Toon posts:

Krijg wireless niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe laptop. Via LAN kom ik wel online, maar wireless wil niet lukken. Ik heb nog een laptop en een pc die allebei ook wireless verbinding maken en die doen het wel. Helaas zit op deze laptop Vista, maar of dat de reden is...?
Mijn eigen netwerk (wep beveiligd, 802.11g) staat bovenaan in de lijst met beschikbare netwerken, maar als ik hem aanklik en verbinding wil maken gooit ie hem er meteen uit. "door onbekende reden mislukt" zegt ie...

Waar kan dit aan liggen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staat MAC-filteren aan?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
In de router of mijn laptop?
Vast een stomme vraag.
Ik zal eens inloggen op de router, maar moet het aan of uitstaan dan?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op de router natuuuuurlijk ;)
Als het aan staat, moet je het MAC-adres van je laptop toevoegen.

offtopic:
Weet je zeker dat je netwerk slechts WEP-beveiligd is? Zou je dat niet beter upgraden naar WPA of WPA2, voor de veiligheid? WEP is echt makkelijk te 'kraken'.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 29-08-2009 21:08 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 05:25

F.West98

Alweer 17 jaar hier

ja, en dat doe je (tenminste bij ons) door simpelweg op zoeken te klikken en dan de laptops en computers toevoegen tot je een ons weegt ;)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
Even gekeken, nee, MAC filteren staat uit dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:07:
offtopic:
Weet je zeker dat je netwerk slechts WEP-beveiligd is? Zou je dat niet beter upgraden naar WPA of WPA2, voor de veiligheid? WEP is echt makkelijk te 'kraken'.
Yep, wep. Ik zal er eens een keer naar kijken. Maak me niet zoveel zorgen over krakers, hier in het dorp.

Verwijderd

Topicstarter
maar ondertussen ben ik nog steeds niet online met die laptop.
Mijn router is een Davolink, van Versatel destijds... kan het aan dat ding liggen?
Helaas kan ik geen onbeveiligde netwerken hier oppikken, anders kon ik dat even proberen...

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:04:
maar ondertussen ben ik nog steeds niet online met die laptop.
Mijn router is een Davolink, van Versatel destijds... kan het aan dat ding liggen?
Helaas kan ik geen onbeveiligde netwerken hier oppikken, anders kon ik dat even proberen...
Probeer anders eens de hele router terug te zetten naar factory defaults...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Kan die laptop het SSID van de router wel 'vinden'? Heeft de laptop een hele hoop af-fabriek bloatware, zoals een 'andere' WiFi tool dan de standaard Windows tool? Zoja: verwijder al die 3rd-party WiFi crap eens, en laat Windows de WiFi afhandelen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:34
offtopic:
vroeg in de morgen, heb niet goed de TS gelezen.

Heb je soms een ander netwerk waar je de laptop op zou kunnen uitproberen? Is er soms een andere netwerk verbinding op je laptop actief?

Je kan ook eens proberen de beveiliging uit te zetten en kijken of hij dan wel wil.

[ Voor 83% gewijzigd door Death1ord op 30-08-2009 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan de praat gekregen. Ik moest blijkbaar eerst in Vista een profiel aanmaken incl. de wepkey, shared aangeven etc. om verbinding met het netwerk te kunnen maken. In XP vindt ie gewoon het netwerk en vraagt om de sleutel zodra je probeert verbinding te maken. Ik ging er vanuit dat dit hier ook zo zou zijn, maar blijkbaar niet.
yeah, online...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:00:
Ik heb het aan de praat gekregen. Ik moest blijkbaar eerst in Vista een profiel aanmaken incl. de wepkey, shared aangeven etc. om verbinding met het netwerk te kunnen maken. In XP vindt ie gewoon het netwerk en vraagt om de sleutel zodra je probeert verbinding te maken. Ik ging er vanuit dat dit hier ook zo zou zijn, maar blijkbaar niet.
yeah, online...
Mooi. Dan is je volgende stap WPA(2) beveiliging, WEP stelt 0,0 voor.
Pagina: 1