Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag over opzetten van een herstelprocedure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Een vraag aan jullie die-hard computerwiz(kids). Ik zou graag een soort herstel procedure willen maken zoals die van packardbell, Fujitsu en compaq. Een verborgen partitie met daarop of een image of een kopie van het geïnstalleerde systeem, zodat ik snel een systeem naar zijn oorspronkelijke (1e) staat kan terug brengen.. Iemand een idee hoe ik dit best aanpak?

Opmerkingen en suggesties zijn welkom... alvast bedankt voor de tips :)

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Nou heb ik al heel lang geen Windows machine aangeraakt, maar vroeger had je van die mooie DOS versies van Norton Ghost. Ik kan me voorstellen dat je een simpel batchscriptje maakt die automatisch Ghost opstart en je gekozen partitie herstelt naar een oorspronkelijke staat. Moet niet heel lastig te doen zijn toch?

[ Voor 0% gewijzigd door NiteSpeed op 29-08-2009 20:50 . Reden: typo ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke Windows-versie gebruik je?
(In Windows 7 is een disk-image backup dinges ingebouwd, namelijk :) )
Zie: http://www.intowindows.co...dows-7-image-backup-tool/

[ Voor 188% gewijzigd door anandus op 29-08-2009 20:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

miss. kan je de bestanden van een windows-schijfje op je computer zetten, die inpakken als ISO, en alle bestanden erin zetten, die de setup als die gaat installeren in Mijn documenten (XP) of Documenten (vista). En dan die ISO op je verborgen partitie zet en als Windows dan cracht kan je die ISO uitpakken en uitvoeren. Je kan ook de bestanden oningepakt op je verborgen partitie zetten, dan hoef je de ISO niet uit te pakken. Let dan wel op dat de PC an niet vanaf die partitie opstart, anders blijf je Windows maar installeren! :p Je kan ook gewoon je hele C: kopieren (incl. register!!! en Windows-installatiemap) op je verborgen partitie, en als je PC dan crasht kan je gewoon de D: als opsartpartitie instellen en dan de C: formatteren, daar de back-up op zetten en die dan weer verbergen. (dit is erg simpel uitgelegd, en erg gemakkelijk)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI