Oude Bios beter dan nieuwe bios

Pagina: 1
Acties:

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Hai mensen,

Zomaar even een vraagje maar mijn laptop (Lenovo 3000 N200 0769EPG)
daarvan werd de GPU 65 a 70 graden met de laatste bios.

nou heb ik eens een rete oude bios binnengehaald en geflasht.

en nou geeft speedfan hoogstens 54 aan bij mijn GPU wtf!!!

Vreemd , maar hoe kan zoiets.
lijkt mij dan dat die nieuwste bios goed is voor de fabrikant, oftewel hoe ga ik als leverancier de levensduur eens even lkkr verkorten nou we zorgen er gewoon voor dat de temps ziek hoog zijn....

raar toch of niet?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:15

lordsnow

I know nothing

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de waarde die weergegeven wordt door het oude BIOS gewoon niet klopt...

• jayless82
lordsnow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:33:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de waarde die weergegeven wordt door het oude BIOS gewoon niet klopt...
Denk dat die wel aardig klopte daar het midden van mijn laptop waar de gpu zit toen echt vet warm werd en nu niet meer, alleen mijn cpu wordt nu ietsje warmer , tussen de 45 en de 60 graden

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
'ziek hoge temps' zijn overigens temperaturen van boven de 110 á 120 graden. 70 graden valt RUIM binnen de norm van toegestane temperaturen, dus ik denk dat jouw complottheorie over Lenovo niet helemaal klopt.

Verder kan het inderdaad soms zijn dat een oudere BIOS versie beter is dan een nieuwere. Dat is soms ook bij software/hardware/etc....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

Thandor

SilverStreak

65C á 70C is helemaal geen probleem voor zo'n chipje dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Zoals reeds gezegd kunnen oudere versies beter zijn dan nieuwere of kan de uitlezing van één van de twee BIOS'sen incorrect zijn. Een andere optie is dat het oudere BIOS de ventilatoren sneller laat draaien (met meer lawaai en slijtage als gevolg) waardoor de chips koeler blijven.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• jayless82
Ok, bedankt mensen voor het superadvies. (weet ik tenminste ook hoe dat zit)

merci.

Jeroen
Pagina: 1