten. Natuurlijk weer in elkaar gezet zonder resultaat.
Bios batterijtje eruit gehaald, ook zonder resultaat. wel even alles opnieuw instellen.
Opgestart zonder harddisk... Ook zonder resultaat.
Memory op fouten getest, 2 passes, geen errors.
Volgende probleem, wat eigelijk het eerste probleem was.
Ik heb een externe harde schijf, waarvan ik de HDD eruit gehaald heb, en vervolgens in bovenstaande systeem heb gestopt, uiteraard in de sata plug.
Bios start op, lijkt vast te lopen, (probeert de hdd te herkennen) vervolgens gaat ie verder zonder de hdd daadwerkelijk te herkennen. Betreft een Seagate barracuda 7200rpm, 500GB.
Gedaan? andere sata poort, andere stroomkabeltje.
Systeem herkend wel andere sata HDD's.
Please help
Het irritante probleem komt zodra ik iatkos of ideneb wil installeren, het systeem boot simpelweg niet op van de dvd.
Wat er gebeurt: De dvd spint op, de cursor knippert (dat ie aan het wachten op het booten ofzo) daarna gaat ie dus zo over naar de grub bootloader. Het lijkt alsof de dvd niet genoeg de tijd krijgt om te booten!
Memtest 86, GParted en Ubuntu 9.04 booten wel allemaal fijn op.
Het "gekke" is dat Iatkos en ideneb met dezelfde dvd drive als hieronder, in een andere systeem wel booten.
Systeem,
Moederbord: Asus K8V-MX
Processor AMD Sempron 2800+ (1.6 ghz - Socket 754)
2* 256 MB = 512 MB ram 333 mhz (memtest stable)
Asus Geforce 6200 256 ram ddr2
CD/DVD-rom: Nec ND-3540A
Wat heb ik gedaan:
Andere kabels geprobeerd.
Alles losgehaald, tijdje zo gelaten. Natuurlijk weer in elkaar gezet zonder resultaat.
Bios batterijtje eruit gehaald, ook zonder resultaat. wel even alles opnieuw instellen.
Opgestart zonder harddisk... Ook zonder resultaat.
Memory op fouten getest, 2 passes, geen errors.
Ik heb een externe harde schijf, waarvan ik de HDD eruit gehaald heb, en vervolgens in bovenstaande systeem heb gestopt, uiteraard in de sata plug.
Bios start op, lijkt vast te lopen, (probeert de hdd te herkennen) vervolgens gaat ie verder zonder de hdd daadwerkelijk te herkennen. Betreft een Seagate barracuda 7200rpm, 500GB.
Gedaan? andere sata poort, andere stroomkabeltje.
Systeem herkend wel andere sata HDD's.
Please help
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 23:54 ]