Toon posts:

PSP m.b.v. component (RGB) naar TX-P46G10E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik loop tegen een probleem aan wanneer ik mijn PSP met behulp van een D3 MON component AV kabel willen aansluiten op onze nieuwe plasma tv. De component AV kabel bestaat uit 5 kabels waarvan R/G/B en stereo geluid. Het geluid doet het perfect via de tv, echter blijft het scherm op zwart. Heeft iemand hier eerder problemen mee gehad en weet iemand misschien een oplossing ?

Wat al geprobeerd:

Via het menu "Instellingen aangesloten beeldscherm" ongeveer alle mogelijke combinaties geprobeerd
TV-Type heb ik op 16:9 staan
Uitvoer via component-/D-aansluiting heb ik op zowel progressief als geïnterlineerd geprobeerd.
Wanneer ik op de knop "Video-uitvoer wisselen" klik dan blijft hij hangen op de melding "Verbind een AV-Kabel"

De aansluiting die ik geprobeerd heb is de normale R/G/B component aansluiting. Waar ik nog niks mee heb gedaan is de AV1 en AV2 aansluiting waar ook de naam RGB bij staat. Moet ik de scart aansluiting gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er echt NIEMAND een idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier problemen mee heeft.

Wat ik wel heb gevonden inmiddels is dat mijn RGB ingang op mijn tv geen progressive scan ondersteund.
Andere ideeen ?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je al een andere tv geprobeerd?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet het antwoord op je probleem niet, maar ik weet wel dat PSP's en tv's niet in PMD horen :) Ik move je topic daarom naar LCD. Omdat het met name met je tv te maken lijkt te hebben.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Om het even duidelijk te krijgen: Gebruik je RGB, of Component? Component, zoals de aansluiting achterop TV's misschien suggereert, is NIET RGB. Wiki dat anders even op. Als je de PSP aansluit op de component poort, en component als uitvoer instelt, dien je de TV invoer ook op component in te stellen.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:47:
Ik loop tegen een probleem aan wanneer ik mijn PSP met behulp van een D3 MON component AV kabel willen aansluiten op onze nieuwe plasma tv. De component AV kabel bestaat uit 5 kabels waarvan R/G/B en stereo geluid. Het geluid doet het perfect via de tv, echter blijft het scherm op zwart. Heeft iemand hier eerder problemen mee gehad en weet iemand misschien een oplossing?
De PSP stuurt het Y/Pb/Pr signaal uit, geen RGB. Vaak zijn de tulppluggen wel rood, groen en blauw maar het signaal is Y/Pb/Pr.

Verder moet je de specs van de TV controleren. Sommige TVs ondersteunen geen interlace op de componentingang.

Een andere mogelijk is de firmware van de PSP. Pas sinds firmware 5.00 kan de PSP spellen interlaced weergeven. UMD video's konden altijd al interlaced.
De aansluiting die ik geprobeerd heb is de normale R/G/B component aansluiting. Waar ik nog niks mee heb gedaan is de AV1 en AV2 aansluiting waar ook de naam RGB bij staat. Moet ik de scart aansluiting gebruiken ?
Nee, SCART gebruikt RGB geen YPbPr.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de televisie ondersteund in ieder geval YPbPr volgens de handleiding die ik erbij gekregen heb.
1 Aansluiting om precies te zijn. Ik kan mijn psp op progressief en geïnterlineerd zetten. Welke moet ik nemen en wat is het verschil ? Is dit 720p en 720i ?
Dan de laatste vraag, waar kan ik in mijn PSP zien welke firmware ik heb en hoe kan ik deze indien nodig upgraden ?

Alvasat bedankt voor de info, heb er vertrouwen in...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:05:
Ok, de televisie ondersteund in ieder geval YPbPr volgens de handleiding die ik erbij gekregen heb.
1 Aansluiting om precies te zijn. Ik kan mijn psp op progressief en geïnterlineerd zetten. Welke moet ik nemen en wat is het verschil ? Is dit 720p en 720i ?
Dit kun je heel simpel vinden door even te Googlen.
Dan de laatste vraag, waar kan ik in mijn PSP zien welke firmware ik heb en hoe kan ik deze indien nodig upgraden ?

Alvasat bedankt voor de info, heb er vertrouwen in...
Heb je al in de handleiding gekeken? Ook hier is Google trouwens behulpzaam ;) Ook de support-pagina van de fabrikant kun je eens bekijken.

Beetje moeite doen is hier toch wel gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gesproken met het bedrijf die mijn PSP heeft omgebouwd en hij verteld me dat de firmwareversie er niets toe doet. Hij vertelt me een programmaatje te installeren en met behulp van dat programmaatje moet ELKE kabel werken. Blijkbaar heeft Sony het zo voor elkaar dat alleen de originele kabel van Sony met de PSP functioneerd. Raar maar waar.

In mijn geval zegt de kabel nog steeds dat de kabel niet is aangesloten, zelfs icm dat programmaatje.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 14:08
De psp aansluiten aan de component ingang (3 tulp) links van de eerste scart ingang. Dan de psp op 720P instellen en je tv op component zetten (druk AV op afstandsbediening en dan de keuze Component kiezen en op ok drukken). AV1-3 is enkel voor scart, composiet en s-video aansluiting. Als je het niet lukt eens op een andere tv proberen (dan weet je te minste waar het probleem ligt).
Pagina: 1