Laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb 2-3 maandjes geleden een MSI EX-620 gekocht. Nou was ik vanavond een beetje bezig met foto's etc. Ik merkte dat de rechter usb poort niet helemaal lekker werkte, de usb stick werd niet door de pc gedetecteerd maar ging wel aan. Dus even met de externe HDD geprobeerd met kabel, zo een die door de kabel stroom krijgt. Als ik hem een beetje heen en weer deed ging hij opeens wel aan, hij deed het even en toen ging ie weer uit, dus heb ik weer geprobeerd het kabeltje aan te drukken en een beetje heen en weer te doen. Totdat de laptop zichzelf opeens uitschakelde, en vervolgens wil hij niet meer aan. Niet op accu, niet op kabel. Wanneer ik hem aan druk gaat heel even, ongeveer 1 seconde het lampje aan en dan meteen weer uit. Ik hoor ook geen fans blazen of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik zat te denken aan een gesprongen zekering doordat ie kortsluiting of iets dergelijks gemaakt heeft.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In een laptop zitten geen zekeringen helaas. Ik vermoed dat er kortsluiting is ontstaan, omdat je het lampje heel even ziet branden. Dit zie je ook bij gewone desktops wanneer er ergens kortsluiting is onstaan.

Laat de accu er eens een half uurtje uit, niet geschoten...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik ga inderdaad ook uit van kortsluiting in het moederbord door de USB poort. Indien je nog garantie heb zou ik niet te veel moeite doen om hier achteraan te gaan. Wat wel een nadeel is dat, wanneer je je laptop retour stuur wellicht de data op de harddisk verloren gaat.

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb er zojuist nog even mee zitten prutsen, ik dacht, misschien dat wanneer ik er iets in de poort doe dat ie het wel weer doet. Hij ging er niet helemaal goed in, dus ik drukte hem wat verder aan. Ik hoorde een klikje, of iets dergelijks, en daarna deed hij het opeens wel weer! Ik hoorde een paar piepjes tijdens het booten, en vroeg of ik in de gewone of de fail-safe mode wou opstarten. Heb maar fail-safe gedaan en volgens mij werkt hij nu weer. Heel vreemd!

Zat er zeker iets niet helemaal lekker ofzo?

Mag dus een slotje op, aangezien ie op miraculeuze wijze weer werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten00 op 29-08-2009 22:02 ]