Ik heb onlangs mijn pc geupgrade met een Core i7 en bijbehorend moederbord en RAM, de voeding en videokaart heb ik van mijn oude pc overgenomen. Het probleem is nu dat wanneer ik deze pc aanzet deze na 1~2 minuten weer uit gaat. Ik kon kort in het BIOS zien dat mijn CPU 80, 100 en een keer zelfs 112 graden werd! Ik heb de standaard Intel cooler gebruikt, goed gekeken of de koelpasta goed contact maakte met de CPU (en of die rottige pushpins wel goed zaten) en uiteindelijk zelfs vervangen met artic sliver maar hij valt nog steeds uit door oververhitting.
Ook heb ik de CMOS van het moederbordt een paar keer gereset, misschien stond het voltage per ongeluk al extreem hoog maar ook dat is het niet, de temperatuur blijft langzaam stijgen in de BIOS.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik maar beter mijn CPU (of moederbord) terug kan sturen?
Hardware:
- Intel Core i7 920(icm standaard intel cooler met artic silver)
- Gigabyte GA-EX58-UD4P
- Kingston HyperX Triple Channel Kit 6 GB DDR3 - 1600 MHz 1.65 V
- OCZ ModStream 520watt(sidenote: heeft slechts 1 4pin 12v cpu connector maar dat zou niet uit mogen maken volgens de handleiding van het moederbord)
Ook heb ik de CMOS van het moederbordt een paar keer gereset, misschien stond het voltage per ongeluk al extreem hoog maar ook dat is het niet, de temperatuur blijft langzaam stijgen in de BIOS.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik maar beter mijn CPU (of moederbord) terug kan sturen?
Hardware:
- Intel Core i7 920(icm standaard intel cooler met artic silver)
- Gigabyte GA-EX58-UD4P
- Kingston HyperX Triple Channel Kit 6 GB DDR3 - 1600 MHz 1.65 V
- OCZ ModStream 520watt(sidenote: heeft slechts 1 4pin 12v cpu connector maar dat zou niet uit mogen maken volgens de handleiding van het moederbord)