IDE met FTP voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goede IDE voor Linux. Ik gebruik alleen php, html & css. Het probleem is echter dat ik een IDE zoek waar ook FTP is ingebouwd, aangezien ik vaak op de servers van andere mensen werk. Nou had ik een redelijk goede gevonden (KompoZer), maar deze liep om de 2-3 minuten vast en een bestand bewerken ging nogal verwarrend.

Voorheen werkte ik altijd met Dreamweaver op windows, maar ik wil niet de hele tijd switchen naar Windows. Dreamweaver was daarintegen wel perfect... O-)

Ik heb al uren gezocht maar ben nog geen fatsoenlijk programma tegengekomen. Banshee, gPHPedit, Eclipse, KompoZer, Komodo Edit en nog talloze andere waarvan ik gelukkig al de naam van kwijt ben voldeden niet aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Je bent je er van bewust dat monkey patchen op een productie omgevingen niet echt professioneel is?
Dit verklaart volgens mij ook het gebrek aan tools met deze feature.

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 29-08-2009 22:13 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Persoonlijk vind ik VIM erg goed werken op Linux, alleen zit hier geen FTP ingebouwd. Hierbij zul je dus apart moeten uploaden of lokaal een XAMPP omgeving draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb mijn devbak altijd met sshfs in mijn lokale filesystem gemount. Vervolgens kun je met je favoriete editor (in mijn geval Bluefish) aan de slag alsof je op je eigen machine werkt.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Misschien is het een idee om het aan het eind van je testscripts in te bouwen? Zodat wanneer je een website hebt aangepast en alle tests werken nog, dan wordt via het script automatisch de boel bij de klant op de ftp gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 20:56
Volgens mij moet dit met Zend Studio kunnen. Maargoed, zoals aangegeven; wie wil nou kunnnen werken op productie-sites...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
De mooiste oplossing (die T-MOB ook al noemde) vind ik toch wel dat je in Linux gewoon je externe sites (tijdelijk) kan mounten en je favoriete editor/IDE gebruiken. Daarom zijn er ook weinig Linux-only editors die (S)FTP ingebouwd hebben.

Ikzelf maak in Gnome's Nautilus altijd een favorietje aan voor ssh://username@sshserver/folder/die/ik/wil/. Dan hoef ik niet handmatig te mounten en wordt er pas om een wachtwoord gevraagd als ik het nodig heb (en dus niet al vanaf boot). Gewoon op de favoriet klikken in het programma of in de Locaties lijst in het menu.

En extern hoeft natuurlijk niet gelijk productie te betekenen (maar aan de OP is te zien dat het in dit geval wel zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Mount de server directory gewoon lokaal met FUSE (sshfs indien mogelijk, anders fuseftp of CurlFtpFS ofzo), dan kun je elke IDE gebruiken die je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16
Anyway, wat was er mis met Eclipse? Gebruik het zelf ook voor PHP / HTML / CSS (onder linux!) en werkt goed. Hij heeft een ingebouwde FTP client, hoewel die niet helemaal geweldig werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb je NetBeans al geprobeerd? http://www.netbeans.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Topicstarter
T-MOB schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:25:
Ik heb mijn devbak altijd met sshfs in mijn lokale filesystem gemount. Vervolgens kun je met je favoriete editor (in mijn geval Bluefish) aan de slag alsof je op je eigen machine werkt.
Zal ik eens gaan proberen, maar ik heb nog niet zoveel skills met Linux aangezien ik er pas een maandje mee werk.

NetBeans heb ik al een keer geprobeerd ja, maar daar zat geen FTP-support ingebouwd. Als ik 'm toch zo mount zoals T-MOB al zei dan ga ik NetBeans wel gebruiken.

Bij Eclipse was iets raars: Ik had via de website van Eclipse, de PHP versie van Eclipse gedownload. Ik had echter al Eclipse Java en nu is de PHP versie nergens te vinden.

Bedankt iedereen!

[ Voor 28% gewijzigd door SpaceK33z op 31-08-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
alex3305 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:15:
Persoonlijk vind ik VIM erg goed werken op Linux, alleen zit hier geen FTP ingebouwd. Hierbij zul je dus apart moeten uploaden of lokaal een XAMPP omgeving draaien.
o jawel hoor http://www.vim.org/htmldoc/pi_netrw.html ;)

En voor de rest, netbeans? Deze heeft de laatste tijd hard aan de weg getimmerd met PHP implementaties voor debug/profiling etc, misschien de moeite waard :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16
Kees Kluskens schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Bij Eclipse was iets raars: Ik had via de website van Eclipse, de PHP versie van Eclipse gedownload. Ik had echter al Eclipse Java en nu is de PHP versie nergens te vinden.
Windows > Open Perspective > PHP al geprobeerd? Anders kan je altijd PDT nog via Help > Install New Software in je Java Eclipse zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Is ftpfs geen oplossing. Je mount de remote folder gewoon en opent die in de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Kees Kluskens schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Zal ik eens gaan proberen, maar ik heb nog niet zoveel skills met Linux aangezien ik er pas een maandje mee werk.

NetBeans heb ik al een keer geprobeerd ja, maar daar zat geen FTP-support ingebouwd. Als ik 'm toch zo mount zoals T-MOB al zei dan ga ik NetBeans wel gebruiken.

Bedankt iedereen!
Ah, nou met de laatste versie (6.7) behoort ftp wel tot de mogelijkheden. Het is niet zo heel erg snel helaas, de volgende versie legt de nadruk op een betere performance.

[ Voor 6% gewijzigd door evaarties op 31-08-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ergens snap ik niet dat ze moeite doen om daar support voor in te bouwen... wie gebruikt er nu ten eerste nog FTP (met de bijbehorige gebrekkige beveiliging, tenminste als je geen protocol-extensies gebruikt) en ten tweede wie werkt er nu direct op een remote site? Zorg dan dat je een versiebeheersysteem hebt en check een lokale kopie uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
Soultaker schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:11:
Ergens snap ik niet dat ze moeite doen om daar support voor in te bouwen... wie gebruikt er nu ten eerste nog FTP (met de bijbehorige gebrekkige beveiliging, tenminste als je geen protocol-extensies gebruikt) en ten tweede wie werkt er nu direct op een remote site? Zorg dan dat je een versiebeheersysteem hebt en check een lokale kopie uit...
Niet iedereen is (semi-) pro... Sommige mensen hobbyen gewoon wat aan, en hebben niet lokaal een dikke met RAID beveiligd workstation staan met realtime backups naar USB schijven...

Softwareontwikkelaars bouwen softwarefuncties die mensen WILLEN gebruiken... Niet die verstandig zijn om te gebruiken...

Windows wachtwoordbeveiliging is ook niet veilig (1 cdtje en het is gekraakt) dat wil toch niet zeggen dat iedereen gelijk een vingerafdruk- en biometrische irisscanner moet kopen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Uhmm ik doe het live op de remote server in een dev subdomein/folder? Zodat je in een identieke omgeving zit te devven als het live gaat. Heel normaal zover ik weet als je niet direct ook de hosting van de klant doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Maar waarom dan niet via SFTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoi :W

Mijn hostingprovider heeft enkel toegang via FTP, en ik werk bijna altijd remote omdat ik dan zelf niet het gedoe heb van het opzetten van een webserver enzo. Als het om een serieuze site gaat werk ik natuurlijk wel eerst op een (online) testlocatie ;)

-edit-
sorry ik zie nu pas wat een rotschop ik geef. Gelukkig is het wel een interessant topic... :$

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 08-03-2010 19:30 ]

Pagina: 1