Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is gebruik van "Can I run it" veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik zou van een aantal spellen graag willen weten in hoeverre ze speelbaar zijn op mijn laptop. Nu zie ik in verschillende topics verwijzingen naar "Can I run it" van www.systemrequirementslab.com. Dit is een ActiveX cq Java component dat directe analyse van je computer mogelijk zou moeten maken. Ik wil natuurlijk het liefst zo min mogelijk invloeden van buitenaf op mijn computer hebben en daarom wil ik graag weten in hoeverre dit veilig is om te gebruiken en of het weer makkelijk is te verwijderen.

Ik heb de FAQ van die website vluchtig doorgelezen en het lijkt me een handige manier om aan de gewenste informatie te komen. Het zou natuurlijk ook schadelijke gevolgen voor mijn laptop kunnen hebben met virussen, wormen en alle bijbehorende problematische gevolgen van dien. Een malafide bedrijf maakt daar natuurlijk geen melding van.

Een eerdere zoektocht met Google leverde me nog geen sluitende informatie over de veiligheid van deze website en hun programma op. Als iemand me uitsluitsel kan geven, dan heel graag.

Alvast bedankt

Your Friendly Neighborhood Moderator

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kwa veiligheid heb ik geen ervaringen.

Maar het idee en programma werken prima.

[ Voor 56% gewijzigd door EWK op 29-08-2009 22:22 ]

Hoi!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:09
Als Google niet meteen waarschuwt voor allerlei malafide praktijken (en meer dan tien hits geeft ;) ), wijst dat er sterk op dat de site wel in orde is. En systemrequirementslab.com is een tamelijk gerenomeerd tooltje. Ik zou me geen zorgen maken.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:41
Is volledig veilig. Alleen verder doet het ding weinig. Hij controleert de vereisten puur op je snelheid van de processor, geheugen grootte ram, geheugen grootte videokaart en de grootte van je harde schijf. Dit vergelijkt deze dan met de door de ontwikkelaar opgegeven specificaties. De eerste twee zijn nog wel redelijk goed. De laatste 2 beetje absurd. Volgens die logica zou een 4870 1024 MB twee maal zo goed zijn als een 4870 512 MB. En die laatste is dan weer even goed als een HD3450 512 MB.
Nog afgezien van het feit dat de specificaties (zeker de minimum) van de fabrikant niet altijd helemaal kloppen.

Maar om je vraag te beantwoorden. Kan niet kwaad.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 16:11
Ja hoor, is een bekende website. Adviseer ik altijd aan mensen die aan het twijfelen zijn etc., misschien erg oppervlakkig maar het geeft altijd een goede indicatie.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Als het wel redelijk goed omgaat met processor en geheugen en niet zo goed met de videokaarten, heeft het voor mijn laptop dan wel nut? Mobiele videokaarten dienen - zo dacht ik - anders ingeschat te worden, toch?

Zo lang het geen gevaarlijke dingen op mijn laptop installeerd en het verder geen kwaad kan, kan ik het allicht een keer proberen. In de hoop dat de uiteindelijke aankoop ook daadwerkelijk speelbaar blijkt te zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Adames schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:23:
Nog afgezien van het feit dat de specificaties (zeker de minimum) van de fabrikant niet altijd helemaal kloppen.
that

guild wars (64 mb minimum) draaide prima op mijn 16 mb medion kaartje
weliswaar alles op low, maar dat mocht de pret niet drukken :*)
Pagina: 1